• Teresee

Bf Juli 2019

Appen säger v 5 (4+1) BF 10 juli! Det är fortfarande helt overkligt men vi är så lyckliga <3

Har ?mensvärk? och konstig åksjukeillamående och väääldigt trött. Inget i brösten. Längtar så tills man får dela nyheten med nära och kära!

• Teresee
    Albis skrev 2018-11-02 19:42:17 följande:

Stort grattis!! Visst är det en magisk känsla!

Tack, grattis till dig också <3

Är så glad och stolt (om det är rätt ord) så vill berätta för AAAAAALLA men det får man ju inte.. lite antiklimax
  • Teresee
    Albis skrev 2018-11-03 10:46:06 följande:

Hahaha jag veeet! Ville också vänta men kunde inte hålla mig för mamma och min bästa vän, min födelsedag idag så kändes sååå fint att berätta för mamma just idag. Men är så nojig över allt, var tvungen att gå upp inatt och göra ett till test.. bokat in ett tidigt ultraljud till den 27 nov nu iaf, blir vecka 8/9 då! Känns overkligt! Är det ert första med? :)

Ja jag förstår det! Jag har tänkt att hålla mig till julafton men förstår ju att det kommer vara helt omöjligt att vänta tills dess. Särskilt när det kommer till att berätta för mamma! :D vad fick du för reaktioner?

Ja det är vårt första. :)
  • Teresee
    Albis skrev 2018-11-03 10:46:06 följande:

Hahaha jag veeet! Ville också vänta men kunde inte hålla mig för mamma och min bästa vän, min födelsedag idag så kändes sååå fint att berätta för mamma just idag. Men är så nojig över allt, var tvungen att gå upp inatt och göra ett till test.. bokat in ett tidigt ultraljud till den 27 nov nu iaf, blir vecka 8/9 då! Känns overkligt! Är det ert första med? :)

Ja jag förstår det! Jag har tänkt att hålla mig till julafton men förstår ju att det kommer vara helt omöjligt att vänta tills dess. Särskilt när det kommer till att berätta för mamma! :D vad fick du för reaktioner?

Ja det är vårt första. :)
  • Teresee
    Q91 skrev 2018-11-04 23:54:47 följande:

Hej! Blev precis medlem på fl, vi plussade i fredags 1/11 och har beräknad bf 10/7. Finns det en fb-grupp går jag gärna med där, vem ska jag kontakta?????

Kul! Vi har samma BF :) grattis till plusset!
  • Teresee

Är nu i v8, 7+1, har knappt känt mig gravid förutom helt vidrig trötthet. Har inte orkat någonting och inte alls känt mig som mig själv pga av det. Och inget har liksom hjälpt, så frustrerande. Nu kommer nästa grej - ingen aptit what so ever. Kan BARA äta det jag är sugen på, vilket ibland inte är någonting, ibland är det pommes med dippsås, ibland är det sallad eller nån frukt. Men kräks av tanken på den mesta maten. Kan tillägga att jag aldrig har kräkts under graviditet, lyxigt ja vet, bara lidit av ?åksjuka? lite grann i vågor. Gör mig inte direkt mindre frustrerad. Någon som har samma?

• Teresee
    N3lly skrev 2018-11-26 19:03:22 följande:

Jag kände exakt så en viss period. Äcklad men kräktes inte.. varade som tur var bara i ca 2 veckor. Nu mår jag fint. Känner mig rätt ogravid. Trött bara och haft hemsk huvudvärk.

Skönt att nån har känt samma och att det inte var långvarigt för dig. Får hoppet att tändas. Nu kan jag liksom inte ens gå in i lunchrummet ifall någon har micrat falukorv typ. Snart kommer det vara helt uppenbart för kollegorna att jag är gravid.. Hade velat hålla det för mig själv en stund till men fattar dom så fattar dem..
  • Teresee
    babyväntar skrev 2018-11-26 20:16:37 följande:

Låter precis som du beskriver mig! Kan inte heller äta något och får panik av att planera middag hemma för jag blir bara äcklad av Allt!

Åh alltså det är så skönt att höra att vi är fler. Även om jag inte önskar någon att må såhär för det är som du säger SKITJOBBIGT. Sen kan det ju svänga dag för dag så det går absolut inte att ha någon planering här hemma.. skitsugen på något ena dagen och dagen efter det värsta man kan tänka sig :(
  • Teresee
    N3lly skrev 2018-12-10 16:21:53 följande:

Någon mer än jag som har besvär med huvudvärk?

Här är en som har fått en helt ny upplevelse av huvudvärk. SATAN VA DE KAN SPRÄNGA
Svar på tråden Bf Juli 2019