• UndrandeSökare

Tecken på dålig spermiekvalitet och vad man själv kan göra åt det?

Trådstartaren- Det finns en studie som visar att man som åt BÅDE Folsyra 5mg (finns på recept i Sverige, men kan köpas receptfritt utomlands) OCH 66mg Zink under 3 månaders tid, förbättrade sina spermier.

Så det kan n testa med om ni vill.

Men kvaluteten på embryona beror BÅDE på spermiernas kvalitet och äggens kvalitet.åR ni öppna för att testa med äggdonation eller spermiedonation annars?

• UndrandeSökare
    Percafluviatilis skrev 2018-10-19 17:01:16 följande:

Hej! Tack, jag ska beställa bland annat zink tänkte jag. Eftersom jag bara är 28 och embryona som befruktas utvecklas fint fram till dag 3 och sedan saktar ned något tänker jag att det kanske snarare är spermierna eftersom äggen kompenserar spermierna fram till dag tre. Är spermierna då dåliga går det utför.

Jag önskar att vi kände att det kändes rätt med donation men för oss är det tyvärr inte ett alternativ.

Det behövs BÅDE 66mg Zink och 5mg Folsyra, bara den ena hjälper inte. Men det finns 500 mikrogramtabketter folsyra receptfritt på Apoteket. Det behövs då 10 såna tabletter per dag för att komma upp i rätt dos. Kolla på prisjakt var det är billigast.

Jag kan också rekommendera Sperm dna fragmentationstest som är det bästa spermatestet. Det är bättre än alla svenska spermatest. Min man gjorde det hos Avaclinic i Lettland (Riga).
Svar på tråden Tecken på dålig spermiekvalitet och vad man själv kan göra åt det?