BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
Får man vara med här? :)
Bf 30/4 med fjärde barnet! Kul att läsa om er andra.
Får man vara med här? :)
Bf 30/4 med fjärde barnet! Kul att läsa om er andra.
Såklart, välkommen :)
Var det i denna graviditeten som du redan gjort en glukosbelastning eller var det i en tidigare graviditet? Varför ska du kolla sköldkörteln? Förlåt för många frågor, känns som att jag frågar ut dig, men bara nyfiken ;) :)
Jag ska bara göra glukosbelastning för att min mamma har diabetes, men tror att det kommer gå bra, har alltid bra värden när jag testar. Hon har även struma och äter levaxin, men det behöver jag inte kolla, men det kanske dom ser i dom vanliga blodproven dom tar? Hoppas att allt är som det ska med hjärtat, även om det kan vara obehagligt så brukar det ju inte vara något farligt, men vet inte om dom medicinerar mot det under graviditeten? :)
Gällande TSH så så BM att det nu för tiden är rutin att ta alla sköldkörtelprover vid inskrivning/vid det första tillfället man tar prover! Det var det inte förra gången jag var gravid! Så du bör redan ha tagit dem tänker jag :)
Vilken solskenshistoria, hoppas jag får samma!
Jag blev igångsatt med min minsting i vecka 38+6. Var supersmidigt! 6 timmar från att dom satte droppet tills han var ute!
Härligt!
Glukosbelastningen klar med jättebra blodsocker så firar detta med en kaffe och en donut ;) haha
Tycker ni alla tiden går fort? :D själv känns det som att det sniiiglar sig fram haha!
Härligt! :) så skönt att kunna njuta lite nu det sista av graviditeten! känns som tiden går så himla fort och att det var nyss som man fick plus på stickan, haha ;)
Ja så är det nog!
För min del är jag så himla rädd att föda prematur pga sammandragningar och kort tapp så varje dag fram till minst 30 fulla veckor känns liksom långa och oroliga...
Reflekterar inte så mkt över tiden där här gången utan allt bara ?är? liksom. Känns som det både går fort och att tiden inte går alls. Känns som det var en evighet sen man blev gravid samtidigt som man nyss inte var gravid, typ?
Lite oklara besked kring det där. Lever väl ?som vanligt? men försöker ta det väldigt lugnt, går inga långa sträckor, undviker trappor mm. Fick göra en koll med ultraljud pga sammandragningar vid årsskiftet och då konstaterades det att den är 2.5 cm.
Då kan jag förstå att du känner som du gör med tiden. När konstaterade de kort tapp? Är det sängläge som gäller eller i vilken utsträckning kan du vara aktiv trots tappen och sammandragningarna?
Kommer att få kolla med 3-4 veckors mellanrum.
Vad svårt när det är lite oklart sådär... Får du några extra kontroller för att hålla koll på tappen nu då eller?