Inlägg från: Anonym (Utredning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Utredning)

Vitaminer för att öka chansen att bli gravid

Finns inga. Man ska verkligen leva på enbart skräpmat för att vitaminbrist ska kunna orsaka infertilitet. Folsyra minskar risken för fosterskador- det påverkar inte fertiliteten. Blir du inte gravid nu så gör en utredning när det gått ett år. Det räknas fortfarande som normalt att det tar ett år, men efter det får man utredas utom i vissa landsting, men då kan man ändå alltid gå privat.

• Anonym (Utredning)
    Anonym (Anon) skrev 2018-10-20 17:59:19 följande:
    Okej, tack för ditt svar.. jag tänker kanske lite mer på info om rosenrot/munkpeppar/bidrottninggelé/bisolvon... kanske inte räknas till vitaminer..
    Och sånt funkar inte heller för då hade de gjorts om till fertilitetsmediciner och ordinerats av läkare. Bisolvon är en av de allra största myterna. För tjockt sekret är liksom inte en orsak till infertilitet! Jag och många andra som kämpat i åratal har provat allt och inget funkar för just orsakerna är sådana som man behöver medicin eller annan hjälp för. Vanligast vid infertilitet är ingen äl eller dåliga spermier. Lika vanligt att felet beror på mannen som kvinnan. Dåliga spermier kan faktiskt bli hjälpta av höga doser folsyra och zink, men utan utredning vet man ju inte om mannen har det.

Lägg ner alla piller och sök hjälp istället. Du sparar pengar och energi och får adekvat hjälp istället.
  • Anonym (Utredning)
    Anonym (Anon) skrev 2018-10-20 18:24:08 följande:
    Du har nog rätt.. men man vill så gärna försöka och klara sig på egen hand :(
    Ja, jag vet. Jag köpte själv alla möjliga piller och käkade i åratal. Jag hade kunnat vrida in och ut på mig själv och det hade aldrig hjälpt för jag hade aldrig lyckats på nåt sätt.

Nu är det inte ens säkert det är nåt fel på nån av er!  Låt det gå minst ett år om det nu går så långt. Gör inget på egen hand tills dess utom det man borde som du säkert redan vet- ingen nsaid, ingen värme runt pungen, ingen rökning nån av er. Äta folsyra, ha sex runt äl. Då lyckas faktiskt 90% spontant.
  • Anonym (Utredning)
    Anonym (Anon) skrev 2018-10-20 20:46:23 följande:
    Tack så jätte mycket för alla peppande ord.
    Ska försöka hålla hoppet & humöret uppe!
    Så lite så! Lycka till nu!
Svar på tråden Vitaminer för att öka chansen att bli gravid