• abouttogiveup

Nidblödning?

Hej, läst alla inlägg här tror jag men startar egen tråd och hoppas få bra inputs..

Försökt skaffa barn 1,5 år, MF dec 17 i vecka 11. Gjort utredning på oss båda (35/37 år) och han har 2 barn sen innan. Inga avvikelser har upptäckts.

Provat bisolvonmetoden, munkpeppar, spermievänligt glidmedel, ätit bidrottninggéle och smörjt progesterall.

Fyllt i flertalet appar och tempat och mätt flytningar, kissat på hundratals äl-stickor... Ja jag har gjort allt det där som alla andra provat och det verkar ha funkat för... Har gett upp mentalt och kör nu bara på folsyra o d-vitamin och ligger varje dag kring uppskattad ÄL.

(Så länge jag mätte hade jag väldigt regelbunden ÄL och mens.)

Hade senaste ÄL 9-10 oktober och BIM borde vara nu på onsdag 24/10.

Igår ÄL+10 blödde jag klarrött blod när jag kissade 2 ggr men inget mer.

Känt flera ?symptom? de senaste dagarna men antar att mensvärken/pms bara kommer tidigare o tidigare...

Vill inte har era ?styrkekramar? eller medlidande - har ju förstått att vi är oerhört många i samma sits..

Men dela gärna med er om ni upplevt liknande blödning bim-4?

Andra frågan - när har ni använt er av CB Early? Hur många dagar innan BIM och har det varit ett riktigt resultat? Är skeptisk mot just denna tidiga mätsticka men måste verkligen få reda på senast imorrn bitti om jag är gravid eller inte. Hoppas hoppas...

Tack för hjälpen och fortsätt kämpa alla därute!

• Svar på tråden Nidblödning?
  • Jag är bara jag

Det är i senaste laget för en nidblödning eftersom embryot fäster mellan dag 5-7 efter äl. Jag har haft 3 nidblödningar efter IVF och det var endast lite beige/brun flytning. Men du kan ju haft senare äl eller också är det spottings - och du kan ändå vara gravid för man kan få mensliknande blödningar även som gravid.

Det är vanskligt testa före mensen ska komma för risken för minus är stor fast man kanske är gravid. Varför måste du veta just imorron? Det kan vara för tidigt som sagt.

Har ni gjort utredning borde ni fått hjälp också i nån form. Kanske dags?

• abouttogiveup

Ja då är det väl som vanligt mens på g men aldrig blött klarrött förut, tänker att det borde vara färskt blod? Och bara vid 2 kisserier o inget mer sen?

Tagit beslutet att säga upp mig från jobbet imorrn - men inte om jag är gravid naturligtvis.

Ja vi hade hoppats på hjälp men när de inte hittade några avvikelser i juni när vi gjorde det så bad de oss återkomma i mars-19 om vi inte lyckats innan. Tråkigt!

• abouttogiveup

Ingen annan input? Nån som känner igen en klarröd blödning BIM-4?

Erfarenheter från CB early? Tacksam...

• abouttogiveup

Så många som läser men ingen mer som känner igen det? Då kanske min världsbild att vi är massvis i samma båt är en felkonstruktion?

Ingen med klarröd färsk tunn blödning BIM-4?

Och ingen som provat CB early?

Hmm...

• SmulanochKexet

Hej abouttogiveup!

Här är en till! Kan relatera till både ditt användarnamn och erfarenheten du har just nu.

I denna cykel fick jag en färsk blödning på äl+10, kom lite grann dagen efter också. Men inget mera. Jag har starka smärtstillande tabletter när jag har mens, extrema smärtor alltså, men inte en tillstymmelse till smärta.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet utav cb early, har läst mycket om dem här på familjeliv, både positivt och negativt.

Jag vill tro att man visst kan få nidblödning på äl+10. Mitt hopp är det sista som överger mig :) Alla nidblödningar skiljer sig i färg/form, bara för att det var ytterst lite oh en beige/brun för användaren ovanför så betyder inte det att alla har det så.

Hoppas det gått bra för dig :)

• Smillis
    SmulanochKexet skrev 2018-12-25 17:23:23 följande:

Hej abouttogiveup!

Här är en till! Kan relatera till både ditt användarnamn och erfarenheten du har just nu.

I denna cykel fick jag en färsk blödning på äl+10, kom lite grann dagen efter också. Men inget mera. Jag har starka smärtstillande tabletter när jag har mens, extrema smärtor alltså, men inte en tillstymmelse till smärta.

Tyvärr har jag ingen erfarenhet utav cb early, har läst mycket om dem här på familjeliv, både positivt och negativt.

Jag vill tro att man visst kan få nidblödning på äl+10. Mitt hopp är det sista som överger mig :) Alla nidblödningar skiljer sig i färg/form, bara för att det var ytterst lite oh en beige/brun för användaren ovanför så betyder inte det att alla har det så.

Hoppas det gått bra för dig :)

Hej Smulan,

Är nästan i samma sits! Började små blöda idag på BIM så är antagligen mensen som kom, men vad jag inte förstår är varför mensvärken inte kom som den brukar?! Äter också jätte starka tabletter för att överleva mensen :(

Har du fått någon förklaring på varför du har sån extrem smärta och Har du kollat om du har endometrios eller hur det stavas?

Börjar misstänka det och funderar på att kolla upp det :/
  • SmulanochKexet
    Smillis skrev 2018-12-26 14:01:18 följande:

Hej Smulan,

Är nästan i samma sits! Började små blöda idag på BIM så är antagligen mensen som kom, men vad jag inte förstår är varför mensvärken inte kom som den brukar?! Äter också jätte starka tabletter för att överleva mensen :(

Har du fått någon förklaring på varför du har sån extrem smärta och Har du kollat om du har endometrios eller hur det stavas?

Börjar misstänka det och funderar på att kolla upp det :/

Hej Smillis!

Nej, det har jag tyvärr inte fått. Jag och min man har försökt få barn i snart 6 år. Vi har gjort 2 ivfer oh då har man ju regelbundna koller, men det är inget läkarna har påpekat.

Jag har cystor på mina äggstockar. En opererades jag för 2011, den hade blod och nerver i sig. Och om jag förstått det hela rätt så behöver man pausa sin fertilitet under en endometrios utredning. Detta har inte jag velat eftersom vi vill ha barn :) Då har jag hellre smärta, brukar bara ha ont första dygnet oh med tabletterna så överlever jag det dygnet :)

Men kolla upp det om du vill oh kan. Oh inte för att inge falskt hopp (Jag vet inte hur din livs situation ser ut) men att småblöda på BIM behöver inte innebära mens. Har man blivit gravid så kan man få en genombrottsblödning när man egentligen ska ha mens. Och så finns det dem som blöder som vanligt under en graviditet :)

Lycka till vad du än väljer! Är det något mer så bara fråga :)
  • Smillis
    SmulanochKexet skrev 2018-12-26 15:43:37 följande:

Hej Smillis!

Nej, det har jag tyvärr inte fått. Jag och min man har försökt få barn i snart 6 år. Vi har gjort 2 ivfer oh då har man ju regelbundna koller, men det är inget läkarna har påpekat.

Jag har cystor på mina äggstockar. En opererades jag för 2011, den hade blod och nerver i sig. Och om jag förstått det hela rätt så behöver man pausa sin fertilitet under en endometrios utredning. Detta har inte jag velat eftersom vi vill ha barn :) Då har jag hellre smärta, brukar bara ha ont första dygnet oh med tabletterna så överlever jag det dygnet :)

Men kolla upp det om du vill oh kan. Oh inte för att inge falskt hopp (Jag vet inte hur din livs situation ser ut) men att småblöda på BIM behöver inte innebära mens. Har man blivit gravid så kan man få en genombrottsblödning när man egentligen ska ha mens. Och så finns det dem som blöder som vanligt under en graviditet :)

Lycka till vad du än väljer! Är det något mer så bara fråga :)

Hej igen Smulan, vad ledsamt att höra att ni försökt så länge! Hoppas det blir er tur snart!!

Jag har läst att endon kan vara orsaken till infertilitet/missfall samt smärta vid mens så därför tänkte jag att det kanske är bra att kolla upp det innan. Vill helst göra allt jag kan för att undvika fler missfall. Är nästan rädd för att bli gravid igen då jag inte vet om jag får behålla :(

Min läkare säger att jag kan göra en liten titthåls operation om jag vill, missar väl 1 månad att försöka bara, Men helst vill han att jag försöker en sista månad med clomid först innan.

Är redan på BIM med negativt blod prov på graviditet (tog för 2 dagar sedan) så antagligen är det mensen, men även en mini chans att det är en sen inplantering? Måste dock bestämma mig i dag om jag ska fortsätta ta progesteron eller sluta så att mensen kan komma igång på riktigt...
  • SmulanochKexet
    Smillis skrev 2018-12-26 17:18:07 följande:

Hej igen Smulan, vad ledsamt att höra att ni försökt så länge! Hoppas det blir er tur snart!!

Jag har läst att endon kan vara orsaken till infertilitet/missfall samt smärta vid mens så därför tänkte jag att det kanske är bra att kolla upp det innan. Vill helst göra allt jag kan för att undvika fler missfall. Är nästan rädd för att bli gravid igen då jag inte vet om jag får behålla :(

Min läkare säger att jag kan göra en liten titthåls operation om jag vill, missar väl 1 månad att försöka bara, Men helst vill han att jag försöker en sista månad med clomid först innan.

Är redan på BIM med negativt blod prov på graviditet (tog för 2 dagar sedan) så antagligen är det mensen, men även en mini chans att det är en sen inplantering? Måste dock bestämma mig i dag om jag ska fortsätta ta progesteron eller sluta så att mensen kan komma igång på riktigt...

Ja, det är svårare att bli gravid med endo. Oh att få behålla det.

Det är en jobbig känsla du har, att eventuellt inte vilja bli gravid pga rädslan för missfall. Har du någon att prata med? Sedan jag började prata om det blev det lite lättare.

Tar du Lutinus eller progkräm?

När vi var på första samtalet inför ivf sa vår läkare inget om en operation. Men det är nog olika från individ till individ. Ingen är ju den andra lik.

Visst kan det vara så, hcG hormonet ökar ju först efter att ägget har fästs. Och är det en sen inplantering så tar det ju några dagar innan det är möjligt att upptäcka på prov. Iofs så är blodprov säkrare än gravtest har jag för mig?
Svar på tråden Nidblödning?