Inlägg från: jaktenpaflow |Visa alla inlägg
  • jaktenpaflow

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Jag mår också bra något trött och funderar på att börja ta lite extra tillskott av järn:) Också fått tillbaka träningslusten och kör med PT och sjukgymnast eftersom jag har en del problem med foglossning. Är så van vid att köra tungt så hat lite svårt att anpassa mig och hitta övningar haha :) Älskar min mage och känna alla rörelser, även fast jag längtar tills bebis är på utsidan vill jag lixom inte bli av med den! Har ni börjat köpa grejer än?

• jaktenpaflow
    stjärnasomärdin skrev 2019-03-10 01:30:45 följande:

Nuuuu närmar det sig tjejer! Är ni taggade? Någon som känner artbestämma något är på gång? Hur mår ni? :)

Ja nu börjar man bli ordentligt taggad!! Vill bara gosa med bebis nu:)) Känner ingenting faktiskt v35 nu. Har varit lite komplikationer påvägen och var rädd att han skulle komma förtidigt i v 31. Men nu är allt under kontroll och Könner att om tre veckor får han gärna komma haha:) Min tapp är opåverkad så de sammandragningar jag haft/har har inte påverkat något alls. Vilket har varit skönt men nu får det gärna sakta men säkert börja hända saker. Hur mår du?
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-12 17:12:22 följande:

Ja det närmar sig med stormsteg! 4 v kvar till en ev igångsättning för min del!

Känner dock inte så mycket ?nytt? än. Är iof bara början på vecka 34. Nån annan som har nåt på g?

Ja tiden går verkligen undan! Hur känns det inför en igångsättning? Kommer du få göra hinnsvepning några dagar innan det? Får man fråga varför du får en igångsättning innan BF? Är i början av v 35 och känner inget, dock haft komplikationer med blödande moderkaka så jag har varit extremt glad över att inte ha känt ngt:) Men nu på ultraljud så är tappen fortfarande helt oförändrad och han har precis vänt på sig från säte/tvärläge till huvudet ner. Men är fortfarande högt upp så hoppas han inte får för sig att vända sig igen:) Du har inga känningar? Mår du bra annars i graviditeten?
  • jaktenpaflow
    Gurkan25 skrev 2019-03-12 17:57:39 följande:

Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.

Stort grattis till er!:)
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-14 19:12:23 följande:

Jag har ett medicinsk problem i botten som gör att det är en fördel om jag ?slipper? vara höggravid sista veckorna. Då jag alltid fött tidigt (v36-37) tänker man att kroppen troligtvis är redo då. Men vi får se som sagt :) ev blir det en hinnsvepning innan, planeringen är inte klar.

Har inga speciella känningar än. Får du någon extra koll sen så bebisen garanterat inte lagt sig i säte igen? Det kan vara svårt att känna ibland har jag förstått.

Okej jag förstår. Förfelarna måste ju överväga de sista veckorna och påverkas din kropp negativt av att gä till v 40 så är ju bebis fullt redo vid v 36-37:) Bra att du får allt uppföljt iaf:)

Ja jag går på läkarkontroll var 2-3 vecka med ultraljud för att kolla moderkakan och bebisens läge. Men det verkar som att han har rätt mycket plats och skulle kunna göra en vändning igen för han ligger så högt upp också. Vilket får mig att misstänka att han inte ligger bekvämt långt ner för att moderkakan är ivögen. Men vi får se om två veckor:) All denna väntan!
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-15 12:09:11 följande:

Ja väntan (och en del oro) är lite av ledorden som gravid...

hur känner du inför ev kejsarsnitt?

Ja verkligen, man får verkligen påminna sig själv om att faktiskt njuta lite emellanåt också:)

Blandade känslor, vill helst föda naturligt. Men känner mig lite osäker och otrygg då jag haft blödningar från moderkakan. Skulle vara nice att inte behöva gå igenom smärtan under förlossningen (haha) men inte sugen på återhämtningstiden efteråt med ks. Så det finns så mkt fördelar och nackdelar med båda så vilket som kommer bli bra. Vill bara veta så att jag mentalt kan förbereda mig. När har su BF? Hur mår du?:)
  • jaktenpaflow
    fixaochdona skrev 2019-03-16 20:28:23 följande:

Jag förstår helt. Har erfarenhet av båda och kejsarsnitt vill jag också slippa mest pga tiden efter.

När tror du att det blir något sorts beslut kring vad som är bäst?

Har bf 30/4 och mår helt okej. Hälften av tiden vill jag bara skynda på och ha bebisen här och hälften av tiden njuter jag ändå av lugnet och kan få lite kalla fötter både när jag tänker på förlossning och på den smått turbulenta tiden med en nyfödd... haha!

Ja precis, har en 2,5 åring hör hemma också så blir så ledsen över att man kanske inte kan bära och gosa med henne lika mycket pga snittet utöver att bebisen kommer och tar plats...

Jag ska till läkaren i slutet på mars då är jag i v 36+Så då tycket jag verkligen att jag kan få ett beslut? Förstår ju att de vill vänta så långe som möjligt men bara jobbigt stt inte veta. Dessutom pendlar han lite mellan huvudet ner och tvärläge fortfarande vilket också gör mig fundersam!

Hört något on datum för din del? Har du några känningar än?
  • jaktenpaflow
    Mimipig skrev 2019-03-19 20:13:31 följande:

Hej på er. Jag hoppar in här i elfte timmen... har Bf 21 april, är alltså v 35+1 idag. Andra barnet, vi har en son på fyra år och nu kommer en lillasyster. Ni som fött barn innan - har era lagt sig tillrätta med huvudet ner? Min verkar snurra runt som en cirkusgymnast fortfarande.

Haha vad kul vi har samma BF och min bebis i magen har inte lagt sig tillrätta än... Har har legat i tvärläge och säte men nu vänt sig till rätta. Vänder dock tillbaka efter några dagar och lägger sig på tvären igen. Hur mycket plats kan de ha tänker jag?:)

Väntar en pojke och har en dotter på 2,5 år:)

Mår du bra i graviditeten?
  • jaktenpaflow
    Mimipig skrev 2019-03-19 21:40:12 följande:

Minsann! Kom din dotter tidigt eller sent? Med sonen gick jag fyra dagar över tiden och han hade lagt sig tillrätta vid det här laget, men det verkar ju vanligt att tvåan snurrar in i det sista. Men det gör mig lite nervös ändå... hur gammal är du? Jag fyller 39 nästa vecka.

Hon kom 3 dagar tidigt så hoppas även denna vill kika ut lite tidigare:) Gärna en vecka eller så haha! Ja jag har också hört det att andra lägger sig tillrätta senare. Nu tror jag iaf han ligger med huvudet neråt sen någon vecka tillbaka. Hur ligger din bebis nu? Har din BM sagt ngt speciellt?
  • jaktenpaflow
    Mimipig skrev 2019-03-20 10:02:23 följande:

Och jag tycker att jag mår rätt bra, jag har en massa foglossning men det hade jag flera gången med så det hade jag räknat med. På sistone har jag fått mkt sammandragningar när jag går och rör mig, planerar att jobba mars ut, men sen ska jag boa och mysa mig i form. Vi har en pågående renovering hemma sen december med SNART ska slutspurten summeras och vi slipper leva i byggdamm och kartonger. Längtar.

Jag är 31 i maj:) vart bor ni? Åh jag har också foglossning, fick det tidigt denna grav. I förra hade jag det de sista veckorna. Känner nästan bara i ljumskarna och blygdbenet. Hemskt!!! Är det kraftiga sammandragningar? Men åh vad härligt med renovering!! Vad renoverar ni?
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se