Frazze skrev 2019-03-09 18:33:08 följande:
Ja det klart! Nä man är ju ändå försiktig vare sig det är naturligt el äd. Jag kommer oxå att vara jätte försiktig, vi har denna chansen och sen om jag inte får jobb så blir det inget mer. Men det känns ju löjligt med mjölkpaket liksom!?
Det viktigaste är nog att bära så lite/kort som möjligt. Lyfta in en tyngre kasse från vagnen till bilen, inte bära 10kg i 10min och sunt förnuft. Med tanke på pengarna vi spenderar så är det viktigt att tänka efter före. :)
snuffen5 skrev 2019-03-10 12:36:02 följande:
Man kan och ska leva som vanligt efter en insättning. Dock tänker jag som ni att har man betalt o offrat så mycket är det bättre att vara safe than sorry under ruvningen och inte anstränga sig (mest för att inte anklaga sig själv). Annars är det ju som med alla andra gravida på naturlig väg. De lever ju och tränar och jobbar som vanligt innan de får ett plus. Kroppen är byggd för rörelse och det är bra att hålla igång blodcirkulationen. Du som är tveksam till om du inte klarar att jobba behöver inte oroa dig! Det viktiga är att inte stressa så att en massa kortisol frigörs som i sin tur kan störa hormonbalansen tex östrogennivåerna.
Man kan och ska inte leva som vanligt. I en naturlig graviditet har du ägglossning, det börjar producera progesteron, det blir hcg som ser till att det fortsätter produceras hormoner. När du gör en äd så bygger du slemhinnan med konstgjorda hormoner vilket gör den otroligt känslig, tex om du har sex ska du ta en extra progynon, blir du var så går hormonerna snabbare ur kroppen. Så fram till 12 veckor är det bara lugna promenader.
eggdonation-petersburg.com/pregnancy-after-egg-donation/