• Alllleee

Bf Juli 2019

Jag plussade igår kväll! Om det går vägen så mitten av juli! :D

Ska till bm den 6/10!

Jag har molnande värk, illamående lite från o till, hungrigare nu, fick lite finnar med... ja och brösten ömma!

Jag vaknar även super tidigt.. imorse var det kl:5 , hungrig även lite illamående.. får se hur framtiden blir. Jag är så lycklig iaf.

Har inte tagit vecko indikator än, men min app sa att jag gick in i vecka 5 idag. Loggar allt i den, ägglossning m.m.

• Alllleee

Ok ge mig tips!! Ska man vänta och berätta tills fars dag eller ska man berätta så fort så möjligt..?

Ska till bm den 6/10, ska man kanske berätta innan man ska dit?

Någon som har barn sen tidigare? Är det första mötet något stort o viktigt? Eller vad är det? Det som avgör lite med om jag ska säga om han vill va med eller ej, sen är han inte så brydd om sånt överlag haha. Men kanske ska tvinga med honom ^^

• Alllleee
    Jsv17 skrev 2018-10-31 09:09:37 följande:

Enligt min åsikt så är det första besöket inte så jätteviktigt, brukar vara ett sånt där hälsosamtal där de mest pratar om vad man inte ska äta och sånt man ska tänka på nu, upplevde att jag viste det mesta redan... inskrivningssamtalet (som brukar vara v.9-10 nån gång) är däremot lite viktigare tycker jag, då diskuteras ju hela vårdplanen och man bestämmer sig om olika typer av foster-diagnostik och andra saker som kan vara viktigt för vården av dig under din graviditet, det skulle jag inte vilja göra utan min man. Vi fick tom skippa hälsosamtalet den här gången, då jag födde så nyligen tyckte hon inte ens det behövdes.

Jag har alltid tänkt att jag ska göra nåt gulligt av att berätta, men varenda gång har jag blivit så exalterad att jag sprungit upp till honom med stickan på en gång haha tycker det verkar gulligt att vänta till fars dag och göra nåt speciellt, önskar jag hade klarat det! Haha

Okej tack för info!!! Då vet jag lite nu isf.

Jag kan knappt hålla mig heller så tror tyvärr inte det kommer gå ^^
  • Alllleee
    Ardnas89 skrev 2018-10-31 23:53:13 följande:

Åh jag citerade ju fel person.. så det blev lite tokigt dör, sorry!

Skulle citera Alllleee och svara på hennes fråga :)

Hehe jag läser ändå men förstod det med!

Jag ska berätta idag så kan han avgöra själv det han vill med på ::)
Svar på tråden Bf Juli 2019