• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

MaybeBby skrev 2020-03-24 10:20:59 följande:

Sorry, nu blev det fel - det ska stå att jag tog 2st/kapslar i 3 månader och efter det skulle jag ta 1kapsel per dag i fortsättningen. Inget annat!

Jag har alltid kört med borago innan lyckad insättning el lyckats få plus. Har tagit 2 st jag skulle börja ta 2 st i några veckor och sen gå ner till 1 om dagen.
  • Frazze
    MaybeBby skrev 2020-03-24 14:38:59 följande:

Så du har endast tagit Borago just före insättning eller plus? Du har inte tagit hela tiden? Bör man göra uppehålla?

Det här är första gången jag använder Borago, därav alla frågor 

Jag har börjat när jag vet att jag ska göra en insättning. Då kanske jag har kört ca 6 månader innan. Men då har jag verkligen börjat med fler andra vitaminer oxå. Min första ivf som jag blev gravid på. De andra 2 försöken blev - men då tog jag ingen Borago. Min första äd + med Borago fast mf då och sen + denna gången med en liten på 4 månader nu oxå borago. Jag borde nog ta det jämt då jag är i klimakteriet el så, men det blir inte av helt enkelt.
  • Frazze

Hur går drt för alla så här i Coronatider? Hoppas alla mår bra och att ni inte fått skjuta upp era planer för mycket! Stay home and stay safe <3

• Frazze
    PeeWee44 skrev 2020-04-10 19:49:45 följande:

Hej alla!

Nu har vi kommit på varför vi har en kräks och skrik kille till och från. När vi glömmer ge honom d-vitamindropparna är han en väldigt glad och go kille, dagarna han får dropparna är det gallskrik och kräks. Blir ju sur att bvc inte säger något. Vi har varit hos läkaren och fått mat utskrivet på recept.

Prova om ni har skrikbebis. Vi har beställt andra droppar och ska prova nästa vecka.

Glad påsk på er och lycka till ni som snart får era efterlängtade bebisar.

Det är många bebisar som inte tål de oljebaserade d-dropparna. Vår gör inte det heller utan vi sa till på Bvc och då fick vi de vattenbaserade istället. Sen måste ju de vattenbaserade stå i kyl och när man har en unge som tjatar oavbrutet och en som skriker oavbrutet på morgonen så kan det ju hända att mamma blandar ihop dem. (Ger min stora de oljebaserade nu istället för att slänga dem.) I alla fall så vågar jag inte använda de vattenbaserade och började ge lillen de oljebaserade och VIPS så var refluxen tillbaka. Fick inte komma till bvc på grund av att jag var förkyld vid 4 mån kollen. Ska be om nya nu vid 5 månaders. Men annars så växer han på som bare den. Han är 4.5 månad nu och är snart i strl 80 redan HJÄLP! Min andra son kunde gå när han hade strl 80 och då var han 10.5 månad och de flesta tror att han är 5 el 6 år för han är så lång och pratar så bra. Hur stor kommer inte "lillen" att bli då? Jag valde donator i samma längd som mig och samma vikt ca. Ljög de? Var hon egentligen 230cm och 200 kg? *Hahahahahahah* Glad påsk på er alla!
  • Frazze
    Glädje5 skrev 2020-04-23 15:49:09 följande:

Ni som har genomgått äggdonation utomlands tog det för er på första försöket?

Jag gjorde ett försök 2015 efter misslyckade ivf försök. Det tog sig, men jag fick mf. Sen blev jag gravid naturliga vägen!!!!!! Fick ett barn! Sen körde vi ett nytt äd försök förra året men denna gången lite mer förberedelser med mensblodtest som skickades till Grekland, fick antibiotika i 25 dagar. Sen gjorde jag lite mer som en ivf och började med kortison innan de sa att jag skulle även blodförtunnande. Blev gravid och nu är min kille 5 månader på söndag så man kan säga andra försöket med mer under huven i erfarenhet.
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2020-04-24 13:02:51 följande:

Ja, allt är finfint här! V 31+5 nu:)

När är du beräknad? Vilket datum? Milla 91 är beräknad 14 juli vet jag.
  • Frazze

Hallå i tråden! Är det inga bebisar som kommit än eller? Hur går det? Är supernyfiken!!!!!!! Min kille är snart 6 månader! På 5 månaders kontrollen var han 73cm l0ng och vägde 8410gr. Ingen liten kille kan jag lova!!!

• Frazze
    PeeWee44 skrev 2020-05-11 11:53:27 följande:

Vår kille blir fyra månader på lördag! Ska mäta och väga imorgon. Skulle tippa på att han väger runt 6 kg och 60 cm.

Lillivanilli borde få vilken dag som helst nu.

Idag är det prick ett år sen jag gjorde insättning!

Fick ju aldrig mäta och väga när vår var 4 månader då jag var förkyld. Men han var 67.5cm när han var 3 månader och vägde 7090gr då. Han är otroligt stor! Växt 20cm på 5 månader.
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2020-05-12 19:15:26 följande:

Spännande! Vet du vad det blir? Får du med dig någon?

Det blir många 2020 bebisar, det var Frazze som tjuvstartade.

Ja jag fick ju november men skulle haft december. Men tack och lov så kom han tidigt
  • Frazze
    Livsbalans skrev 2020-05-15 10:51:08 följande:

Hej, jag är klar att gå över till ÄD efter 1.5 år av misslyckade försök med egna ägg.

Får jag fråga hur många försök ni har gjort? Står inför valet av att chansa på enskilda försök eller ett paket med pengarna tillbaka-garanti.

Stort tack på förhand och story grattis alla ni som lyckats!

Med rätt förberedelser så lyckades jag på mitt andra försök. Blev gravid på första oxå, men mf i v 7. Gjorde serums mensblodtest först och tog antibiotika i 25 dagar, tog mycket vitaminer samt borago. Sen körde jag som en ivf med 100 ie gonal f i 5 el 7 dagar. Sen skulle jag tagit en äl spruta, men mina folliclar blev ej så stora så vi hoppade det. Tog blodförtunnande och kortison och sen började jag med lutinus någon dag innan.

Lycka till!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019