• Bappen

Vi som planerar äggdonation 2019

Grattis!!! Underbart!

BlåLilja skrev 2019-01-16 07:47:19 följande:

Dom odlades i tre dagar, frystes ner andra dagen, sen tinades upp och återinfördes tredje dagen. Jag har inte vågat testa p.g.a att jag saknade symptom. Men i natt hade jag sådan värk i magen.... så jag testade i morse. Det blev ett starkt plus .

• Bappen

Allt såg bra ut på vul idag (6+1), det fanns ett litet embryo på 5mm med hjärtaktivitet. Jag ska dit igen nästa vecka.

Lättnad!!!

• Bappen
    UndrandeSökare skrev 2019-01-16 12:26:14 följande:

Vad skönt att få se hjärtslag, speciellt när man har kämpat länge. Hur hög dos prednisolon fick du denna gång?

Tog du både trombyl, fragmin och prednisolon vid alla de tidigare insättningarna också? Eller är detta första gången du använder dessa 3 mediciner?

Tack! 20mg prednisolon tar jag. Jag kör samma mediciner som vid alla tre insättningar och det är samma protokoll som jag körde med mitt första barn förutom att jag då oxå körde intralipid. Innan den här insättningen körde jag även hysteroskopi med inplantationssnitt, samt antibiotika.

Har ingen vettig förklaring till varför vi körde utan intralipid denna gång. Låter sjukt men det beror mest på att personen som brukade hjälpa mig med det har slutat och jag hittade ingen ny som kunde hjälpa mig. Men å andra sidan så var intralipid mitt eget påhitt sist, det fanns egentligen inget som tydde på att jag har immunproblem, så nu har jag kört utan, och det har ju funkat så här långt.
  • Bappen
    UndrandeSökare skrev 2019-01-16 14:31:16 följande:

Gjorde du hysto med implantationssnitt och fick antibiotika via Serum i Aten? Jag har också gjort hysto via dem.

Intralipid förhindrar graviditet på vissa kvinnor (tex mig), så det var nog ett klokt beslut att du skippade det denna gång tror jag.

Ava Riga gjorde hysteroskopin. Det gick bra, jag flög dit över dagen.

Antibiotikan var det min gyn hemma som skrev ut till mig och min man. Det är samma som Aten brukar förordna. Jag gjorde inget mensblodstest denna gång utan vi tog antibiotikan direkt. Jag brukar få pos på mycoplasma. Min gyn sa att alka som skickar nensblod till aren får det typ, så man kan strunta i det testet och köra på antibiotika direkt.
  • Bappen

7+0 idag och allt såg bra ut, embryot har växt rejält och hjärtat tickar ????

Det ska bli skönt att börja trappa ned på medicinerna nu för jag mår verkligen inte bra på all prednisolon.

• Bappen

Frazze och Elise39 jag vet vad ni menar. Lätt att känna sig splittrad när man hör olika behandlingsstrategier från olika håll.

Håller tummarna för er!

• Bappen
    AnnaLa skrev 2019-01-23 09:56:15 följande:

Börjat blöda en del idag.. vet att det är vanligt men ändå oroväckande... kliniken tycker jag ska öka urogestdosen och sluta använda fragminet. Känns läskigt att sluta så på en gång dock? Någon av er som har erfarenhet av det?

Tråkigt att höra men det är som sagt väldigt vanligt med blödningar vid äd. Jag hade blödningar till och från tom vecka 12, fick öka dosen lutinus och hoppa över dragning de dagar jag hade blödning. Allt gick bra. Håller tummarna för dig. Försök vila.
  • Bappen
    UndrandeSökare skrev 2019-01-23 12:26:45 följande:

Bappen- Vad betyder dragning ?

Var det Trombyl eller Fragmin eller någon annan medicin du hoppade över?

Fragmin skulle det stå :)
  • Bappen

Bra Hcg-värden!

Dag 31 efter äl såg vi hjärtslag.

BlåLilja skrev 2019-01-29 13:16:32 följande:

Hej!

Vad skönt att det går bra

Idag är jag i vecka 5+6 men jag vet inte riktigt än hur det går. I fredags försvann alla mina symptom, fått små blödningar igår och idag. Tog ett HCG-test förra tisdagen och ett igår, alltså på dag 21 och 27 efter ÄL.

22/1 = 2575

28/1 = 15214

Så HCG-nivåerna är ju okej än så länge.

Är det så att runt 17000 i HCG så ska man kunna se ett hjärta?

• Bappen

Grattis BlåLilja och Havet75!

Va tråkigt AnnaLa, jag beklagar. Vet hur tungt det är. Ta hand om dig.

Frazze bra att du stod på dig och fick en bra plan!

Elise39: vi har berättat för de närmaste att det är äd, de flesta tror bara att det är ivf. Men för barnet kommer vi berätta. Hen är två år nu och vi har redan en bok om ivf och äd som vi läser ibland. Jag vill att hen ska ha med sig kunskapen från början, på sin nivå istället för att berätta när hen är typ 10 för då tror jag att det kan komma som en chock och bli en större nyhet än vad det behöver bli.

• Bappen

Bell13 grattis till lyckat Kub!!

Jag hade vul i Fredags (9+3) och fostret hade växt en massa och hjärtat slog. Lika underbart varjegång man får se att allt är bra.

• Bappen

Hej hej,

Jag gjorde kub för några dagar sen och allt såg bra ut. Börjar så sakteliga ta in att detta kan gå vägen.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019