Inlägg från: fixaochdona |Visa alla inlägg
  • fixaochdona

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Låter som en behaglig graviditeter, skönt!

Själv ska jag på Mvc nästa vecka (v27+5).

stjärnasomärdin skrev 2019-01-31 01:04:56 följande:

Graviditeten tickar på och magen växer. Inga som helst känningar av graviditeten vilket känns så skönt! Nio veckor kvar på jobbet innan det är dags för föräldraledigt. Längtar inte alls haha! Vecka-29-besök hos barnmorskan igår. SF-mått 28 så magen följer fint. +1 cm jmf med samma vecka föregående graviditet så nog är jag större denna gång! Utebliven viktuppgång sedan förra besöket, totalt +5 kg sedan inskrivning. Sjukt att det redan är vecka 30 den här veckan!!! Fler som varit hos barnmorskan denna veckan?

• fixaochdona

Min yngsta är bara 1 så spjälsängen är upptagen :) Funderar på ett bedside crib till detta barn. Nån som haft en sån?

Jahajaa skrev 2019-02-08 10:07:38 följande:

Har börjat kika lite smått på spjälsäng.. Nyfiken bara på hur ni har tänkt placera den, eller har placerat den med tidigare barn? Bredvid sängen utan sida eller längre bort i rummet. För och nackdelar? För många beslut att ta innan lillan kommer ;) Haha ;D

• fixaochdona
    gammelpysen skrev 2019-02-13 07:28:46 följande:

* 20/4 Stjärnasomärdin

* 27/4 Gammelpysen

30/4
  • fixaochdona

Jag har alltid ammat och är i ställd på att göra det denna gång med.

Mitt fjärde barn detta och beräknat på syskonens födsel kommer denn* om ca 5.5 vecka. Spännande värre...!

• fixaochdona

Ja det närmar sig med stormsteg! 4 v kvar till en ev igångsättning för min del!

Känner dock inte så mycket ?nytt? än. Är iof bara början på vecka 34. Nån annan som har nåt på g?

• fixaochdona
    Gurkan25 skrev 2019-03-12 17:57:39 följande:

Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.

Wow! Stort grattis!
  • fixaochdona

Jag har ett medicinsk problem i botten som gör att det är en fördel om jag ?slipper? vara höggravid sista veckorna. Då jag alltid fött tidigt (v36-37) tänker man att kroppen troligtvis är redo då. Men vi får se som sagt :) ev blir det en hinnsvepning innan, planeringen är inte klar.

Har inga speciella känningar än. Får du någon extra koll sen så bebisen garanterat inte lagt sig i säte igen? Det kan vara svårt att känna ibland har jag förstått.

jaktenpaflow skrev 2019-03-12 21:11:40 följande:

Ja tiden går verkligen undan! Hur känns det inför en igångsättning? Kommer du få göra hinnsvepning några dagar innan det? Får man fråga varför du får en igångsättning innan BF? Är i början av v 35 och känner inget, dock haft komplikationer med blödande moderkaka så jag har varit extremt glad över att inte ha känt ngt:) Men nu på ultraljud så är tappen fortfarande helt oförändrad och han har precis vänt på sig från säte/tvärläge till huvudet ner. Men är fortfarande högt upp så hoppas han inte får för sig att vända sig igen:) Du har inga känningar? Mår du bra annars i graviditeten?

• fixaochdona
    jaktenpaflow skrev 2019-03-15 11:13:43 följande:

Okej jag förstår. Förfelarna måste ju överväga de sista veckorna och påverkas din kropp negativt av att gä till v 40 så är ju bebis fullt redo vid v 36-37:) Bra att du får allt uppföljt iaf:)

Ja jag går på läkarkontroll var 2-3 vecka med ultraljud för att kolla moderkakan och bebisens läge. Men det verkar som att han har rätt mycket plats och skulle kunna göra en vändning igen för han ligger så högt upp också. Vilket får mig att misstänka att han inte ligger bekvämt långt ner för att moderkakan är ivögen. Men vi får se om två veckor:) All denna väntan!

Ja väntan (och en del oro) är lite av ledorden som gravid...

hur känner du inför ev kejsarsnitt?
  • fixaochdona
    jaktenpaflow skrev 2019-03-16 08:56:53 följande:

Ja verkligen, man får verkligen påminna sig själv om att faktiskt njuta lite emellanåt också:)

Blandade känslor, vill helst föda naturligt. Men känner mig lite osäker och otrygg då jag haft blödningar från moderkakan. Skulle vara nice att inte behöva gå igenom smärtan under förlossningen (haha) men inte sugen på återhämtningstiden efteråt med ks. Så det finns så mkt fördelar och nackdelar med båda så vilket som kommer bli bra. Vill bara veta så att jag mentalt kan förbereda mig. När har su BF? Hur mår du?:)

Jag förstår helt. Har erfarenhet av båda och kejsarsnitt vill jag också slippa mest pga tiden efter.

När tror du att det blir något sorts beslut kring vad som är bäst?

Har bf 30/4 och mår helt okej. Hälften av tiden vill jag bara skynda på och ha bebisen här och hälften av tiden njuter jag ändå av lugnet och kan få lite kalla fötter både när jag tänker på förlossning och på den smått turbulenta tiden med en nyfödd... haha!
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se