• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

CrookedTail skrev 2019-05-22 08:56:31 följande:

Jag hade kvar alla symptom (och plussade även på stickan en månad efter framkallad abort). Det är säkert ingen fara! Men om du är orolig tycker jag du ska be om ett tidigt VUL.

Ja, jag är nojjig som få! Jag är så van att känna något i magen när jag är gravid. Vad hade du för symptom? När upptäckte de att det var MA? Såg ni ett hjärta tidigt i graviditeten? Vi såg ju hjärta i 7+2 idag är jag i 10+2 så3 veckor sen. Tycker dock inte att det hänt något sen dess och det är därför jag håller på att flippa ur. Onödigt att äta upp sig 5 kg innan Kub och så är där inget sen. Men jag är så sjukt hungrig hela tiden!
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2019-05-22 11:16:41 följande:

Kan du inte försöka få komma till en gynekolog och göra ett ultraljud? För att lugna själen. Kram

Lättare sagt än gjort! Jag ringde MVC och frågade, men de gör inga ul el vul alls. Då får jag ringa gyn på stora sjukhuset och hon sa att de har aldrig tider för nåt sånt. Det är för tidigt för att de ska bry sig Jag får väl vänta till KUB ändå! Suck!
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2019-05-22 11:58:40 följande:

Finns det inga privata gynekologer där du bor? Brukar kosta mellan 1500 och 2000kr. Kan vara värt det för att få lugn och ro. Lycka till.

Jo, men han är ledig denna veckan och sen är väl han fullbokad till Jul Det är så svårt här omkring. Men jag ska prova ringa gynmottagningen imorgon ändå och se om de kan ha 1 tid möjligtvis. Jag menar är det värt att gå med ett MA i 4 veckor till i så fall när de kan ge mig Cytotec direkt? Jag hoppas ju givetvis att allt ser bra ut, men om det inte gör det! Suck!
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-05-22 10:35:06 följande:

Jasså? Vet du om det är några fördelar med att ha samma, eller spelar det ingen roll?

Tror nog inte det spelar någon roll så länge det är positiv om du är AB positiv el tvärt om då. Jag är O rh+ så min donator hade samma. Min man är O rh- så det var skönt att det inte var tvärt om!
  • Frazze

Haha! Det är bara 3 veckor kvar till KUB idag!!!!!! Jag tänkte 4 veckor jag Gött!

• Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-05-22 15:05:23 följande:

Tack för ditt svar - och grattis till det lilla livet i magen! Jag ska försöka hoppas lite till, men orken och pengarna börjar tryta...

Ja, det är ju inte helt gratis direkt! Men kör mensblodtestet och vänta på svaret från det. Detvar värt det för mig i alla fall. Jag hoppas verkligen att det funkar nästa gång för dig!
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-05-23 10:41:16 följande:

Hej Tjejer!

Jag lyckades samla kraft till att göra testet. Det blev till min stora förvåning ett tydligt plus. Den första på 3 år efter 6 misslyckades IVF återföringar. Känner mig oerhört tacksam!

Till alla er som får ångest över att inte känna av några symptom kan jag berätta att jag faktiskt inte kände särskilt mycket. Jag vet att det är svårt att inte oroa sig men försök att påminna er om att det faktiskt kan bli plus trots avsaknad av symptom. Jag hoppas innerligt att det blir stora plus för er alla inom en snar framtid!!

Ååh GRATTIS!!!!!!! Så härligt att det faktiskt äntligen hände för dig. Nä symptom innan plus har man inte många alls! Jag trodde stenhårt på ett minus på min sticka. Men jag har ju alla symptom under solen utom nåt i magen. Har ringt runt till gyn idag och det är dödsdömt att få en tid innan KUB. Happ! Bara att vänta och se då När har du fått tid att kolla vul? Hoppas ni får se ett litet pickande hjärta då Lycka till nu! Kram
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-05-23 12:40:44 följande:

Har du kollat med andra gynkliniker? Nån måste väl kunna ta emot dig?

Jag har ringt de i närheten. Jag känner att jag orkar inte hålla på för det stressar mig bara mer. Jag får helt enkelt vänta de 3 veckor och leva på tron att allt är bra. Jag är ju som sagt sjukt trött, hungrig och illamående hela tiden, törstig som en kamel, mina bröst är ömma och allt sånt. Allt är säkert bra, men jag nojjar för jag inget känner i magen. Men det är det många som inte gjort. Den putar ju ut i alla fall, så nåt är där ju. Nu ska jag lägga ner mina hysteriska anfall och bara vänta till 12e juni!
  • Frazze
    Maran73 skrev 2019-05-23 12:15:05 följande:

Jag har tyvärr trista nyheter då vi denna gång gick bet. Vääääldigt negativt på både urin- och blodprov. På?t igen.. suck.

Jag beklagar! Så mycket pengar, hopp, längtan som man lägger ner i detta och så fungerar det inte. Vi får hålla tummarna att det är din tur nästa gång!
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-05-24 09:33:41 följande:

Får jag fråga hur ni andra har gjort med Vul? Har ni gått via inskrivning av graviditet på barnmoskemottagning eller har ni gått till en annan klinik? Visst får man bekosta den själv?

Jag har gjort de tidigare Vul undersökningarna på den klinik vi gjorde IVF på. Är det kanske dit jag ska vända mig för att boka tid?

Jag har gått till en privat gyn, men han anser att när man är gravid så är man gravid vare sig det är naturligt el äd, så det går på högkostnadskortet. Jag betalade då bara 300kr. Innan 1500 för vul innan transfer!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019