gammelpysen skrev 2019-02-01 07:07:39 följande:
Tack! Är bara glad över att man sluppit sådant tidigare. Nu börjar dock besvären hoppa sig... i natt vaknade jag med kramp i vaden! *** vad ont! Skrek åt min man att hjälpa mig... stackarn vaknade yrvaken och fattade förmodligen inte först vad det handlade om...
Siktar på att försöka hålla igång så mycket jag kan fysiskt ändå. Jag fattar inte att ni andra inte gått upp Mer! Jag pälsade på mig ett antal kilon redan i starten. Har inte ätit en massa onödigt men på något sätt är det obönhörligt. Men återigen, antar att det är kroppens sätt att se till att det kommer en frisk bebis.
Jag tänker att kroppen gör det kroppen behöver göra av de anledningar som kroppen registrerar (sen finns det ju såklart de som siktar på att trycka i sig allt de kan eftersom de ändå är gravida, men tänker att det är något annat). Den veckan jag lagt på mig som mest var den veckan jag var sjuk och inte åt något alls på fyra dagar och inte ordentligt på en hel vecka, då visade vågen + 2kg. Troligtvis för att kroppen behövde göra det just då. Det är kropparna och den lilla där inne som har kontrollen nu, inte vi! :)