Vi som planerar äggdonation 2019
Alla ni som är gravida, var vaksam på havandeskapsförgiftning. En tjej fick det och dom var tvungna att ta akut kejsarsnitt i vecka 23+2, bebis kämpar nu för att överleva.
Alla ni som är gravida, var vaksam på havandeskapsförgiftning. En tjej fick det och dom var tvungna att ta akut kejsarsnitt i vecka 23+2, bebis kämpar nu för att överleva.
[quote=80045411][quote-nick]SuzieZ skrev 2019-11-19 20:13:07 följande:[/quote-nick]Det är väl därför man tar blodtryck och urinprov varannan vecka (och varje vecka från v.30)? För att upptäcka avvikelser/symptom i god tid.. Är det något som Trombyl förebygger också? Eller hjälper det bara mot blödningar?[/
Jag hade på gränsen till HF med vår son i vecka 40...
(helbiologisk)... nu gravid med äd och jag är rh negativ donatorn positiv...st Petersburg har inte sagt att det medför högre risk för HF med olika blodgrupper...
Jag har inte fått det till mig att jag ska ta blodtryck och urinprov varannan vecka får du det?
Äter trombyl såklart ...
Hej alla!
Fick precis brev från Sahlgrenska att vi kommit fram i äggdonationskön! Galet ändå när man har ett pyre på g i magen.. det trodde man inte när vi ställde oss i kö! Vilken lycka att vi är på så god väg redan!<3
Vi har stått i kö i exakt 1 år så gick ju betydligt snabbare än de 2 år de flaggade för! Kan ju vara en tröst om det är någon annan som står i kö på Sahlgrenska?
Är ju såklart sjukt glad att vi valde Finland ändå! Hade Inte velat vänta så här länge...
Imorgon är det dags för andra försöket. Är på väg till Riga alldeles själv då mannen jobbar. Lite pirrigt, men rätt skönt att åka själv :)
Igår den 26/11 i 37+0 precis kom vår lille gosse! Han föddes kl 22.55 och var 53 cm lång och vägde 3985 gr. Nu ligger vi på BB och gottar oss! Han är bedårande söt <3
Hej!
Jag undrar om någon vet hur det går till med en äggdonationbehandling i Sverige? Jag har gjort 5st ivf, men är så himla svår stimulerad. Så på mitt nästa möte med klinken tänkte jag ev prata om äggdonation, men har ingen aning om hur det fungerar? Gör man et eller fet? Ingår det ett visst antal ägg från donatorn? Som sagt jag har ingen om detta...
Hej alla, mitt första inlägg här! ! Jag och min man planerar för äggdonation under 2020, är detta tråden där man ska hänga då;)? Eller andra/fler trådar som ni rekommenderar?
Jag är 38, vi har 4 ivf-er bakom oss (jag är low responder, fått ett befruktat ägg/ivf de första tre gångerna och inget den 4:e gånger) och nu planerar vi för äggdonation på Ovumia i Helsingfors.
Någon mer som också ska köra/har kört vid Ovumia?
Ni som gör äggdonation utomlands, står ni också på kö i Sverige?
Någon mer än oss som har varit inne på att använda ägg från syster? Vi har ej fått bekräftat än att hon är "lämplig", men fick positiv respons från Ovumia när vi var där och har bokat in besök för syster för att undersöka möjligheterna.
Så peppande att läsa här på tråden, TACK för det! Verkligen speciellt att gå igenom allt detta, så på något sätt är det skönt att det finns andra i liknande situation som fattar.
Imorgon kommer vår efterlängtade lilla prins! Han ligger fortfarande i säte/tvärläge så jag hade inte kunnat föda vaginalt.
Lycka till alla ni som fortfarande kämpar, ta mig som ett exempel på att det går om man inte ger upp. Fem år och 11 försök senare så är vi i mål!
Nu har vi haft vår första natt! Att man kan vara så kär i någon på så kort tid. Snacka om att allt kämpande, alla pengar och all energi vi lagt ner nu är värt allt. Han är så sjukt söt och duktig.
En månad kvar för dig! Snart är ni fem. Hur gammal är den lille nu?
Godnatt-gnäll: det är SÅ härligt att jag börjat må jäkligt illa igen såhär på sluttampen.. not! Tur att bebbe kommer ut snart iaf! <3