Ska barnvagnar ha företräde?
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Om bussen är knökfull och en mamma med barnvagn vill gå på bussen, har den företräde så att några måste kliva av eller ska mamman vänta på nästa buss? Nästa buss kommer om 15 min.
Sedan står det ofta rollatorer på barnvagnsplatsen. Mkt irriterande. En bidragande orsak till att man inte kommer med också.
Ni som tycker att man ska undvika rusningstrafik, har ni tänkt på att även de med barnvagn är på väg till förskola och jobb?
Jag tror också det är såhär gällande rullstolar att folk visar en annan respekt för dem eftersom de inte kommer med en attityd att de ska köra på folk, världen snurrar inte kring dem mm. Den attityden har många småbarnsföräldrar, i synnerhet mammor. Hade ni inte haft den attityden (bara läs den här tråden där folk tänker köra på andra med barnvagnen) hade ni nog blivit annorlunda bemött. Jag hade absolut inte gått av bussen om en mamma hade krävt på det viset, kanske om mamman ber snällt.
Ni som tycker att man ska undvika rusningstrafik, har ni tänkt på att även de med barnvagn är på väg till förskola och jobb?
Ni som klagar på barnvagnar, varför är det ok för rullstolsburna personer att sitta på barnvagnsplatsen medan det blir ramaskri om man med barnvagn bokar rulllstolsplats på ex tåg?
Klart att de som är påväg till jobbet inte ska gå av för att en föräldraledig mamma ska komma i tid till sin fikaträff. Barn och mammor mår bra av frisk luft. Om det är mer än 20 minus så skulle jag ge en barnvagn företräde men inte annars.
Om jag inte har superbråttom skulle jag kunna tänka mig attavstå min plats för både äldre, barnvagnar och handikappade men om en frisk människa med barnvagn förväntar sig att jag ska lämna plats och kräver det så har jag inte det minsta lust
Men jag har svårare för friska vuxna människor som inte kan resa sig för barn eller gamla, dom som jag har sett resa sig mest har varit ungdomar eller invandrare