Bappen skrev 2019-01-01 21:44:06 följande:
Hej!
Jag hoppas in i tråden. Ruvar just nu på två blastos, efter äd på Ava Riga.
För några mån sedan, efter vårt förra försök fick jag svaga positiva gravtest men Hcg minskade i blodet så då fick jag sluta med alla Mediciner och vänta in mensen.
Iförrgår (Rd 11) och igår (Rd 12, testdag) fick jag igen svaga pos gravtest men digitalt test visar 1-2 veckor och borde nog visa 2-3 veckor så jag oroar mig att det blir samma sak denna gång.
Imorn ska jag lämna blodprov så då får vi se.
Vad fick du för resultat på hcgblodprovet? Hoppas det går bra denna gång Bappen. Vilka mediciner använder du denna gång? Har du kvar några embryon i frysen i Riga nu?
Jag följde dig i din gamla tråd. Har du kollat upp genom immunutredning utomlands om det är ditt immunförsvar som är problemet som orsakar missfallen?
Jag har haft 6 missfall och för mig är det mitt immunförsvar som orsakar det. Då behövs det mer mycket mer mediciner än bara blodförtunnande och östrogen och progesteron för att lyckas.
Jag har gjort immunutredning på Life clinic i Aten och fick sen behandling med intralipiddropp, Kortison, fragmin och trombyl men missfall ändå. Gjorde då en ny större immunutredning i London hos Dr Gorgy på FGA och där hittades ännu fler immunproblem. Så det behövs mer mediciner.
Tyvärr sysslar inte Avaclinic (AvaRiga) med immunutredningar, och i Sverige tror de inte heller på immunproblem. Men många gånger kan det vara orsaken.
Om du vill veta mer kan jag tipsa dig om boken " is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Den finns att köpa på tex Bokus för ca 300kr. Sen finns också tråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" här på Familjeliv, där finns det mycket kunnade om immunproblem.
Lycka till !