BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
Vi har köpt en sånhär till Lillasyster, den kommer hon ligga i det första halvåret, sen får storebror flytta över till en växasäng. (Han kommer vara 2 när lillasyster kommer)
Vi har köpt en sånhär till Lillasyster, den kommer hon ligga i det första halvåret, sen får storebror flytta över till en växasäng. (Han kommer vara 2 när lillasyster kommer)
www.walmart.com/ip/Summer-Infant-Soothe-Sleep-Bassinet-Lila/23663040 En sånhär :)
Jag funderade lite på gulliver spjälsäng från Ikea och ställa bredvid vår säng fast utan en sida :) men man vill ju spänna fast den på något vis isf så att den inte glider ifrån. Hur gör man med riktiga bed side crib? Har dom någon slags låsfunktion?
Hur mår ni?? Nu börjar det ju närma sig för de av oss som har BF i början av april i alla fall :) Så spännande att det snart kommer börja komma bebisar här!! Ska vi göra en BF-lista så vi håller koll på när det är dags för alla?
* 22/4 Stjärnasomärdin
Fyll på!
Hur mår ni?? Nu börjar det ju närma sig för de av oss som har BF i början av april i alla fall :) Så spännande att det snart kommer börja komma bebisar här!! Ska vi göra en BF-lista så vi håller koll på när det är dags för alla?
* 20/4 Stjärnasomärdin
Fyll på!
(Ja, jag skrev fel BF så fick göra igen ;))
Tack, mår rätt bra faktiskt men börjar längta ihjäl mig efter bebisen. Lite tungt börjar det bli med, magen har växt och tar plats. Går ner i tid på jobbet om några veckor - känns som ett grymt bra beslut faktiskt. Skönt att komma ner i varv mentalt också. Fler som går ner?
Jag mår också ganska bra :) Förra veckan hade jag en dipp när jag hade ont i magen (kändes som att hon inte fick plats därinne) haha ;) och kände mig allmänt otymplig, men nu känns det som vanligt igen. Tror att magen måste ha töjt sig lite för det spänner inte på samma sätt länge iaf ;)
Jag har lyxen att fått graviditetspenning beviljad så har nu jobbat mitt sista arbetspass på ett bra tag framöver. Har haft rätt så ont i ryggen sista veckorna så det var nog bra tror jag :)
Amning! Hur har ni redan tänkt kring amning? Amma eller flaskmata? Överväger att inte amma och upplever att jag får väldigt skilda reaktioner på det! Spännande att se hur ni andra resonerat för egen del!
Jag funderar också på att inte amma alls. Varför vill inte du amma? Du behöver så klart inte svara om du inte vill! Jag till exempel har känt mig så fast i min egen kropp nu under graviditeten, så när bebisen är här, kommer jag vilja att kunna vara mig själv i min egen kropp och ha min kropp för mig själv och inte vara fast vid bebisen hela tiden heller. :)
Funkar det så känns det självklart för mig att amma. Med storebror ammade jag tills han var 13 månader.
Himla praktiskt att inte behöva krångla med flaskor och vatten o ersättning när man är iväg någonstans :)