Vi som planerar äggdonation 2019
Testet var supernegativt :(
Känns som ett hån att behöva genomlida ett blodprov (jag har sprutfobi) och fortsätta med medicinen fram till svar.
Testet var supernegativt :(
Känns som ett hån att behöva genomlida ett blodprov (jag har sprutfobi) och fortsätta med medicinen fram till svar.
Det är verkligen ett lotteri. Jag trodde ju oxå att det skulle gå, med tanke på att embryot såg så bra ut. Hur många embryon satte ni in andra gången?
Jag har lite svårt för alla knep som andra tar till för att det ska gå vägen. Jag tror som du skriver att embryot kanske inte var så bra som det såg ut. Jag har inte tagit nån kortison, det har inte ens varit tal om det. Vi får väl se om de föreslår någon ändring till nästa gång. Däremot tog vi Embryo Glue nu vid första försöket, även om jag inte tror på det riktigt. Det var sambon som ville och det kostade ju inte så mycket extra. Det hjälpte ju dock inte i detta fallet, men tror snarare det beror på embryot.
Eftersom donatorn var ung tänker jag att det inte spelar så stor roll med PGS, det är väl mer aktuellt om donatorn är äldre?
Jag tror vi sätter in två embryon nästa gång. Jag vill egentligen inte riskera tvillinggraviditet, men är villig att ta den risken nu. Jag vet ju att du försökt några gånger, hur många insättningar gjorde du innan det lyckades?
Jag gissar att barnen blir helsyskon? (Olikåldrade tvillingar??). Fick ni ut 8 embryon från början, eller var det något som inte klarade sig på vägen?
Jag håller tummarna för att det blir tredje gången gilt för erat syskonförsök med!
Jag fick definitivt svar på blodprovet igår kväll, så nu får vi börja planera in ett FET.
Blodprovet gav hcg 75 och progesterson 41.
Båda känns låga men jag har å andra sidan inte testat så tidigt som dag 9 förut. Vad tror ni verkar de ok?
Jag hade nog exakt samma hcg fast på dag 10 el 11 på 5 dagars blasto. Däremot så hade jag betydligt högre Progesteron! Så var INTE orolig Gå tillbaka i tråden till April i år så ser man nog vad jag fick. Kommer gå utmärkt det här ska du se
Verkar som att jag fick 75 på HCG dag 9 oxå. Jag kollade privarta meddelanden. Hade nog oxå runt 190 på progesteron, men jag tog minsann min morgondos och det oralt (utrogest) så jag var väl hög som ett hus när jag var där. Gången efter hade jag börjat ta dem vaginalt och då hade det sänkts ordentligt. Lycka till nu!
Jag fick 889 i hcg på ruvardag 10..,:)
[quote=79930232][quote-nick]AnnaLa skrev 2019-09-29 10:13:45 följande:[/quote-nick]Blodprovet gav hcg 75 och progesterson 41.
Båda känns låga men jag har å andra sidan inte testat så tidigt som dag 9 förut. Vad tror ni verkar de ok?[/
Allt över 50 i hcg är ok enl AVA i Riga. Jag hade 60-80 på dag 9-10, båda graviditeterna. Det viktiga är ju dubbleringstakten och inte värdet i sig (om det inte är superlågt förstås), ska du ta ett till snart?
Fått svar på mina nya prover och både hcg ovh progesteron hade gått upp ( nu tog jag tabletterna på
Morgonen) .
Progesteron 120 nu. Och hcg hade ökat från 75 till 350 på 3 dagar. Så då får jag vara nöjd antar jag...