Vi som planerar äggdonation 2019
Stort grattis. Det är den bästa känslan som finns.
Idag var vi på vårt första vul... och vi fick se ett 17mm embryo med ett hjärta som slog!
Är i vecka 8+1
Stort grattis. Det är den bästa känslan som finns.
Idag var vi på vårt första vul... och vi fick se ett 17mm embryo med ett hjärta som slog!
Är i vecka 8+1
Du kan ju boka tid hos gyn som har ultraljudsmaskin.
Hej
Är det någon som vet hur man gör när man åter är i Sverige efter att ha fått äggtransfer och ej vill åka utomlands 1 ggr till bara för att bekräfta en graviditet... Var i Stockholm finns det möjlighet att göra ett tidigt ultraljud och blodbrov för att se om embryot ligger rätt och kolla värden?
Helt rätt inställning, nu kan du inte påverka. Det är alltid en nervös väntan.
Jag önskar dig ett stort lycka till nu.
Woop 2 embryon fick vi insatta i dag. Så just idag är vi gravida, kanske eg inte men det känns så skönt nå hit äntligen. Efter så mkt tankar, känslor, väntan och utbrott är jag helt kolugn.
Det är inte så mkt mer att göra nu än att ta medicin och ta det lugnt.
Det blir som det blir tänker jag och det är ny upplevelse att lägga till bland andra upplevelser.
Stort grattis
Gravid! Testade på urin 1 v efter insättning. Hoppas behålla
Vad är bidrottninggele bra för?
Hej! Är det någon här som hört att man inte ska ta bidrottninggele när man kör äd? Och kan någon förklara varför för mig i så fall?
Jag mailade och frågade min koordinaror och hon hade ingen aning! Hon sa att i Riga hade de inga problem med det. El om hon inte ens visste vad det var, så därför hon skerv så kanske?!!
Det enda är väl om det stör östrogenet på nåt sätt.i uppbyggnaden av slemhinnan.
Det ska ju vara bra för slemhinnan tror jag! Jag är inte så påläst i detta. Men jag har läst att det är så bra och många som blivit gravida naturligt med detta. Men så har jag läst att det inte är bra vid ÄD. Vet inte om det stämner.
Så underbart. Vi har rul om 2.5 v och vi är så spända på vilket kön vi väntar.
Hej hej,
Jag gjorde kub för några dagar sen och allt såg bra ut. Börjar så sakteliga ta in att detta kan gå vägen.
Jag tror att jag väntar en tjej. Har två tjejer och en kille sedan tidigare.
Så ledsamt att läsa om din förlust, vet man varför du förlorade ditt barn?
Åh RUL är ju helt fantastiskt! Lycka till! Vad tror du själv att du väntar?
Jag har ju vart gravid 2 ggr, första var en flicka och då var jag 100% säker på att det var en kille. Tyvärr så dog hon ju i magen i v.24. Andra ggn så trodde jag nästan att det var en tjej, men då var det en kille sätter nästan 99.9% rätt på andra, men på mig själv var det inte en siffra rätt Hahaha!
Måste varit helt fruktansvärt och vilken sorg jag är med i en Bf-grupp på Facebook och nu skrev hon att hennes barn har dött i magen, hon är i v 19.
Jag hoppas att det ska gå bra för dig nu.
Hon var ju ett ivf barn och vad man inte tänker på när ägg behandlas utanför kroppen är ju att de kan skadas.
Hon hade en utväxt en blodkärlsmissbildning ur höger knä, den har förmodligen brustit och hon har sakta förblött i magen. Det var givervis fruktansvärt och man har sörjt mycket över det. Men vad kan man göra när det inte syns på ul? Det som gör mig så illa är att vi hade haft våra 2 biologiska barn nu och jag hade vart nöjd. Men, nu får vi köra på äd istället och hoppas och be att det fungerar. Vi får bara se nääär vi får åka Får nog vänta till nästa mens ändå! Beslutsångest!
Det här var också sista chansen för oss. Oerhört kostsamt. Hoppas det ska gå vägen för er. Sätter ni in ett eller två embryon? Vi satte in två just för att öka chansen att det skulle lyckas. Var ju bara det ena som fäste också.
Min telefon har fått bryt! V.13 el v.14 ska det stå! Så rädd och nervös för att det inte ska gå vägen denna gången! Vi kommer inte ha råd att åka mer sen!