Sjuttiosjuan skrev 2019-01-09 21:55:57 följande:
Jag blödde också en del mellan v6-10, inte roligt!
Men jag fick också höja dosen progynon och ta extra progestronsprutor. Allt gick ju vägen ändå men man vågade ju knappt gå på toa:(
Ingen fara ska du se, tydligen väldigt vanligt vid ÄD!
Försök ta det lite lugnt också:)
Tack för din berättelse sjuttiosjuan! det ger mig hopp att höra att det gick bra för dig trots blödning och att blödning är vanligare vid äd, det visste jag inte!! Tack :)
Bappen skrev 2019-01-10 07:17:46 följande:
Hej Evylina,
Jobbigt med spottings, men bra att du kontaktat kliniken och fåt öka på lutinus.
Jag hade mkt spottings med mitt första barn under hela graviditeten och det var psykisk terror men allt gick bra. Det är som sagt väldigt vanligt vid äd. Men försök vila så mkt du kan!
Jag håller med om att den här tiden är ännu värre än ruvandet, nu har man börjat nosa på glädjen och hoppet, och kraschlandningen blir total om det går i stöpet.
Hur var det, hade du barn sedan tidigare?
Håller tummarna inför 17/1!!! Jag ska på vul idag, de kan ju inte se så mkt nu men det vore så skönt att få veta om det fanns en liten hinnsäck. Ååååååh denna tortyr! Jag önskar att jag kunde söva ned mig och inte vakna förrän efter vecka 12.
Åhh! också så hoppfullt att det gick bra trots blödning! JA det är psykisk terror. Jag intalar mig att det är trombonen och sköra slemhinnor som blir extra irriterade av allt pillande av utrogestan hela tiden... Precis man har precis börjat nosa på glädjen.. Hoppas att det inte blir en kraschlanding, orkar inte det! Ensamstående så man tar ju kraschen helt själva :( Nej inga barn sen tidigare :)
Bappen skrev 2019-01-10 12:24:26 följande:
Vi såg en hinnsäck av rätt storlek idag på vul (5+2). Allt såg bra ut och jag ska tillbaka nästa ons 16 Jan. Så skönt!!
Wehooo grattis till den milstolpen!! :D :D :D