Inlägg från: fixaochdona |Visa alla inlägg
  • fixaochdona

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

jaktenpaflow skrev 2019-03-16 23:07:46 följande:

Ja precis, har en 2,5 åring hör hemma också så blir så ledsen över att man kanske inte kan bära och gosa med henne lika mycket pga snittet utöver att bebisen kommer och tar plats...

Jag ska till läkaren i slutet på mars då är jag i v 36+Så då tycket jag verkligen att jag kan få ett beslut? Förstår ju att de vill vänta så långe som möjligt men bara jobbigt stt inte veta. Dessutom pendlar han lite mellan huvudet ner och tvärläge fortfarande vilket också gör mig fundersam!

Hört något on datum för din del? Har du några känningar än?

Samma här! Positionerna byts hela tiden.... Ska träffa läkare om 2 v och prata förlossning, igångsättning eller ej får vi se då.

Konstigt att tiden känns såååå långsamt nu när det är så nära!
  • fixaochdona
    jaktenpaflow skrev 2019-03-25 14:08:17 följande:

Vilken v är du i nu? Jag Är i v 37 idag:) Träffar läkare som ska göra ultraljud på torsdag... vad hoppas du din läkare säger?

Ja jag vet tycket också det går långsamt men ändå så snabbt! Hinner lixom inte med! Börjar även känna av ryggen och svårt att hinna sköna positioner när jag ska sova... känns verkligen att man blir tyngre! Hur mår du?:)

Jag hoppas på en igångsättning! Vet mer om 1.5 vecka :)

Galet mycket förvärkar, trött och känslig... Börjar känna mig klar!

Uppdatera när du vet mer om dina planer!
  • fixaochdona

Fy vad jobbigt, att gå och hålla det öppet för olika alternativ... nu vill man bara gå in i bibblan och vänta på tecken om förlossning alt få ett datum för igångsättning, kejsarsnitt eller vad det må vara. Känner med dig!

Visst är det hissnande när man ändå inser att det finns ett liv efter förlossningen MED en liten bebis, wii!

jaktenpaflow skrev 2019-03-28 10:45:48 följande:

Jag börjar också känna mig rätt klar faktiskt med denna graviditet... Vill bara få ut honom och se vem han är!:)) Varje graviditet och bebis blir verkligen så annorlunda och speciellt för just det (iallafall den jag har varit med om) Trodde att efter första fanns det inget som kunde slå den upplevelsen:)

Var hos läkaren igår som konstaterade att moderkakan fortfarande ligger väldigt lågt... 6 mm från inte modermunnen. Var väldigt mycket ?kan bli så, skulle kunna bli så?. Inte riktigt det man vill höra innan en förlossning. Fick remiss till Danderyd där de ska göra en bedömning om jag får föda naturligt. Och om jag blöder väldigt mycket när jag börjar få värkar så vet de varför?! Inte riktigt det man vill höra heller... Såklart jättebra att de följer upp och har koll men vill inte heller gå igenom en förlossning och känna mig otrygg... Är ju i v 37 nu så tycker de bör kalla in mig rätt snart...

Men denna väntan innan man vet hur det blir, den är jag väldigt klar med!! Fick världens lyckorus när jag började titta datum och inser att om tre veckor är han med största sannolikhet här!!:)))

• fixaochdona

Känner med dig! Är bara i vecka 36 men har också haft mycket bekymmer och oro så nu är jag så färdig. Tröttheten och värk överallt gör inte saken bättre. Mendu är ju så nära!

Fia 28 skrev 2019-03-28 04:37:45 följande:

V39+3 nu och börjar bli rejält trött på att va gravid. Sover dåligt och är konstant trött. Varit sjukkriven sen v 23 pga massa sammandragningar och risk för tidig födsel, men nu verkar han trivas så bra så han vill aldrig komma ut.

• fixaochdona

Jag förstår att du vill veta vad du ska ställa in dig på. Jag har också en viss risk för KS då jag gjorde ett nyligen (har en ettåring) och det finns vissa risker med det ärret. Önskar verkligen jag kunde gå och vagga runt hemma och bara vänta på värkstart men nej, tusen saker som mal i huvudet istället...

jaktenpaflow skrev 2019-03-28 15:31:56 följande:

Ja det är verkligen psykiskt påfrestande! Speciellt eftersom jag är rädd för KS så vill jag verkligen förbereda mig mentalt! Plus att jag går runt och är lite nervös om jag skulle börja få värkar och börja blöda pga moderkakan. Inte riktigt så som jag önskat mig de sista veckorna. Men men fokus och det viktigaste är bebis och snart är han här:))

• fixaochdona

Nej tyvärr. Men bra att de har koll på dig! Vilken vecka är du i?

Jahajaa skrev 2019-03-29 14:30:44 följande:

Är det någon av er som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning? Jag har början till det (eller har det, jag vet inte). Jag tycker jag springer på MVC stup i kvarten för att ta blodtryck och prover, men mår bra i övrigt. Ligger bara på gränsen med blodtrycket 140/90 (141/96 som högst) och +2 i protein. Men jag känner mig som sagt bra, och det är ju inga alarmerande värden. Det är väl egentligen aldrig farligt för bebisen förrän man börjar må dåligt själv? :/ Man vill ju inte att något ska hända med den lilla så nära förlossningen

• fixaochdona

Ja absolut!

Jag har bf 30/4 :) Det är redan himla tungt tycker jag men rullar på.

Jahajaa skrev 2019-03-30 15:13:35 följande:

Tack ändå! Dom sa bara att jag absolut måste åka in direkt om jag får typ huvudvärk eller magont, så jag tänker att så länge man mår bra borde det också vara lungt med bebisen i magen :) Vecka 39 (38+2) så snart är det dags :) När har du BF? Hur går allt hittills?

• fixaochdona

Jag tycker det var väldigt bra rutiner kring själva ingreppet. Bra information snabb procedur osv. Många är ju på benen och som vanligt inom ett par dygn. Är snittet planerat har jag förstått att det är väldigt lugnt och fint. Jag hade dock svårt att komma igen efter, hade ont och var liksom sänkt. Tyckte det tog ca 2 månader innan jag funkade som vanligt. Snittet läkte bra men är fortfarande lite ömt.

Mitt snitt beslutades efter en misslyckad vändning pga säte. Värkarna kom igång och det blev lite bråttom.

jaktenpaflow skrev 2019-03-30 21:50:11 följande:

Hur har ditt snitt läkt? Vad tuckte du allmänt om snitt? Är livrädd för det... När får du reda på om du ska snittas eller ej?

• fixaochdona

Jag tycker det låter lyxigt att få gå hemma och softa :) Har själv en ettåring utan förskola så det är galet intensivt....

Livrädd att det ska sätta igång nu (v36) då jag gått och blivit sjuk! Måste krya fort som tusan...

stjärnasomärdin skrev 2019-03-31 19:38:25 följande:

I fredags gick jag hem från jobbet med en så stark känsla av att jag inte skulle komma tillbaka igen. Den känslan är nu utbytt mot känslan av att jag kommer hinna jobba klart och passera BF för första barnet. Känns så konstigt att jag skulle kunna ha fem veckor kvar? Varit så inställd på att få tidigare. Inte så att det måste ta slut då jag har en riktigt lyxig graviditet men tanken på att gå hemma och bara vänta känns så jäkla tråkig!!! Vad har ni för känsla, när kommer era små tror ni? :)

• fixaochdona

Jag sover inte en blund utan en Lergigan! Tar dem kl 20 och somnar ca 22. Vid 6-tiden på morgonen vaknar jag utan att känna av dem.

Mimipig skrev 2019-04-03 03:44:06 följande:

Hur sover ni om nätterna? Jag sover så dåligt nu - vaknar hela tiden, ibland av halsbränna, kissnödig eller annan anledning, men ofta helt utan anledning. Och kan ligga vaken i timmar. Har någon testat Lergigan? Jag har fått det utskrivet men är rädd gör att bli dåsig och bakis dagen efter. Erfarenheter och tips? Jag minns inte att jag sov så här dåligt förra graviditeten.

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se