Jahajaa skrev 2018-11-20 18:12:18 följande:
Skönt att höra! Jag trodde jag skulle bli lugn efter RUL men man hittar ju alltid något nytt att oroa sig för, så det är skönt att höra andra som haft likadant men bebis ändå växt på som den ska :)
Jaa, det var jag som hade ont i skinkan ;) haha! Har tyvärr utvecklats till det sämre... gör emellanåt ont längre ner, även vid sittbenet och svanskotan känns det som, och är värst på jobbet eller när jag tränat, så jag har slutat gå på danspassen som jag annars brukar gå på :( Står i valet och kvalet om jag ska gå till naprapat eller sjukgymnast, vet inte vilket som skulle vara bäst. Men är fortfarande bara på vänster sida och inte höger. Hur har det gått för dig? Har ditt blivit bättre? :)
Vad tråkigt att höra att det blivit värre. Har du provat att stretcha gluteus och trycka ut triggerpunkter? Det var ju de tips jag fick när jag var hos sjukgymnasten men då var ju det utifrån att det jag upplevt berodde på stel gluteus. Jag hade satsat på en sjukgymnast först. Gå iväg! De prioriterar tider till gravida så fick en tid redan dagen efter jag skrev till dem. Tänkte att de var mitt första steg och att jag sedan fick gå vidare till vad som var lämpligt därefter. De gjorde en massa undersökningar för att ta reda på vad det onda beror på och så fick jag råd utifrån det. Att jag vet vad det beror på har garanterat bidragit till att det blivit bättre också för nu när jag vet tänker jag inte så ofta på det som jag gjorde innan ;)