Vi som planerar äggdonation 2019
Vad spännande
Tack!
Nej, ingen specifik dag inbokad för ul än, men fick meddelande om att det kan göras om cirka 10 dagar.
Vad spännande
Tack!
Nej, ingen specifik dag inbokad för ul än, men fick meddelande om att det kan göras om cirka 10 dagar.
Vi tänker berätta tror vi. Har berättat för min syster hur vi blivit gravida.
Det är som sagt viktigt att berätta för sin barnmorska eftersom man går en annan behandlingsplan. Jag får t ex extra ul i v 24, 28 och 32 för att kolla tillväxt och flöde i navelsträngen. Från v 20 ska mitt blodtryck kollas. Varje vecka eftersom donationsgraviditeter innebär en högre risk för havandeskapsförgiftning. Sedan blir det igångsättning eller snitt dagen efter Bf.
Hej,
Hur tänker ni kring att berätta för barnet/omgivningen om äggdonation? Jag är så kluven i denna fråga. Vad är vitsen med att berätta om donatorn är anonym? Tänker ni berätta?
Igår hade vi kub. Helt fantastiskt att få se den lilla. Som en liten minimänniska. Allt såg fint ut och fick lägsta risken 1:20000
Nu känns det mer verkligt och att vi faktiskt kommer få en liten bebis.
Så oerhört konstigt att det inte framgick
Nä! Ytrerligare en arbetsintervju där det inte fanns ett faktiskt jobb ännu utan de intervjuar och sen letar jobb. Suck! Ja ja! Vi får väl se vad som händer då!
Jag hade kub förra måndagen. Supermysigt att se min lilla bebis.
V 13+3 idag.
Alltså, vem var det i tråden som möjligt skulle få tvillingar? Minns inte namn nu, men jag vill så gärna veta hur det går där! Har det andra lilla hjärtat växt ikapp? Åh nyfiken som få! Hur går det för alla andra preggos? Någon som vart på vul el ul nyligen?
Givetvis för att man längtar så väntar min mens med att dyka upp denna månad då Ja ja! Min tur kommer väl någon gång. Ska ändå inte börja förrän nästa mens.
Stort grattis till dig med. Känns ju helt overkligt egentligen.
Bell13 grattis till lyckat Kub!!
Jag hade vul i Fredags (9+3) och fostret hade växt en massa och hjärtat slog. Lika underbart varjegång man får se att allt är bra.
Så var det vid min första behandling, mensen kom inte. Jag fick tabletter som satte igång den. Kommer ihåg hur jag väntade och våndades.
Jag håller verkligen tummarna för dig.
Åh underbart bell 13, bappen och havet 75. Det får mig att faktiskt våga hoppas på att det kan bli något denna gången. Är nere i en svacka just nu och det är väl just för att mensen inte dykt upp när den ska får väl se när den kommer nu då!
Vi har gjort två behandlingar som inte fungerade, visade sig att min mans spermier inte fungerade. Då vid den senaste i nov sa kliniken att om vi vill kunde vi få sätta in 2 embryon från deras embryobank och det tackade vi ja till.
Nu står vi här i slutet av v 14
Vi ska ta reda på könet, vi har rul den 25/3.
Min mens har vart sån i 2 år nu. Vossa månader kommer den 1 vecka sent och vissa en vecka tidigt. Hoppas bara den blir en vecka sen denna gången bara. Så din första behandling gick inget bra då eller? Men denna gången har du ju nått en milstolpe och vart på Kub! Åh jag minns när vi var på det med sonen. Vilken lycka! Vi var någon dag tidiga, men han var tillräckligt stor ändå. Ska ni ta reda på vad det är för kön?
Hur långt är du nu?
Så underbart att få se sin lilla bebis : ) grattis!!
Jag väntar nu på vul om två veckor.
Kommer ihåg när jag var i 5+5 i den här graviditeten. Jag började att må illa på allvar då hoppas allt ska gå bra för dig.
Är i vecka 6 (5+5).