Areyam96 skrev 2018-10-21 20:19:26 följande:
Woow stort grattis!!! ???????? du får gärna följa med tråden och du kanske även kan ge tips och berätta lite om eran resa ;)
Tråkigt att höra om att du har fått foglossning :( hoppas verkligen det blir bättre för dig snart!
Tack!
Vi köpte hus tillsammans och tyckte att det var väldigt tomt haha. Jag har alltid velat vara ung mamma och pratade mycket om det med min sambo. Han var lite osäker, men när vi köpt huset och jag fått fast anställning så ändrade han sig. Vi körde på som vanligt utan skydd och jag var spänd och förväntansfull de första två månaderna, men när mensen kom båda gångerna så slutade jag bry mig. Tredje månaden så kände jag att något var annorlunda. Jag hade knappt någon aptit veckan innan mens (brukar vanligtvis vara hungrig hela tiden), men skyllde det på värmen som var i somras och jag kunde vara ledsen i flera dagar i streck när jag vanligtvis blir glad snabbt efter det löst sig.
Vi var och fjällvandrade i somras och jag som vanligtvis inte har några problem med att vandra med tung packning tyckte att det var jättejobbigt. Min mens var beräknad att komma dagen innan vi skulle åka hem och på mensdagen så fick jag mensvärk, men ingen mens kom. Mensvärken utan mens var kvar dagen efter också och när vi kom hem efter en 17h lång tågresa så kom tanken på att jag kanske var gravid. Jag smög in på toa (vi hade legat och sovit, vilket min sambo fortfarande gjorde) och använde ett test som man testar tidigt med. När det pluppade upp två lika starka streck så trodde jag inte mina ögon haha. Hur skulle jag berätta för min sambo? Jag hade inte förberett något roligt sätt att berätta på för hade liksom inte kommit så långt i förberedelserna. Det slutade iaf med att jag sa till honom "nu kan vi ju köpa ett sånt där pukka pregnancy te" och slängde testet på honom haha. Han blev väldigt glad.
Några veckor senare blev han osäker igen. Vi pratade mycket om det och kom fram till att han var rädd för att bli en dålig pappa till sitt barn. Jag har peppat honom och vi har pratat mycket om framtiden och livet med barn, så nu är han mer exalterad än jag haha.
Smärtan från foglossningen är under kontroll när jag är hemma och tar det lugnt. Hade mycket svårt för det i början, då jag är en mycket aktiv person som hatar att sitta stilla. Det låter kanske konstigt, men man vänjer sig tillslut. Man får hitta andra glädjeämnen och tänka att ingen blir tacksam över att man går till jobbet, har ont och inte kan jobba normalt. Vi skaffade även två mysiga katter så jag är inte helt själv när min sambo är och jobbar.