Vi som planerar äggdonation 2019
Tack! Jag tog blodprov ruvdag 11 och 13. Och då med femdagars. Så ganska tidigt kanske?
Tack! Jag tog blodprov ruvdag 11 och 13. Och då med femdagars. Så ganska tidigt kanske?
Åh, så bra!! Grattis!
7+0 idag och allt såg bra ut, embryot har växt rejält och hjärtat tickar ????
Det ska bli skönt att börja trappa ned på medicinerna nu för jag mår verkligen inte bra på all prednisolon.
Mår du bättre idag? Slutat blöda? Har du tid för ultraljud denna vecka?
Håller tummarna att allt går bra!
Oj va häftigt Evylina!
Sånt man inte tror händer:) håller alla tummar att det går vägen för båda!
Blå lilja. Ja nästa steg för mig är ul. Blir nog två stycken. Kliniken vill ju se ul för att se hjärtslag men då jag haft utomkveds tidigare så är jag också rekommenderad sedan tidigare från Sverige att göra ul redan nästa vecka för att se att graviditeten faktiskt sitter i livmodern.
Frågor till alla ni som blivit gravida....när gjorde ni VUL för att se hjärtslag? Är det i vecka 6+ eller 7+ som detta görs?
Ni som har gjort VUL på er klinik, när kontaktade ni mottagningen i er hemstad för att berätta att ni är gravida?
Jag tänker att jag ska åka till kliniken för att låta dom göra VUL och om hjärtat slår kommer jag efter det kontakta mottagningen i min stad för att "skriva in mig". Men är det kanske lite sent då? Jag är i dag i vecka 5+1.
Tack för alla svar angående VUL och inskrivning. Nu har jag mer koll!
Evylina... det är lugnt... det är inte lätt att hålla reda på alla .
Min klinik heter Vitanova och finns i Köpenhamn.
Nu känns det som jag inte längre är gravid. Brösten har gått tillbaka till sin normala storlek och är inte ömma längre. V. 5+3 idag och misstänker att hjärtat aldrig kom igång. Har mensvärk också. Ska ta ett blodprov på måndag tänkte jag. Trist!
AnnaLa, tack för ditt inlägg! Ja, men jag väntar lite med VUL... som du säger så är det inte säkert att se någon hjärtaktivitet redan nu och då kan jag lika gärna avvakta lite till. Ja, mensvärk/molvärk kan vara ett bra tecken, men det kom i exakt samma stund som övriga symtom försvann. Hoppas hoppas att det går bra för oss båda!
Tackar även dig UndrandeSökare för ditt inlägg! Jag kommer ta två blodprov i veckan om inte symptomen kommer tillbaka!
Hej alla,
En uppdatering
Redan kommit in i v 12, 11+2 för att vara exakt. Känns fantastiskt och lite skrämmande är det verkligen en bebis där inne.
Har slutat med östrogenet för ett tag sedan och lutinus fortsätter jag med till 12+6 dvs nästa fredag och just det, kub om 1 vecka.
Hur går det för er andra som är gravida?
Jag hade 7000 i hcg 24 dagar efter äl och jag vet faktiskt inte när man kan se hjärtat. Jag gjorde vul i 5+5 och då såg vi hinnsäck med foster i. Det var på dag 26 efter äl. Jag gjorde ett vanligt ul i 7+0 och då såg vi ett hjärta som slog fint.
Dina hcg-nivåer är ju jättefina. Hoppas verkligen att det ska gå bra för dig nu.
Har du något ul inbokat?
Nä det gick inte vägen det här.. började blöda kraftigt.. klumpar, inte en chans ngt fanns kvar. Och fick sedan missfall bekräftat på vul..:(
Men tänker inte ge upp.. finns inga embryon kvar så får ju börja om, men vet ju när jag tittar på min ängel hemma att det är värt allt slit när det till slut lyckas.
Det hoppas jag ni alla får chansen att uppleva.
Hej!!
En liten uppdatering från mig, har varit i st Petersburg och hade testdag i dag .. testade i går och är GRAVID : )) redan i måndags tog jag ett test o det visade ett svagt streck så i går morse tog jag ett nytt o det stod Gravid 2-3 veckor. Är så lycklig just nu men samtidigt vågar man inte riktigt då vi ska ta hcg- blodprov i eftermiddag o då får man se var värdena ligger på. Så underbart o spännande : )
Idag var vi på vårt första vul... och vi fick se ett 17mm embryo med ett hjärta som slog!
Är i vecka 8+1
Ruvardag 11=testdag, digitala testet visade gravid 1-2 veckor och det andra tog lång tid innan det syntes ett svagt rosa streck (Apotekets egna). Vet inte om jag ska bli glad eller orolig, borde inte testet blivit tydligare om jag är gravid och allt är som det ska? Idag är det precis två veckor sedan äggplock.
Här kommer en lite uppdatering från mig...
Ska göra KUB nästa vecka. Lämnade blodprov för några veckor sedan. Beräknar dom sannolikheten på plats när jag är där?
Träffade en doktor idag som pratade om alla risker gällande ÄD-graviditet. Fick Trombyl 160mg som jag ska ta i förebyggande syfte. Ska börja ta från vecka 12+0 till vecka 36. Har ni andra också fått detta?