Vi som planerar äggdonation 2019
Oj, shit då kan man inte pusta ut innan VUL då:)
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Oj, shit då kan man inte pusta ut innan VUL då:)
Ja, väntar på att dom ska ringa så jag kan boka. Jag ska ändå ta methacin fram till v 12 nu, tydligen nåt nytt. Kram
Här kommer en liten uppdatering från mig - inskrivning och UL idag och... det är två! Två hjärtan pickade och båda mättes till 8+5 (tror det var 21 mm) och jag är 8+3 idag, så det kändes bra. Var dock helt oförberedd på att det skulle vara två - jag kom inte ens ihåg att Dr D satte tillbaka två, jag var så fokuserad på att jag vill ha ett bra embryo kvar i frysen efter återförandet. Fortfarande bara vecka 9, så än kan mycket hända, men just nu är jag glad. Har inte haft några symptom alls (mycket molvärk och muntorr v.4-5, men inget alls sedan dess), inget illamående, inga ömma bröst, ingen extrem trötthet (kan ju bero på kortisonet).
Jag hade för övrigt hcg 144 på RD8 och 896 på RD12.
Vad skulle du säga är den största skillnaden i behandlingen på Olga kliniken mot tidigare misslyckade behandlingar? Nyfiken... har gjort en ET i Riga med blasto som blev ett minus. Ska tillbaka nu nästa vecka förhoppningsvis så jag hoppas de tar sig men har börjat tvivla så kollar andra alternativ för att skingra tankarna!
Var idag hos gyn för ultraljud av slemhinnan inför FET nästa vecka. Tyvärr tråkiga besked då slemhinnan var 9,6 mm men inte 3 skiktad utan spaltad? Vad tusan innebär detta? Har aldrig varit problem innan!
Oj, vilket fint resultat. Våra är inte benämnda med siffror utan bokstäver där AA är bäst sen BA, AB, sen BB som båda våra embryon benämndes som. Tror inte dom sätter in två av era ettor dom gör inte det på vår heller om det är AA, BA eller AB vad jag förstått, just för att tvilling risken är för hög.
Var på TUL idag! Tydligen ingen svältfödd bebis där inne utan snarare tvärt om. Nu blir det sockerbelastningsprov, sockerdiet för mamma och ett UL igen om 3 veckor. Bebis var rejält rund om magen sa läkaren!
Ingen graviditetsdiabetes här tack och lov! Bara en bebis med rund mage precis som mamma! Men jag får köra sockerdiet och äta hälsomat nu så att bebis inte blir 6kg tack.
Dags för nedtrappning av mediciner tycker min klinik nu...
De tycker jag kan börja nedtrappning av Progynon v 9.
Kortison med start v 9.. halvering var tredje dag..
Och urogesten senare men de har de inte sagt exakt när än....
Verkar det vettigt? Hur har ni andra trappat ner?
Hur mycket kortison tar du? Det måste man nämligen fasa ut långsamt. Jag började fasa ut Östrogen i vecka 8+6 och var helt utan vecka 11+6. Progesteron slutade jag med i vecka 11+6, tar fortfarande en crinone fram till vecka 31+6 För att livmodertappen ska hålla sig och inte förlossningen ska starta för tidigt.