Fertilitetsresa skrev 2020-03-01 16:39:20 följande:
Jag har stämplat ut nästan helt sedan senaste minuset :( Vet inte alls hur jag ska motivera mig och känna hopp igen :(
Planerar ändå FET igen i början på april på det sista ägget som vi har. Är så rädd att det kommer misslyckas även denna gång!!
Pratade med kliniken efter senaste minuset om det fanns något vi kunde göra på annat sätt? Ta kortisontabletter? Ändra dos på Progynon/Lutinus? Jag har tagit Progynon 2 mg x3 & Lutinus 100 mg x3. Men fick bara till svar att vi ska göra likadant, att slemhinnan var bram jag har redan höga doser och att det ser bra ut inför FET. Men jag vill göra något för att optimera chansen!! Vad kan JAG göra??
Några frågor som jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig att få svar på:
1. Hur tjock ska slemhinna vara inför FET? Min har legat på 7 komma något, med triple layer
2. Progynon ökar tjocklek på slemhinnan va? Ingen mening att jag tar mer eller? Vad är för tjock slemhinna?
3. Lutinus ökar chansen att ägget fäster? Och att graviditeten fortskrider? Finns det någon fara i att ta mer Lutinus?
Jag funderar på om jag ska självmedicinera och öka dosen Progynon och/eller Luinus.. Men vet inte om det är dumt? Om det inte är farligt borde jag väl kunna göra det?? Jag tar acetylsalicylsyra 125 mg/dag..
Enormt tacksam om någon kan hjälpa mig!!!
Ps. Har ställt samma frågor i gruppen för ÄD2020 men ställer här också då jag vet att det finns massor av erfarenhet och kunskaper här <3
Hur tjock slemhinnan minst ska vara kan variera från klinik till klinik. Min klinik säger minst 7.00mm vid insättning.
I Riga är vanlig progesterondos Lutinus 2st 3ggr/dag vid FET, så det kan ju vara värt att testa med om du har tillgång till tillräckligt med mediciner.
Ja, kortisontabletter kan vara det som är avgörande om det blir plus eller ej, så kan vara bra om du lyckas övertala din klinik att du får det.