• Jilo

Bf Juli 2019

7:e juli här :) Har hela registret av symptom fast det är så tidigt än :)

• Jilo
    Saxin skrev 2018-10-26 07:10:40 följande:

Testar ni er fortfarande?

Jag känner att jag behöver påminnelse och testar mig emellanåt. Haha! ????

När tänker ni skriva in er hos bm?

Tänker testa med digital tills det står 3+ :) Än så länge är jag på 1-2 :)

Väntar med samtalet till bm tills bim är passerat med någon vecka.
  • Jilo
    Saxin skrev 2018-10-26 07:42:16 följande:

Jag är också på 1-2 . Visst innebär det att man är enligt läkaren i v 3-4?

Jag hade bim igår. Ska ner och lämna cellprov nu snart så tänkte höra med bm då.

Ja, det är så jag har förstått det :)

Jag är högrisk för MF, det är därför jag väntar med inskrivning, hade det inte varit det då hade jag nog ringt på bim typ :)
  • Jilo

40+ och väntar nummer fem!! :) Min och mannens andra gemensamma.

• Jilo
    Saxin skrev 2018-10-26 11:36:15 följande:

Får jag fråga varför du är högrisk?

Ja, det känns om ännu mer verkligt när man blivit inskriven. :)

Pga åldern, om man läser statistiken så ser det jättemörkt ut. Hoppas ju dock på att vara ett undantag :)

Har ju såklart nojjat mig jättemycket idag då symtomen avtagit from igår, lagom till bim på söndag...Tog inget digitalt i morse eftersom jag gjorde det igår, så till slut fick jag sån panik över hur bra jag mår nu och tog ett digitalt ändå i eftermiddags...Hade kissat en timme innan men fick ändå 2-3! Så nu är jag glad igen. Blir så trött på mig själv bara. Såg att du hade ett MA i v 12 :( Min första graviditet slutade så också men sen har alla gått bra (tills nu då jag haft några tidiga MF), så jag tror och hoppas att det är lika för er! :) De flesta brukar bara få ett MA även om undantag såklart finns.
  • Jilo
    EmmaAF skrev 2018-10-26 10:55:42 följande:

Jag är 32 år och min man 37 år.. han har 4 barn sen innan och jag tre barn.. Vi har försökt i 3 år att få barn och blivit gravida 4 gånger varav 2 missfall och sen förlorat en son i vecka 17 och en dotter i vecka 23.. nu hoppas vi innerligt denna bebis klarar sig <3

Skulle börja med medicinering för pco med äggstimulerande nu i veckan, men vi plussade istället och är sjukt rädda men så otroligt lyckliga

Så otroligt hemskt det ni varit med om! :( Hoppas så väldigt mycket att det går vägen för er nu!
  • Jilo

[quote=79169670][quote-nick]Linda4barnsmamma skrev 2018-10-26 21:46:47 följande:[/quote-nick]Mina symtom har typ också försvunnit sen igår och tog ett nytt test i dag och det vart 2 streck ???? jag känner mig så pigg just nu har sy mycket ork nu.

Vaknar ni också på natten och känner er pigga ? Som att kroppen redan förbereder sig på vakna nätter i framtiden.[/

Är det det den håller på med?? Jag som skyllde på månen! Som om det inte räcker med att man ammar 51 gånger om natten redan... :)

• Jilo

Äl +16 idag..?? Så glad att det ökar! Men funderar fortfarande på om cb digital ältest verkligen stämde eller om jag hade äl tidigare, som jag tyckte det kändes som.
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-28 06:34:54 följande:

Hej allihopa! Jag är ganska säker på att vi plussade imorse! Har haft sjukt oregelbunden mens sedan senaste graviditeten, men bf borde landa i början på Juli nån gång! Jag har inga symptom överhuvudtaget, men jag tyckte jag var lite ovanligt trött på kvällarna (har en 10månaders så trött kan man ju va ändå haha) och hade lite konstiga drag nere på vänster sida jag kände igen från sonen, och min känsla var visst rätt.

Enligt sista mens är bf 30:e Juni, men jag har alltid haft lång cykel (ännu längre nu efter grav) så kommer flyttas in i Juli, frågan är snarare hur långt in i Juli

Grattis!! Då får vi följas åt igen! :)
  • Jilo
    Tess 138 skrev 2018-10-29 10:57:11 följande:

Vad skönt att se att ökar! När tyckte du det kändes som du hade ÄL då? :)

På cb digital fick jag glad gubbe fredag den 12/10, men äl-känningarna började en hel vecka innan, för att kulminera i väldiga smärtor måndag 7/10. Därefter har jag inte känt någonting :)
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-29 11:35:24 följande:

Va skönt att det ökar De där testen funkar inte på mig, måste dricka för mycket vatten eller nåt... haha med sonen var jag jättenojig för fick aldrig över 1-2, men fick bara 1-2 nu med vilket nog kanske stämmer ganska bra men borde nog varit 2-3, jag tillhör de 6% som det visar fel på så bm sa åt mig sist att testa en gång och sen strunta i det då jag liksom testade svagt även i v.7-8 så det säger inget om hur min graviditet mår, men jag önskar verkligen jag kunde få lite lugn genom att testa.... X-D

Jag förstår att det känns oroligt! Egentligen borde man inte testa öht, jag nojjar mig för att det ökar för snabbt istället haha...Hade jag äl tidigare så är det ok, men det hade jag ju tydligen med sonen också men då ökade det inte så här snabbt ändå.
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-10-29 16:14:42 följande:

Har man inte lite högre halt hcg hormon om man väntar en flicka, har jag hört nånstans (ingen säker källa eller så) så kanske är en liten tjej i magen Baserat på det är det nog isf en liten pojke till här då jag testar precis lika svagt nu som sist haha jag tar det ändå med ro jag var så himla nojig sist att jag lovade mig själv den här gången att leva som att jag är gravid och ska få en bebis tills motsatsen är bevisad, min oro hjälper ändå varken till eller från, då jag inte kan kontrollera detta

Var tvungen att googla och ja, så säger forskarna t.o.m! :) Men jag plussade väldigt starkt sist med min pojke och kom även då upp i veckor för fort (om än inte så här extremt), men blev ju sen på två ul flyttad bak hela TIO dagar! Det är därför jag använt äl-tester nu, men tvivlar på dom iaf haha Ska bli väldigt intressant helt klart! Önskar jag kunde ta det med sån ro som du, du har ju helt rätt, det ligger inte i våra händer ändå :)
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2018-11-01 10:23:22 följande:

Det blev en kortvarig gravidlycka för oss den här gången, inatt började blöda kraftigt och fick dessutom väldigt ont på vänster sida, bm skickade mig direkt till gynakuten där man mätte hcg i blodet till 10.... som tur är såg det inte ut att vara ett utomkveds vilket de fruktade först, kroppen verkar ha tagit hand om det själv fint och vi kan försöka igen så fort det går. När förloppet blev som det blev är jag mest lättad att det ?bara? är ett missfall och inte ett utomkveds... Lycka till till alla er andra, hoppas på många fina juli-bebisar <3

Åååhhh :(((( Beklagar, fy så tråkigt!
  • Jilo
    Gaya skrev 2018-11-03 15:33:18 följande:

Stort grattis till er alla!

Och jag beklagar missfallet.

Jag var idag på ultraljud för att det dragit lite i vänster sida och ville försäkra mig om att det inte var utomkvädes. Är i 6+3 trodde jag men tydligen för tidigt att se.

Onödig oro ovisshet..

Men vad konstigt, jag har bf 7/7 och är i v 5+0 idag. Har du räknat fel kanske? Jag tror inte du behöver oroa dig för utomkvedes, det är trots allt ganska ovanligt :) Vad jag har förstått så gör det rejält ont och hcg:t är svagt och ökar inte som det ska. Dragningar och lite småont i en sida eller båda är vanligt vid normala graviditeter, så oroa dig inte, allt är säkert bra :)
  • Jilo
    Gaya skrev 2018-11-04 11:32:02 följande:

Tack snälla..

Enligt alla appar är jag i gravidvecka 6 med BF 4 juli. Men kanske att menslängden diffar lite så det är mindre.

Det var troligtvis en cysta som drar. Behöver ha den under kontroll så ska kolla igen nästa vecka. Har någon annan haft cysta under graviditet?

Hej, hur har det gått för dig? Gjort något nytt ul än? Måste vara jobbigt med väntan när man inte sett något, även fast det helt säkert bara var för tidigt :/
  • Jilo
    Evi82 skrev 2018-11-13 18:28:45 följande:

Hoppar in här då :)

Grattis! :)
  • Jilo
    ranten skrev 2018-11-29 07:34:41 följande:

Hej hej jag lämnar tråden. Har precis opererats för utomkveds.

Tänkte bara säga att man ska ta symptom som svaga plus med långsam stegring och att man inte har graviditetsymptom på allvar. Jag fick mensvärk/dragande känsla i en höft som gjorde att jag förstod efter att ha läst om just dessa symptom 3 symptom så nu slapp det ju gå för långt. Lycka till med era graviditeter och allt fantastiskt ni har framför er!

Nää :(( Vad hemskt! Ta hand om dig och hoppas att du snart mår bra igen <3
  • Jilo
    Majamjau skrev 2018-12-10 16:38:34 följande:

Gjort NIPT-test idag. Någon fler som valt att göra eller tänker göra det?

Imorgon ska vi göra nipt-testet! Ser fram emot UL med skräckblandad förtjusning som vanligt...
  • Jilo
    Majamjau skrev 2018-12-10 21:11:06 följande:

Gör ni ultraljud i samband med NIPT eller är det separat inbokat?

Nej UL görs i samband. Det gör dom alltid för att kontrollera bl a att det är en fortgående graviditet och att den är minst 10 veckor :)
  • Jilo

För mig blev tyvärr ul inför nipt ingen trevlig upplevelse. Världens sötaste lilla böna, men tyvärr alldeles alldeles stilla...Är i v 10+2 men lilla hjärtat slutade slå i v 8+6 :(

Svar på tråden Bf Juli 2019