Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som planerar äggdonation 2019

AnnaLa skrev 2019-06-29 10:31:41 följande:

Ok tack! Då blir det shopping på e vitamin idag. Har Jelena men hon är på semester till på måndag. Så haft kontakt med marina nu.

Ska ta 4 ggr 2 mg östrogen den här gången. Tog tre förra gången.

Denna E-vitamin sort använde jag:
    Kronans Apotek,  E-vimin 100mg, tog 4 kapslar per dag. Kostar 349kr

www.kronansapotek.se/E-vimin-Kapsel%2C-mjuk/p/024208

Det finns även en billigare sort som heter E-vidon 100mg (100tuggtabletter) som vissa apotek säljer. Kostar 95kr för 100tabletter på¨Apotea.se

www.apotea.se/e-vidon

• UndrandeSökare
    Constandina skrev 2019-06-29 19:47:07 följande:

Tack, nu kom jag med i tråden och den va lång hihi.

Vi tänkte göra äd hos Ava i Riga, vart ska ni göra det?

Har fått vår behandlingsplan och mediciner men nu gäller det att min mens kommer vid den 17/7 så planen håller..

Välkommen hit till tråden ! Vi är flera här som gör äggdonation eller embryodonation hos Avaclinic i Riga. Har du tagit nedregleringssprutan ? Eller ska du ta den i juli? Vilket datum har ni planerad insättning?

Ett tips när ni ska resa till kliniken är att det går både att flyga och att åka båt dit från Stockholm. Flyget blir dyrare om man bokar med kort varsel medan båten har oförändrade priser. Så bokar man med kort varsel så är båten (Tallink/Silja line) billigare. Kliniken ligger på 10 minuters promenadavstånd från båtterminalen i Riga.
  • UndrandeSökare
    CrookedTail skrev 2019-06-30 07:29:15 följande:

Nä, blodstänket kom för några dagar sen, så då trodde jag ju att den var på G, men inget mer nu. Har inte kontaktat kliniken än, de vet att jag har oregelbunden mens, så jag hoppas att de tagit höjd för detta. Men ska kontakta dom imorgon om inget kommit till dess.

Maila eller skicka sms till din koordinator i Riga redan idag och fråga om du ska ta tabletter för att få en blödning ? Eller om ni ska vänta och se om mensen kommer längre fram? Om du ska ta tabletter så kan du ju be din gyn i Sverige om recept, eller be Riga skicka dig EU-recept som du kan lösa ut på svenskt Apotek.
  • UndrandeSökare
    CrookedTail skrev 2019-06-30 12:55:41 följande:

Jobbar de på söndagar? Tänkte imorgon bitti annars.

Om det är bråskande så svarar de på sms alla dagar i veckan. Har du din koordinators nr ? Har du Veronika eller Katarina? Annars skicka ett mail nu idag söndag så läser de det direkt på måndag.

Alternativet är ju att skjuta på insättningen en månad, det fick Lilly2013 göra (när hennes mens kom för tidigt).
  • UndrandeSökare
    CrookedTail skrev 2019-06-30 14:14:59 följande:

Hade ju hoppats på att den skulle ha kommit innan imorgon :(

Men har den inte kommit så skriver jag imorgon och frågar hur vi ska göra. Har Provera utskrivet sedan IVF, som jag aldrig behövde använda, kanske kan använda den? Har Jelena, lät som att hon hade semester till imorgon eller?

Vi kanske inte går på samma klinik i Riga.

Går du på Avaclinic eller ivfRiga?.

Jag går på Avaclinic hos Dr Lakutin och har Veronika som koordinator.
  • UndrandeSökare
    CrookedTail skrev 2019-06-30 14:14:59 följande:

Hade ju hoppats på att den skulle ha kommit innan imorgon :(

Men har den inte kommit så skriver jag imorgon och frågar hur vi ska göra. Har Provera utskrivet sedan IVF, som jag aldrig behövde använda, kanske kan använda den? Har Jelena, lät som att hon hade semester till imorgon eller?

Nu har jag gått igenom dina gamla meddelanden och såg att du går på Avaclinic som mig.

Men tidigare sa du att du hade Katarina som koordinator? Har du nån som heter Jelena nu?
  • UndrandeSökare
    CrookedTail skrev 2019-06-30 18:24:07 följande:

Äsch, jag har blandat ihop namnen! Ja, det är ju Katerina jag har :D Tur att andra har bättre koll ;P Ska maila henne imorgon, fortfarande inget spår av någon mens :(

Tråkigt att din mens försvunnit. Jag hoppas Provera eller något annat kan hjälpa.

Det är Veronika som har semester tom 2 juli. Katarina har jobbat under tiden. Jag vet inte om Katarina går på semester den 2 juli? De brukar turas om att ha semeser under sommaren eftersom kliniken inte har sommarstängt. Under tiden som Veronika har semester svarar Katarina på hennes mail och tvärt om.
  • UndrandeSökare
    SuzieZ skrev 2019-06-30 23:13:29 följande:

Hej! Var tar ni HCG testerna? På vårdcentralen? Får man betala för det..? Eller privat? Hos gynekolog? Vad kostar det? Många frågor!

Bor i Gbg och har ingen aning om var jag ska ta sådant test någonstans... Taack!!

Man tar dem via www.Werlabs.se eller Blodkollen.se

Du köper blodprovsremisser genom dem och betalar själv via hemsidan, sen går du till labbet tidigast nästa vardag och tar blodprovet. När provavaret är klart får du sms och loggar in på hemsidan och läser provsvaret direkt där.

Werlabs finns på flera ställen i Göteborg. Gå in under Provtagningsorter och skriv in Göteborg så hittar du adresserna.

Använder du rabattkod blir det billigare !
  • UndrandeSökare

SuxieZ- Både jag och Solros och många andra här itråden går på kliniken Avaclinic i Riga (Lettland). Både hon och jag har gjort dubbeldonation dvs både äggdonation och Spermiedonation samtidigt. All donation är helt anonym enligt lagen i Lettland.

Hon satte in 2 färska 5dagars embryon och är nu gravid med tvillingar !

Jag vet inte om dubbeldonation är möjligt i Finland ? kolla upp det om du är intresserad.

Ja, det är många saker som.kan krångla när det gäller fertilitet, och om det skulle bli minus så måste man förändra något i behandlingen inför nästa gång. Tex lägga till någon mer medicin tex kortison (som förhindrar kvinnans kropp att stöta bort embryot), använda embryo glue, sätta in 2 embryon etc

Hoppas det går bra på testdagen.

• UndrandeSökare
    PeeWee44 skrev 2019-07-01 06:13:53 följande:

Hej, du får svar snabbare om du tar blodprov på blodkollen, dom är billigare också. Lycka till!

Ja, det stämmer. På Werlabs.se kostar Hcg 395kr, med rabattkod 316kr och på Blodkollen kostar Hcg 299kr.

På Medisera har de bara progesteron och östrogen inte Hcg vad jag vet.

Men man får även räkna in reskostnaden, och eftersom Werlabs finns på vissa orter/ställen där inte Blodkollen finns, så kan det i realiteten bli billigare att gå till Werlabs om det är den som finns närmast.

Så kolla under provtagningsorter och kolla upp adresserna där de olika provtagningsställena finns först innan man bokar.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019