• Pixma

Bf Juli 2019

MammaPolly skrev 2018-11-15 11:39:16 följande:

Hej alla!

Fick igår en star känsla av att något inte står rätt till i magen. Symptomen minskade under dagen och på morgonen idag började jag blöda...

Tog gravtest som säger inte gravid så den här lyckan var kortvarig för oss...

Allt känns väldigt mörkt och jobbigt nu men jag får vara glad att det inte behövde gå längre...

Lycka till alla! Hoppas allt går bra för er!

:( beklagar. Stor kram!
  • Pixma

Hoppar in här efter plus i måndags på min BIM dag.
    BF 23/7 om allt går vägen:)
    Är mitt tredje barn och syskonen har fått veta redan. Den stora grät lyckotårar:)

• Pixma
    JohannaLi skrev 2018-11-17 19:48:52 följande:

Hej alla!

Hoppar gärna med här. Jag är 30 och min sambo 35, fjärde försöket till första barnet och plussade imorse. Så lycklig! Bf 27 juli enligt uträkning :)

Stort grattis!
  • Pixma
    Tokigsnart skrev 2018-11-17 18:18:57 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här jag med, har bf 22/7 om det nu går vägen och pyret e på rätt plats! (Fick nämligen domen på ivf kliniken att vi inte kunde)

Jag 34 mannen min 41 jag har 2 barn sen innan -09 och -10 mannen en sen innan -04

Så detta blir våra första gemensamma

Vi har nu försökt i snart 1,5 år en kemisk grav och ett utomkvedhavandesakap (x)i april i år som slutade med akut operation och de opereradeet bort min högra äggledare, vi gick utredning på ivf klink och fick då reda på att det e stopp i min vänstra äggledare och att vi inte kan få barn på egen hand, var tvungen att tappa 10% för att de skulle skicka in papprena för att ansöka om ivf via länstyrelsen

Har sedan Aug kämpat med vikten och lyckats med det men så hände det ofarbara jag plussade starkt på bim -3 tror jag fortfarande e i chocktillstånd

Men nu e jag liv rädd att det ska vara ett x igen eftersom jag har fått domen, men på Onsdag ska vi till kliniken och göra ett vul för att fastställa gravidetern! Så nu håller jag tummar och tår att det gå vägen!!

Lite extra fantastiskt när oddsen är emot en så pass mycket! Stort grattis till plusset! Hoppas allt ser bra ut på onsdag:)
    Våra barn är födda -09 och -12.
  • Pixma
    Tokigsnart skrev 2018-11-18 08:01:09 följande:

Ja,verkligen!! Tack snälla

Grattis till dig, när hade ni tänkt berätta för syskonen?

Tack! Vi har redan berättat. I onsdags. Vi vill att de ska veta för att förstå varför jag är extra trött och varför jag eventuellt mår dåligt. Också för att de inte ska skrämma mig (de älskar det för jag är så lätt skrämd) men också för att vi hellre är glad tillsammans och går det dåligt så är det en del av livet. Den stora blev så glad att han grät glädjetårar <3

När ska ni berätta?
  • Pixma
    Tokigsnart skrev 2018-11-18 21:22:09 följande:
    Åå, vad gulligt <3

Lite så känner jag oxå som du skriver, vi är en familj och vi går igenom saker tillsammans

Jag ska på vul på onsdag och då förhoppningsvis vet jag om pyret ligger i livmodern, har ett utomkved bakom mig som slutade i akut operation och de tog min högra äggledare och sedan en dom att vi inte kunde få egna barn utan hjälp men nu lyckades vi plussa på egen väg ändå, sä där av ett tidigt vul så efter det tänkte jag nog berätta!!
    Så fantastisk kroppen är ibland!!:) Hoppas allt ser bra ut för er!
    Berätta gärna sen vad era syskon sa:)
  • Pixma

Hej!
    Har inte heller många symtom (vecka 6 (5+1)), men däremot är magen så stor! Väldigt svullen redan, eller gaser?
    Lite tröttare än vanligt och lite lättare för att gråta. Min man kallade mig för sprinklern första graviditeten för jag grät så lätt så det kanske blir lika nu:)

• Pixma
    LinneaWookie skrev 2018-11-23 09:13:53 följande:

Jo jag var där i måndags, men hade börjat blöda (väldigt sparsamt) redan från lördag e.m så fick en känsla av att något var fel men försökte tänka positivt. På UL (blev ett VUL) såg de en gulesäck men inget foster, bokade en ny tid för måndagen efter för att se om det skulle synas något då. Men bara efter två dagar hade ju allt kommit ut så det var verkligen så illa som jag befarade

Måste nu vänta en cykel vilket känns helt förjävligt. Inget var kvar där inne så det behöver inte skrapas, men de vill väl att man väntar en cykel som standard så man ska kunna se om ÄL kommer när den ska- ska testa med ÄL-stickor vid kommande ägglossning och sen får de då avgöra om det blir med eller utan tabletter inför nästa. Eftersom det nu inte blir någon FET innan jul känner jag mig bara helt tom- är varken sugen på julmys eller umgänge. Hade vi fått göra det i denna cykel hade det känts mycket lättare, nu blir det istället 1 ½ månad av tomhet Hur ska man orka? Tack för stödet <3

Åh, så ledsamt!! :,( Beklagar verkligen sorgen...hoppas ni lyckas nästa gång!

Styrkekramar <3
  • Pixma

Kul att vi är några stycken här!:)

Jag är i vecka 6, går in i vecka 7 på tisdag. Går sakta men säkert framåt. Försöker njuta, även om man är lite nervös hela tiden. Känner mig inte så gravid än, lite tröttare, lite doftkänslig, och det har stramat lite i brösten några kvällar. Just det, varit extremt svullen om magen veckan som varit!! Blivit lite bättre efter några toabesök;)

Hur mår ni andra? Har ni berättat för några redan?

• Pixma
    ranten skrev 2018-11-29 07:34:41 följande:

Hej hej jag lämnar tråden. Har precis opererats för utomkveds.

Tänkte bara säga att man ska ta symptom som svaga plus med långsam stegring och att man inte har graviditetsymptom på allvar. Jag fick mensvärk/dragande känsla i en höft som gjorde att jag förstod efter att ha läst om just dessa symptom 3 symptom så nu slapp det ju gå för långt. Lycka till med era graviditeter och allt fantastiskt ni har framför er!

Beklagar, tråkigt! Hoppas du mår bättre snart och inte får några men... stor kram och lycka till framöver.
  • Pixma
    Selmans skrev 2018-11-25 21:38:19 följande:

Härligt! Då är vi bara en dag emellan! :) 

Jag har berättat för min syster. Och sen noterade en vän till mig att jag inte drack alkohol på en fest förra veckan så när vi sa hejdå på kvällen sa han "förresten, antar att det är dags att gratulera". Valde att inte ljuga. :) 

Du då?

Vi har berättat för våra två andra barn, min mamma och våra tre närmaste vänner.

Nu i vecka 7 har illamåendet gjort entré...usch. Tips på vad man kan äta? Har noll matlust men kom jag inte äter blir det bara värre...
  • Pixma
    Granskott skrev 2018-11-29 18:04:36 följande:

Jag äter mycket smoothies. Det går ner:) och salta saker. Håller med, det är svårt att veta vad man ska äta och ännu svårare att planera då man hela tiden blir illamående av olika saker..

Någon som köpt något till sin bäbis än? Är så sugen på det trots att det är så tidigt:)

Bara två par strumpor som vi gav till pojkarna. De fick på det sättet lista ut till vem de var och de blev överlyckliga!
  • Pixma
    Jagförsöker skrev 2018-12-05 00:35:05 följande:

Hej! Jag är i vecka 8, 7+1 tror jag d blir idag o nu på torsdag har jag vul, varit med om 4 missfall o det sista hade jag en tom fostersäck o blev skrapad i vecka 11 så nu ringde jag till kvinnokliniken och sa jag bara är så orolig o med tanke på allt som hänt tidigare så var det inga problem att boka vul. Nu på torsdag men tiden går såååå seeeegt så det är jobbigt

Så skönt att du fick vul så fort! Hoppas allt ser bra ut då! Jag gick in i vecka 8 igår. Har kub 7 jan, känns långt bort. Men det är väl bara o vänta... har ju illamåendet som sällskap...urk.
Svar på tråden Bf Juli 2019