• BlåLilja

Vi som planerar äggdonation 2019

AnnaLa skrev 2019-01-17 09:33:33 följande:

Tack! Jag tog blodprov ruvdag 11 och 13. Och då med femdagars. Så ganska tidigt kanske?

Nej, det tror jag inte. Då är ju embryot 16 resp18 dagar. Vad är nästa steg för dig, är det VUL?
  • BlåLilja
    kolabönan73 skrev 2019-01-17 11:35:51 följande:
    Stort grattis! Jag har också gjort ÄD på Vitanva, är i vecka 32 nu. Hoppas allt gåt vägen för dig! Jag provade en dag för tidigt, för min man skulle resa bort på testdagen. Det var helt okej, jag gjorde blodprovet dagen efter (alltså på den egentliga testdagen).
    Hej kolabönan73, Tack! Ja, jag kommer ihåg dig från förra årets grupp. Vad tiden går fort Glad redan i vecka 32! Kul!
  • BlåLilja

Åh, så bra!! Grattis!

Bappen skrev 2019-01-22 17:24:22 följande:

7+0 idag och allt såg bra ut, embryot har växt rejält och hjärtat tickar ????

Det ska bli skönt att börja trappa ned på medicinerna nu för jag mår verkligen inte bra på all prednisolon.

• BlåLilja

Mår du bättre idag? Slutat blöda? Har du tid för ultraljud denna vecka?
    Håller tummarna att allt går bra!

AnnaLa skrev 2019-01-18 09:34:44 följande:

Oj va häftigt Evylina!

Sånt man inte tror händer:) håller alla tummar att det går vägen för båda!

Blå lilja. Ja nästa steg för mig är ul. Blir nog två stycken. Kliniken vill ju se ul för att se hjärtslag men då jag haft utomkveds tidigare så är jag också rekommenderad sedan tidigare från Sverige att göra ul redan nästa vecka för att se att graviditeten faktiskt sitter i livmodern.

• BlåLilja

Frågor till alla ni som blivit gravida....när gjorde ni VUL för att se hjärtslag? Är det i vecka 6+ eller 7+ som detta görs?
    Ni som har gjort VUL på er klinik, när kontaktade ni mottagningen i er hemstad för att berätta att ni är gravida?
    Jag tänker att jag ska åka till kliniken för att låta dom göra VUL och om hjärtat slår kommer jag efter det kontakta mottagningen i min stad för att "skriva in mig". Men är det kanske lite sent då? Jag är i dag i vecka 5+1. 

• BlåLilja

Tack för alla svar angående VUL och inskrivning. Nu har jag mer koll!
    Evylina... det är lugnt... det är inte lätt att hålla reda på alla Flört
    Min klinik heter Vitanova och finns i Köpenhamn. 

• BlåLilja

Nu känns det som jag inte längre är gravid. Brösten har gått tillbaka till sin normala storlek och är inte ömma längre. V. 5+3 idag och misstänker att hjärtat aldrig kom igång. Har mensvärk också. Ska ta ett blodprov på måndag tänkte jag. Trist!

• BlåLilja

AnnaLa, tack för ditt inlägg! Ja, men jag väntar lite med VUL... som du säger så är det inte säkert att se någon hjärtaktivitet redan nu och då kan jag lika gärna avvakta lite till. Ja, mensvärk/molvärk kan vara ett bra tecken, men det kom i exakt samma stund som övriga symtom försvann. Hoppas hoppas att det går bra för oss båda!

Tackar även dig UndrandeSökare för ditt inlägg! Jag kommer ta två blodprov i veckan om inte symptomen kommer tillbaka!

• BlåLilja
    Bell13 skrev 2019-01-28 14:30:12 följande:

Hej alla,

En uppdatering

Redan kommit in i v 12, 11+2 för att vara exakt. Känns fantastiskt och lite skrämmande är det verkligen en bebis där inne.

Har slutat med östrogenet för ett tag sedan och lutinus fortsätter jag med till 12+6 dvs nästa fredag och just det, kub om 1 vecka.

Hur går det för er andra som är gravida?

Hej!
    Vad skönt att det går bra Glad
    Idag är jag i vecka 5+6 men jag vet inte riktigt än hur det går. I fredags försvann alla mina symptom, fått små blödningar igår och idag. Tog ett HCG-test förra tisdagen och ett igår, alltså på dag 21 och 27 efter ÄL.
    22/1 = 2575
    28/1 = 15214
    Så HCG-nivåerna är ju okej än så länge.
    Är det så att runt 17000 i HCG så ska man kunna se ett hjärta?

• BlåLilja
    Bell13 skrev 2019-01-29 19:23:45 följande:

Jag hade 7000 i hcg 24 dagar efter äl och jag vet faktiskt inte när man kan se hjärtat. Jag gjorde vul i 5+5 och då såg vi hinnsäck med foster i. Det var på dag 26 efter äl. Jag gjorde ett vanligt ul i 7+0 och då såg vi ett hjärta som slog fint.

Dina hcg-nivåer är ju jättefina. Hoppas verkligen att det ska gå bra för dig nu.

Har du något ul inbokat?

Tack!
    Nej, ingen specifik dag inbokad för ul än, men fick meddelande om att det kan göras om cirka 10 dagar. 
  • BlåLilja
    SuzieZ skrev 2019-01-29 20:31:44 följande:
    Hej Kolabönan73 & BlåLilja!

Vad är det för fördelar/nackdelar med Vitanova i Köpenhamn jämfört med Finland, St Petersburg och Riga skulle ni säga? Pris, öppen donation, kvalitet, hur mycket info man får om donatorn, ersättning från Försäkringskassan etc etc?

Köpenhamn ligger bra till geografiskt och känns lika ?tryggt? som Finland.

Tusen tack på förhand!!
    Hej SuzieZ!
    Vi valde Vitanova på grund av att det ligger nära oss. Jag har inte jämfört de olika klinikerna med varandra. Såg att de lyckats bra i inseminationer och vanliga IVF-behandlingar, så vi tänkte att varför inte prova äd där. Fick den grundläggande informationen gällande donatorn; ålder, ögon- och hårfärg, etnicitet. Tycker att kliniken är bra men lite "enkel" och med lite äldre utrusning. Man får inte se embryot innan insättningen som jag var van vid från IVF. Personalen är superbra. En av deras läkare var gravid genom ÄD, men hon gjorde det i St Petersburg vad jag förstår. De hade ingen direkt väntetid, fick en donator efter ca 2 månader. Men väljer man en öppen donation är du mycket längre väntetid, tror jag. 
  • BlåLilja
    BlåLilja skrev 2019-01-30 11:08:35 följande:
    Hej SuzieZ!
    Vi valde Vitanova på grund av att det ligger nära oss. Jag har inte jämfört de olika klinikerna med varandra. Såg att de lyckats bra i inseminationer och vanliga IVF-behandlingar, så vi tänkte att varför inte prova äd där. Fick den grundläggande informationen gällande donatorn; ålder, ögon- och hårfärg, etnicitet. Tycker att kliniken är bra men lite "enkel" och med lite äldre utrusning. Man får inte se embryot innan insättningen som jag var van vid från IVF. Personalen är superbra. En av deras läkare var gravid genom ÄD, men hon gjorde det i St Petersburg vad jag förstår. De hade ingen direkt väntetid, fick en donator efter ca 2 månader. Men väljer man en öppen donation är du mycket längre väntetid, tror jag. 
    Jag rättar mig själv: osäker om hon gjorde ÄD. På hennes hemsida står det så här: " after 7 IVF unseccessful treatments, she is currently pregnant with AVA-Peter international team"
  • BlåLilja
    AnnaLa skrev 2019-01-30 22:37:59 följande:

Nä det gick inte vägen det här.. började blöda kraftigt.. klumpar, inte en chans ngt fanns kvar. Och fick sedan missfall bekräftat på vul..:(

Men tänker inte ge upp.. finns inga embryon kvar så får ju börja om, men vet ju när jag tittar på min ängel hemma att det är värt allt slit när det till slut lyckas.

Det hoppas jag ni alla får chansen att uppleva.

ÅhNEJ! Vad tråkigt! Jag beklagar Rynkar på näsan
  • BlåLilja
    Havet75 skrev 2019-02-01 08:46:36 följande:

Hej!!

En liten uppdatering från mig, har varit i st Petersburg och hade testdag i dag .. testade i går och är GRAVID : )) redan i måndags tog jag ett test o det visade ett svagt streck så i går morse tog jag ett nytt o det stod Gravid 2-3 veckor. Är så lycklig just nu men samtidigt vågar man inte riktigt då vi ska ta hcg- blodprov i eftermiddag o då får man se var värdena ligger på. Så underbart o spännande : )

Grattis!!! Vad härligt! Fick ni två insatta? 
  • BlåLilja

Idag var vi på vårt första vul... och vi fick se ett 17mm embryo med ett hjärta som slog!

Är i vecka 8+1

• BlåLilja
    Dosan74 skrev 2019-03-08 11:01:41 följande:

Ruvardag 11=testdag, digitala testet visade gravid 1-2 veckor och det andra tog lång tid innan det syntes ett svagt rosa streck (Apotekets egna). Vet inte om jag ska bli glad eller orolig, borde inte testet blivit tydligare om jag är gravid och allt är som det ska? Idag är det precis två veckor sedan äggplock.

Stort Grattis!!! Tror inte du behöver vara så orolig. Ska du ta blodprov också? Testa annars med strecktest igen om två dagar så ska du se att det har stegrat. 
  • BlåLilja

Här kommer en lite uppdatering från mig... 

Ska göra KUB nästa vecka. Lämnade blodprov för några veckor sedan. Beräknar dom sannolikheten på plats när jag är där?

Träffade en doktor idag som pratade om alla risker gällande ÄD-graviditet. Fick Trombyl 160mg som jag ska ta i förebyggande syfte. Ska börja ta från vecka 12+0 till vecka 36. Har ni andra också fått detta?

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019