Inlägg från: Anonym (Förälder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förälder)

Privat vs kommunalt

Men fy, både obehagligt och beklagligt att kommunen beter sig på detta sätta.

För barnets bästa, fråga om de vet vad det betyder?

• Anonym (Förälder)
    Anonym (Stella) skrev 2018-10-19 14:17:23 följande:
    Det hoppas jag att de vet, människorna som jobbar med den här typen av frågor brukar vara väldigt vettiga. De har studerat till socionomer och liknande och brinner för sitt arbete. I alla fall de flesta jag stött på. Men systemet är väldigt kantigt stundtals. Och det är många lagar att förhålla sig till.
    Det kan vara så att en kommun inte får behålla tex. en privat aktör så som den TS beskriver. Om kommunen vill fortsätta att anlita sådana så kan de behöva göra en offentlig upphandling och då är det inte säkert att det är just den aktören som vinner och som man skriver avtal med.
    Det är precis som markskötsel, skolmat och allt annat en kommun ansvarar för, man kan inte bara välja vilken som helst utan behöver upphandla. Vilket ju är en rättvisefråga i grunden, för att se till att alla skattemedel används på rätt sätt.
    Men i fall som dessa kan de här reglerna ställa till det för vad man själv anser är sunt förnuft eller hur det borde vara.

Uppenbarligen inte,.

Har du ens läst TS inlägg?

Är det i barnets bästa att tas från den familjen den känner till för att omplaceras?

Knappast.

Socionom är inte lika med allvetande.

Jag arbetar med en socionom...Hon är inte ett dugg smartare eller bättre p.g.a. sin utbildning.

Svar på tråden Privat vs kommunalt