Inlägg från: Granskott |Visa alla inlägg
  • Granskott

Bf Juli 2019

Jag testade positivt imorse! Så obeskrivlig känsla!

Nu håller jag alla tummar för att lilla ärtan vill stanna hos mig i nio månader<3

Detta blir vårt första barn och Bf borde vara kring slutet av juli. Känns så galet spännande allting!

• Granskott
    JohannaT skrev 2018-11-26 19:38:44 följande:

Jag plussade i fredags och har beräknad förlossning 30/7 :) Har inte jättemycket symtom mer än mensvärk och spända bröst. Mitt största problem just nu är att jag sover så dåligt på nätterna. Känns som kroppen inte vill sova.. Är det någon annan som har samma problem? Sen vill jag bara att tiden ska gå och de kritiska veckorna är över. Hur stor risk är det att få missfall? :/

Samma för mig. Jag är i vecka 6 och sover extremt dåligt. Oroligt liksom. Är dock supertrött hela tiden men ändå har jag svårt att somna och sover sällan hela natten
  • Granskott

Vad kul med lite aktivitet:)

Jag är i vecka 6, ska på första besöket till BM nästa vecka. Min första graviditet. Jag är extremt trött, lätt illamående (inga kräkningar dock) och sover väldigt oroligt. Har inte berättat för någon än förutom min man såklart. Vill se hjärtat slå först innan vi berättar. Hur tänker ni andra kring att berätta?

• Granskott
    Tokigsnart skrev 2018-11-27 06:14:05 följande:

Rolig med besök, och kul med första grav :) själv har jag inte ens ringt och bokat något :) är i v 7 (6+2)

Ska på vul i morgon och efter de tänkte jag ringa och boka!!

Jag är oxå trött konstant men däremot somnar jag typ direkt och tidigt men drömmer väldigt mycket konstigt :)

Har börjat må väldigt illa än så länge inga kräkningar

Jag har berättat för mina syskon samt några arbetskollegor har ett tungt jobb så var tvungen..

nu funderar jag på när store syskon ska få nyheten, kanske efter i morgon eller om de ska få i julklapp om det går att dölja så länge!!

De börjar nog ana något eftersom jag inte mår så bra!

Har du bokat något vul eller väntar ni till rul?

Har inte bokat vul än, ville vänta till första besöket hos bm för att se vad hon säger. Men vill absolut boka. Planen är att berätta runt jul då vi träffar alla i familjen inom ett par dagar så det hade varit skönt att göra ett vul innan dess tycker jag.

Tycker det var en jättefin idé att berätta för syskonen som en julklapp:)
  • Granskott

Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..

Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)

• Granskott
    Kumminsilver skrev 2018-11-30 19:53:57 följande:

Jag köpte de första grejerna i Ullared bara ett par dagar efter att jag plussade, och jag plussade en vecka innan bim :) Köpte lite kläder, en napp, ett presentset med filt+gosedjur samt en drömfångare. Har jättesvårt att hålla mig med sånt och ser jag något jag verkligen gillar så tänker jag att det är bäst att passa på, för sen finns det ju säkert inte kvar i sortimentet. Beställde lite mer kläder på nätet tidigare idag, just för att jag vet att dessa inte kommer finnas kvar sen :)

Härligt att höra att de är fler som köper och är sugna på att köpa. Det hjälper en också att ta in att man faktiskt är gravid. Jag har inte köpt något än men sytt lite bodys och sparkdräkter:) så mysigt att fixa åt den lilla:)
  • Granskott

Hej allihop,

Idag har jag varit på TUL och tittat till ärtan. Allt såg fint ut, hon hoppade och rörde sig. Blev även framflyttad två dagar så nytt BF 22/7. Känns som man äntligen kan slappna av lite grann och njuta nu, nu ska bara illamåendet ge med sig också. Blev så illamående på vägen till bm idag så jag fick hoppa av bussen och spy vid hållplatsen för att sedan vänta in nästa buss och fortsätta resan. Som tur var var jag ensam på den hållplatsen

Svar på tråden Bf Juli 2019