• Bell13

Vi som planerar äggdonation 2019

Det är ju superbra grattis till en milstolpe.

Frazze skrev 2019-04-17 16:12:09 följande:

Idag stod det 3+ på mitt CB-digital, allt verkar ju bra i alla fall. 13 dagar till vul!

• Bell13

Jag håller tummarna för dig kommer ihåg hur nervöst det var dessa veckor. Har kommit ända till v 24. Ska bli superspännande att få höra om ditt vul sedan och få veta om det är en eller två som ligger i magen.

Frazze skrev 2019-04-21 09:27:22 följande:

Kollade tillbaka i kalendern från 2015 då vi testade äd första gången då fick jag mf i v.6+2 vi var på vul 6+1 och såg ett hjärta då. Imorgon så går jag in i 6+0 så nu är det bara att hoppas att vad som än är där inne stannar och fortsätter utvecklas och kommer ut i slutet av nov, början av dec <3

• Bell13

Vi har också gjort embryodonation

Sammet skrev 2019-04-23 12:24:15 följande:

Jamen, hoppar väl in här fast vi gör emvryodonation, ägget är ju donerar hursom.

Har ett barn från IVF Olomouc och planerar att sätta in ett syskon i höst, hoppas på september.

• Bell13

Underbart stort grattis igen.

Frazze skrev 2019-04-30 11:17:51 följande:

Idag har vi vart på vul och sett ett litet hjärta 11mm lång precis 7+1 precis som det ska. Nu ska jag försöka slappna av lite och ta det lugnt. Nu vet jag att där finns något

• Bell13

Det stämmer det han säger att man gör ett ultraljud mellan v 12-14.

Frazze skrev 2019-05-02 12:54:30 följande:

När jag var hos gyn i tisdags så sa han så här till mig. Ja nu är ju nästa ultraljud i v.12 då! Ja sa jag, du menar Kub då? Nä sa han, de har nylugen börjat med ett vanligt ultraljud i V.12 också förutom Kub då! Är det någon som vet något om det stämmer? Alltså, så missinformerad kan han väl ändå inte vara?

• Bell13

Önskar stort lycka till nu.

Maika19 skrev 2019-05-27 15:30:08 följande:

Hallå systrar! Nu är jag ruvare igen:)) Idag kl 13 hade jag transfer och jag körde på med allt dvs akupunktur och intralipid. Två embryon och hör och häpna vi fick ett extra embryo. Det var 4 men tydligen vaknade ett annat embryo lite senare men utvecklades till ett godkänt embryo. Så vi fick 3 till frysen. Åker hem imorgon.

• Bell13

Vad många i alla fall för mig ?nya? det är här nu, så roligt. Läser ibland men skriver inte så mycket. Vi har i alla fall kommit till v 29 nu efter dubbeldonation i Riga.

Känns som transportsträcka sista biten och vi längtar så mycket nu.

Önskar er alla stort lycka till.

• Bell13

Jag är också gravid med Bf 16/8 alltså först av alla

CrookedTail skrev 2019-06-19 12:56:41 följande:

Uppdaterar igen då inte alla kom med :)

Inväntar start: 

På gång: 
    CrookedTail ET 5 aug 
    UndrandeSökare FET Augusti/September 
    Sjuttiosjuan FET 6 aug 
    Missne FET oktober 
    Solhällan FET 13 juli (om allt går som det ska) 

Ruvare: 
    Maran73 FET 17 juni, TD 26 juni 
    Lilla Gs mamma ET 14 juni, TD 24 juni

Gravid: 
    Solros80, gravid med tvillingar i vecka 8+0

Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska)

Barnet fött:
  • Bell13

Grattis

kiablo skrev 2019-06-22 17:46:21 följande:

Hejsan Har inte skrivit något tidigare men läst allt ni skrivit. jag gjorde min första äd den 7 juni och igår exakt 2 veckor senare tog jag ett test.

Kan jag verkligen ha en sån tur?!? ????

• Bell13

Återförde ni ett eller två embryon?

Maran73 skrev 2019-06-28 22:54:10 följande:

Tummarna hjälpte Från 60 till 180 på 49-50 timmar är helt ok. Skönt!

• Bell13

Stort grattis

Lilla Gs mamma skrev 2019-07-18 15:56:04 följande:

Efter en dag som kändes som en evighet har jag i eftermiddag fått se ett litet hjärta som slår i en liten, liten skrutt på knappt en centimeter. Så skönt! Nu ska jag njuta en dag eller två innan jag börjar oroa mig igen...

• Bell13

Jag har inte skrivit här på jättelänge men går in nån gång i veckan och läser.

Snart är vår resa över och nästa börjar. Går in i v 37 imorgon och det är lite på upploppet nu.

Tröttheten är konstant och jag längtar efter att få föda men samtidigt försöker jag njuta för det här är sista gången jag är gravid.

Ingen dans på rosor att vara gravid vid 45 år.

Hur mår ni andra?

• Bell13

Jag är så glad för alla här inne både de som ruvar och de som blivit gravida.

CrookedTail skrev 2019-07-21 09:57:44 följande:

Så roligt att läsa om er som nu blivit gravida! Njut och försök slappna av ;P

Bell13, lycka till med förlossningen, jag hoppas att du inte glömmer bort oss sen. Är ju så nyfiken!

AnnaLa, lycka till med ruvningen, håller tummarna för att pyret stannar kvar.

Själv har jag nu semester och försöker njuta av att vara ledig istället för att tänka på min behandling. Har börjat med ordinerade P-piller nu iaf. På tal om tjocklek på slemhinna, är det någon mer än AnnaLa som haft problem med detta och fått skjuta på ET/FET? Nu börjar jag ju så klart att nojja för det...

• Bell13

Stockholms län här och jag fick göra kub. Vid äd är det ju snarare så att man får genomföra fler ul och inte färre. Jag fick extra ul i v 25, 29 samt 34.

Lilla Gs mamma skrev 2019-07-29 20:40:36 följande:

Jag ringde obstetriska idag för att få tid för KUB men sköterskan menade att det inte alls var säkert att jag får göra det då det är en ÄD-graviditet. Hon skulle ?höra med läkare?. Vet dock att andra fått göra det i samma landsting efter ÄD.

Hur har det varit för er? Någon som blivit nekad?

• Bell13

Då har jag Bf så det måste ju vara en lyckodag.

Sjuttiosjuan skrev 2019-08-07 07:03:20 följande:

16/8:)

• Bell13

Jaaaa imorgon helt galet att hon snart är här.

Sjuttiosjuan skrev 2019-08-09 16:33:11 följande:

Åh, redan dags! Jisses vad tiden går fort:)

• Bell13

Inatt kl 01.33 födde jag vår dotter Lily 51 cm lång och 3620 g tung

Allt gick bra och vi är redan hemma igen.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019