Vi som planerar äggdonation 2019
Hjälp! Jag blöder! Dock tunnt och ljust blod men ändå. Vad ska jag göra?? Får panik!!! Hur vanligt är detta? Hur vet man om det är missfall? :?(
Hjälp! Jag blöder! Dock tunnt och ljust blod men ändå. Vad ska jag göra?? Får panik!!! Hur vanligt är detta? Hur vet man om det är missfall? :?(
Lycka till med ul imorgon.
Vad skönt! Vilken vecka är du i nu?
Min blödning vill inte stanna av trots ökning av mediciner... har vul imorgon, önska mig lycka till! Känns hopplöst just nu. Har kämpat i 8 år å äntligen blivit gravid å så ska det bli så här!
Igår den 26/11 i 37+0 precis kom vår lille gosse! Han föddes kl 22.55 och var 53 cm lång och vägde 3985 gr. Nu ligger vi på BB och gottar oss! Han är bedårande söt <3
Hej tjejer!
Är det någon här i tråden vars klinik INTE förespråkat att öka progesteron- och östrogendosen vid blödningar, utan att fortsätta på samma dos? Frågar faktiskt inte för egen del just nu (ruvar sen 2 dagar) men en vän till mig blöder mkt och vi går på samma klinik och hon ställde frågan och de rekommenderade inte att höja dosen. Så jag frågade dem jag med vad jag skulle göra om det hände mig, fortsätt med samma dos skrev de ??!!! Hur kan det vara så olika??
Jag har testdag på lördag, och idag har jag mått lite illa till och från på ett sätt som jag inte känner igen. Inte konstant, utan mer svajigt, kommit och gått i intensitet. Det känns som att det är för tidigt för gravidillamående eller? Det beror säkert på nåt annat, men man kan ju inte låta bli att fundera.
Testet visade negativt :(
Vaffan, vi hade ju alla förutsättningar denna gången, två fina blastocyster och ändå gick det inte. Börjar tvivla på att det här nånsin kommer att gå :,(
Testade idag på dag 7 igen, med morgonurin och CB som ska kunna testa från 4 dagar före förväntad mens. Negativt. Jag har givit upp mentalt. Vet att det inte gått vägen. Känner mig tom och ledsen....
Nu kom mejlet från Finland. De har hittat en "matchande" donator.
Den matchar typ inte alls men det spelar nog ingen stor roll.
11 cm kortare än mig, blond istället för brunt hår och blåa istället för gröna ögon.
Men den stora saken är att vi fortfarande väntar på förhandsbeskedet från försäkringskassan. Pratade med de igår och Sahlgrenska skulle ha hört av sig till de sedan förra veckan. De måste egentligen höra av sig till FK inom 2 veckor men gör de inte det skickas enbart ut en påminnelse. Det har ingen "konsekvens" för de. Jag tror inte att det kommer finnas några hinder. Men nu när man har väntat så länge vill man inte chansa och köra på egen hand och betalar utan beskedet.
Så jag undrar lite om vi ska tacka nej till donatorn och låter de letar efter en som kanske matchar kanske något mera? Men det kanske kan ta mycket lång tid. Samtidigt som blond, 1,67 och blåa ögon är enligt google de flesta i Finland
Känner mig så konstigt att skriva så här. Förr sa jag att allt det här inte spelar någon som helst roll. Men nu när det är så nära så kommer tankar upp igen (kanske helt normalt). Hur var det för er?