• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

Tack för alla lycka till! Nu är vi på sös för förberedelse. <3

• PeeWee44
    AnnaLa skrev 2020-01-16 07:20:58 följande:

Fantastiskt! Stort lycka till idag!!

Tänk att det ändå fungerar efter så lång tid:)

Fått reda på på rul att min också ligger i tvärläge och att jag har moderkakan för livmodermunnen... så finns risk för snitt för mig också, även om det finns massa tid kvar både för att den vänder sig och att moderkakan flyttar upp sig.. får se på nästa ul hur det går. Är ju bara i v 20 än.

Grattis! Vecka 20, då är du minst halvvägs. Jag är ju i vecka 38+3 idag så blir det snitt så är det mindre kvar.

Om barnet ligger kvar i tvärläge sen är det viktigt att du lägger dig ner och ringer 112 om vattnet går. Ligger inte rumpan ner så är risken att navelsträngen åket ut kläms. Men det är som du säger många veckor kvar att ändra läge.
  • PeeWee44

Nu är han här! 2920 och 48 cm. Allt har gått bra och han låg helt i tvärläge så det var tur med kejsarsnitt.

• PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2020-01-16 14:07:44 följande:

Åhhhh, jag tror jag smäller av såååå söööt!!!!

Stort grattis äntligen är han här!!!

Jaaaa, äntligen är han här! Vilken tur att vi hittade Olga Fertility. Utan dom skulle vi inte vara här. Helt underbart! Nu är det tredje bebisen som kommer från dom sen i höstas. Snart är du och sjuttiosjuan där också.
  • PeeWee44
    Maran73 skrev 2020-01-16 22:36:49 följande:

Jättegrattis härifrån också Peewee! Verkligen supersöt liten kille! <3

Undrar om det är jag som är näst på tur..? Bor i Kalmar nu och här sätter de igång förlossningen vecka 38+0 vid äggdonation, till skillnad mot Stockholm där jag sattes igång vecka 40+0. Fast det sa dom berodde på min diabetes och inte på äggdonationen.. Hur som helst, exakt datum bestämmer de vid nästa ultraljud den 4 februari, men det blir iaf någon gång under kalendervecka 8 alltså hmm 17-18-19 februari någonstans. Vilket är snaaaart! Hjälp.. lite spänd på hur det är att ha två små samtidigt är jag allt.. Har visserligen två barn nu också men mellan dem är det ju 20 år, haha!

Lillan/en i min mage ligger exakt på normalkurvan vilket inte är dåligt med tanke på att diabetiker brukar få ganska stora barn. Glad o tacksam för det!

Nu blev det mer babbel om mig än jag tänkt peewee! Njut för fulla muggar, det är ni värda, äntligen i mål!!! <3

Nu har vi haft vår första natt! Att man kan vara så kär i någon på så kort tid. Snacka om att allt kämpande, alla pengar och all energi vi lagt ner nu är värt allt. Han är så sjukt söt och duktig.

En månad kvar för dig! Snart är ni fem. Hur gammal är den lille nu?
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2020-01-19 13:13:40 följande:

[quote=80168100][quote-nick]PeeWee44 skrev 2020-01-16 13:38:05 följande:[/quote-nick]

Alltså åhhhh... Tänk nu e han här efter allt kämpande. Stort grattis till er och till lilla gossebarnet som fick föräldrar som inte gav upp <3[/quote]

Det är sån tur att min man valde att fortsätta resan, jag ville aldrig ge upp. Mannen är också helt kär i vårt lilla knyte fast det även är donerade spermier.

Vad alla än gör, ge inte upp! Det är värt allt när man får uppleva detta mirakel. Fem års väntan med äd är över, det som är mest tråkigt är att vi inte kommer att kunna ge honom syskon då vi är för gamla. Jag fyller 49år på fredag och gubben fyller 54år. Men jädrans vad han ska hålla oss unga länge! <3<3
  • PeeWee44
    Maran73 skrev 2020-01-21 01:17:07 följande:

Godnatt-gnäll: det är SÅ härligt att jag börjat må jäkligt illa igen såhär på sluttampen.. not! Tur att bebbe kommer ut snart iaf! <3

Ååå vi har en bebis som bara skriker inget är bra.

Snart är guldklimpen här. Hoppas du får sova lite.
  • PeeWee44
    Snurranfian skrev 2020-01-21 06:50:50 följande:

Men åååh va jobbigt!! Låter som min yngsta son när han va liten... kolik. Det kommer ge sig men jobbigt när det varar! Styrke kramar till er!!!!

Nu har vi varit och vägt vår kille och han får i sig för lite mat. Så vi får hoppas vi får en bättre natt med en nöjd kille, mamma och pappa. Ingen hade sagt till oss att öka 10ml per dygn då han får både bröst och ersättning. Man måste tilläggsmata när man medicineat för graviditetsdiabetes.

Tack för alla gratulationer och tips på vad göra.
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2020-01-21 03:36:09 följande:

Åh vilken bedårande söt liten missnöjd kille ni fått!

Välkomna i klubben! Vår gnäller hela dagen för att sen låta det övergå i gallskrik på kvällarna. Inget är bra någonsin! Verkligen heeeeelt tvärt om från vår första kille. Får han tillräckligt med mat? Hoppas att det är övergående! Kram

Han fick absolut inte tillräckligt med mat. Stackars liten, man känner sig som världens sämsta föräldrar. Igår var sjukt jobbigt mentalt, ville bara gråta, men fick träffa en fantastisk barnmorska på bb. Nu hoppas vi på en mycket nöjdare kille i kväll.

Jobbigt med en missnöjd även hemma hos er. Har ni fått någon hjälp?
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019