Inlägg från: Anonym (rakar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rakar)

Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?

det är lika vanligt som att ha hår under armarna eller på snippan... dock så rakar väl majoriteten sig både där bak och minst bikinilinjen.

• Anonym (rakar)
    Anonym (Turktanten) skrev 2018-10-21 11:28:39 följande:
    Jag är halvturk, men har väldigt ljus hy ljusare än en vanlig svensk, ungefär så ljus som en rödhårig är utan fräknar. Jag är inte vit, jag är beige:D Till det kolsvart hår. Jag ser ut som en emo som inte behöver sminka sig eller färga håret för att se emo ut. Så om jag inte rakar även där blir det väldigt tydligt. Jag vaxar ibland, men oftast rakar jag hela jäkla kroppen varannan dag. Andra brudar rakar typ benen och under armarna, jag får raka det, armarna, röven, muffen, fingrarna och även tårna (!)

Lättast är att sätta sig på huk över en spegel som jag lägger på golvet för att komma åt att raka. Hade en karl sett den ritualen hade han nog blivit impotent. 
    Jag är svensk, blond och allmänt ljus. Men gud mina armar är ett blont lurvmonster och då har jag inte ens talat om mina hobbitfötter. Det kan synas ordentligt även om håret är ljust, jag har tjockt och tätt hår. Dock låter jag armarna vara, jag får mest bara kommentarer som "oj jäklar vilket armhår du har, får jag dra lite i det". 

Hahaha din rakningsritual med spegel. Måste testa den inför min man, han skulle tycka det va grymt! 
  • Anonym (rakar)
    Anonym (anneli) skrev 2018-10-22 06:29:22 följande:
    Mina armar var som "lurvmonster" när jag var ung och anorektisk. Även "mjukt ludd" i ansiktet. Jag är ljushylt så det syntes ju inte och inget jag led av. Väldigt vanligt att anorektiker får "päls" på armar och i ansiktet för kroppen vill skydda sig och hålla värmen när den får för lite energi. Idag är jag frisk och slät. Hår i röven? Tänker inte titta efter smile1.gif
    Jo det vet jag, synd bara att jag håller på att gå ned från en 30 kg övervikt (15 kilo kvar) så mitt lurv kunde ju inte förklaras med undervikt... Va glad att det inte syntes på dig, mitt syns. Jag är ljus men lurvet är liksom ännu ljusare  så det syns. Nä, röven är ju inte ett ställe som man egentligen behöver stirra i, det som inte syns finns inte ;) 
Svar på tråden Rövhår på kvinnor. Hur vanligt?