• Albis

Bf Juli 2019

Halloj! Plussade idag bim-4 och enligt app är bf 15 juli. Är 25, fyller 26 imorgon (bästa födelsedagspresenten!!) och är vårt första barn om allt går som det ska ????. Tror knappt det är sant, har plågsam endometrios och var inställd på att detta skulle ta lång tid. Har rätt ont, som hugg, i magen och sååå ömma, stenhårda bröst. Är så lyckliga! Förstår att första vul borde kunna göras vecka 6-7, ska skriva några mödravård nästa vecka. Någon annan Stockholms-bo här?

Stort grattis till er alla andra????

• Albis
    närkommertrean skrev 2018-11-02 16:08:42 följande:

Grattis! Jag bor också i Stockholm. :) Vänta till v 8 med vul för då kommer du säkert se ett hjärta slå om allt går som det ska. Innan dess kan det vara svårt att se hjärtat, t ex beroende på hur bra ul-maskinen är, och det skapar bara onödig oro. Tidiga vul brukar man dock få bekosta själv, ibland även göra privat, om det inte finns någon medicinsk orsak. I Stockholm får dock alla som vill göra kub-ul i v 13-14.

Toppen, tack snälla för info :)
  • Albis
    Teresee skrev 2018-11-02 18:53:24 följande:

Appen säger v 5 (4+1) BF 10 juli! Det är fortfarande helt overkligt men vi är så lyckliga <3

Har ?mensvärk? och konstig åksjukeillamående och väääldigt trött. Inget i brösten. Längtar så tills man får dela nyheten med nära och kära!

Stort grattis!! Visst är det en magisk känsla!
  • Albis
    Teresee skrev 2018-11-03 08:07:46 följande:

Tack, grattis till dig också <3

Är så glad och stolt (om det är rätt ord) så vill berätta för AAAAAALLA men det får man ju inte.. lite antiklimax

Hahaha jag veeet! Ville också vänta men kunde inte hålla mig för mamma och min bästa vän, min födelsedag idag så kändes sååå fint att berätta för mamma just idag. Men är så nojig över allt, var tvungen att gå upp inatt och göra ett till test.. bokat in ett tidigt ultraljud till den 27 nov nu iaf, blir vecka 8/9 då! Känns overkligt! Är det ert första med? :)
  • Albis
    Teresee skrev 2018-11-03 18:57:57 följande:

Ja jag förstår det! Jag har tänkt att hålla mig till julafton men förstår ju att det kommer vara helt omöjligt att vänta tills dess. Särskilt när det kommer till att berätta för mamma! :D vad fick du för reaktioner?

Ja det är vårt första. :)

Jaa, der är ju perfekt! Tänkt att hålla mig för övriga familjen tills dess också, är ju jättefint att berätta då! Responsen var så fin, massa gråt och lycka! <3

Så stort grattis igen!
  • Albis
    Älskadelillaliv skrev 2018-11-04 17:44:06 följande:

Vad har ni för symtom tjejer? Själv ömma bröst och växtvärk i magen

Har haft rätt ont i magen som växtvärk som igår och idag avtagit lite..

Men har fortfarande ömma, tunga och hårda bröst. Och ett ganska starkt illamående, nedsatt aptit. Är det någon mer än jag som har svårt att sova? Somnar fint men vaknar pigg vid 3/4 tiden under den senaste veckan och har då svårt att somna om. Kan vara glädjen/pirrigheten över graviditeten men det gör ju att en blir rätt trött på dagarna..

Har även som en liten svullnad vid äggstockarna/blygdbenet. Blev massa symtom här nu haha men det är iaf mina. Vecka 6 imorgon :)
  • Albis
    närkommertrean skrev 2018-11-04 20:50:25 följande:

Jag ska göra i v 8 eftersom jag har mf och mycket mellanblödningar i bagaget så nu tar jag hormoner två gånger om dagen för att minska risken för mf. Då får vi se om hormonerna hjälpt, om graviditeten är normal och hjärtat slår. Gjorde vul i v 9 med mitt andra barn men det var för att jag fick en blödning. Annars hade jag inte gjort det då jag egentligen tycker att tidiga vul bara ökar oron. Där och då när man gör det och allt ser bra ut blir man ju lugn men dagen efter är man (iaf jag) minst lika orolig igen eftersom det lika gärna kan gå fel då. Jag kanske låter negativ men jag är nog lite färgad av mina mf och vågar inte hoppas för mycket. Känner samma inför gravtest med veckoindikator. I min senaste graviditet fick jag 3+ och kände mig så glad och började släppa lite på oron och dagen efter började jag blöda och fick mf...

Åh vad tufft för dig, vad är det för hormoner du äter? Något du fått utskrivet eller receptfritt?

Har också bokat tid för tidigt ul i vecka 8. Nojar och är orolig, är min första graviditet, går och känner av allt och tagit flera tester efter jag plussade. Har endometrios och är van med smärta men känner liksom av allt nu..försöker tänka att jag inte kan göra så mycket mer än det jag redan gör och får hålla tummarna att det går bra.
  • Albis
    Kumminsilver skrev 2018-11-04 20:47:35 följande:

Tänkte hoppa in här. Har nyligen plussat och har BF den 19 juli 2019! Hoppas på att jag får vara kvar här hela vägen nu. Har flera missfall bakom mig så är livrädd men försöker slappna av och vara glad!

Stort grattis till dig! Låter klokt även om jag kan tänka mig hur tankarna kan ta över, men iaf stort grattis! :) fokusera på glädjen!
  • Albis

Är det någon annan som har problem med sömnen och har ni hittat något som fungerar?

Jag har under den senaste veckan sovit max 2-3 timmar per natt, inga problem att somna men vaknar pigg och kan då inte somna om. Ska prata med min läkare idag vad jag ska göra men läst att det är vanligt med hormonomställningen och sömnstörning..

Svar på tråden Bf Juli 2019