Vi som planerar äggdonation 2019
Precis! Mitt vinnande koncept denna gång! Samt ERA test och hysto!
Jag sa ju att det skulle gå vägen!!!!! Wohooooo för antibiotika och Borago
Precis! Mitt vinnande koncept denna gång! Samt ERA test och hysto!
Jag sa ju att det skulle gå vägen!!!!! Wohooooo för antibiotika och Borago
När vågar man ha sex igen? Jag är livrädd! Vad e rekommendationen efter ett plus på era olika kliniker?
Blev rekommenderad borago av Frazze fram till insättning och är nu gravid!
Nej inget kliniken sagt något om...
Jag har ett endometriom på 3x3 cm. Fick en speciell Vitamin-medicin med lite testosteron i innan insättning denna gång för att dämpa den. Vet inte om det gav effekt egentligen men lyckades i vilket fall som helst. Ingen läkare varken i Sverige eller utomlands har sett något hinder för att bli gravid när jag har den iallafall.
Ingen har bekräftat att det är ett endometriom. Enligt fyra läkaren, på Livio, SU, i Tjeckien och hos Olga skulle de inte göra någonting med det och inte nedreglera mig speciellt. I Ryssland pratade hon bara om p-piller i 3-4 veckor innan. Men klart att jag också är orolig att jag har endometrios och att detta kan påverka det hela. Just nu kan jag nog bara lita på läkaren.
Vilken vecka är du i? Kunde de se något hjärta nu?
Nej det har inte sagt något men jag hade slutat blöda när jag kom in på tidigt ultraljud idag. Inget tecken på missfall utan ett blodkärl som spruckit.
Ne brukar va lite senare det syns va? Kan säkert någon annan här i tråden svara på bättre än mig. Jag är själv i vecka 5+2 idag och livrädd för blödning!
Är i vecka 5+5. Borde man ha sett ett hjärta?
Precis som Frazze skriver så gjorde jag insättning väldigt sent i cykeln men hade gått på östrogen hela cykeln så det är hur länge man ätit progesteron som räknas. Haft mycket mensvärk och spänningar i livmoder och äggstockar både innan FET och efter samt nu när jag är gravid. Är en vanlig biverkning enligt min läkare och inget att oroa sig över.
Jag ska göra embryöverföring på CD 25. Börjar med progesteron imorrn. Känts som jag ska få "mens" i tre dagar redan.. ugh så nervös att allt skiter sig innan insättning. Vilken dag i cykeln har ni fått sätta in som senast (medicinerar cykel) och har nån fått blödNing när ni gick på östrogenet endast och allt blev inställt? Kanske är biverkning av mycket östrogen i kroppen bara som ger "före mens känsla".
Okej! Härligt! Då närmar det sig med stormsteg nu! Jag är i vecka 6+0 idag så väldigt tidigt än! ERA test är i korta drag ett prov från livmoderslemhinnan. Utifrån detta prov kan de se vilken dag i cykeln med progesteronbehandling som embryot har som störst chans att fästa. På mig kunde man se att jag hade ett annat mönster än det ?normala? så jag fick göra insättningen 1 dag tidigare än vad jag gjort förut denna gång. Var går nu någonstans?
Tack känns skönt att höra! Jag har också varit på medicinering hela tiden. Är säkert avsaknaden av progesteron då som känns. Jag börjar med Lutinus morrn som sagt... det är 5.5 dagar före ET.Stort grattis till graviditeten!!! Vilken vecka är du i? Vad är ERA test förresten?
Hur har ni mått i början av era graviditeter? Jag mår så fruktansvärt illa just nu, yr i huvudet, svimningskänslor hela tiden och en trötthet som inte går över hur mycket jag än sover. Att graviditeten fortlöper är det inga tvivel på just nu men denna yrsel är så obehaglig!!!!!
Hjälp! Jag blöder! Dock tunnt och ljust blod men ändå. Vad ska jag göra?? Får panik!!! Hur vanligt är detta? Hur vet man om det är missfall? :?(