• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

Nu har vi varit på rul och allt såg bra ut. Blir en liten kille som kommer i slutet på januari. Så nu vågar jag lägga till mig på listan.

• PeeWee44

På gång:

CrookedTail ET 16 september

UndrandeSökare FET september

Missne FET oktober

Sjuttiosjuan FET sep/okt

Lilla Gs mamma

Ruvar:

Gravid:

PeeWee44 BF 28/1 2020 pojke

Solhällan

JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)

Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020

Solros80, gravid med tvillingar

Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska)

Dosan74: Gravid med en liten tjej (18+6)

Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10

SuzieZ

Barnet fött:

Kolabönan73, pojke född 190310

Bell13, flicka född 190822

• PeeWee44

På gång:

CrookedTail ET 16 september

UndrandeSökare FET september

Missne FET oktober

Sjuttiosjuan FET 4/10

Lilla Gs mamma

Ruvar:

Gravid:

PeeWee44 BF 28/1 2020 pojke

Solhällan

JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)

Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020

Solros80, gravid med tvillingar

Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska)

Dosan74: Gravid med en liten tjej (18+6)

Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10

SuzieZ

Barnet fött:

Kolabönan73, pojke född 190310

Bell13, flicka född 190822

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-27 19:43:44 följande:

Vad härligt!!! Grattis:) Vi kör FET 4/10 om du vill uppdatera, fattar inte hur man gör:)

Tack! Jag uppdaterade, gör det från plattan och ej mobilversionen, då går det.

Spännande att du/ni åker snart igen.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-27 19:56:02 följande:

Tack! Ja, hoppas på denna gång. Funderar fram och tillbaka om vi ska sätta tillbaka båda våra BB blastos:)

Jag tycker ni ska ta båda eftersom det är BB på dom, st Petersburg sätter ju inte in två om det är AA, AB eller BA vårt var AA4 och det var flera timmar innan insättning så det hann säkert bli AA5. Glöm inte att be om foto på embryot, det är kul att ha nu.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-08-27 20:04:51 följande:

Vad är AA, BB, AB och Co? Låter som blodgrupperingar men förstår det är embryokvalitén. Men vad exakt betyder alla förkortningar? 

OLGA fertility sidan fungerar inte som den ska så jag kan inte länka. Svårt att förklara AA då är det mycket celler både i ytterkanten och inuti embryot. AB då är det mycket celler i ytterkanten och lite mindre inuti. Osv. Kolla på OLGA fertility när sidan fungerar, klicka på efter äggdonation så får du klicka dig vidare så finns förklaring.
  • PeeWee44
    SuzieZ skrev 2019-08-27 23:00:09 följande:

Vad skönt! Och grattis till liten kille!<3

Vi gjorde UL och KUB idag och allt såg jättebra ut, såå skönt!! Äntligen kan jag andas ut lite igen, så lycklig! Så nu vågar jag kanske vara med på listan också, BF 5 mars 2020 (om allt går som det ska!).

Kraam

Grattis! Det är så skönt att få se den lille. Jag vågade inte uppdatera listan förrän idag...

Vi är så många som har lyckats i år! Det är så kul.
  • PeeWee44
    Solros80 skrev 2019-08-28 13:25:16 följande:

Stort grattis PeeWee44!!

Tack, när ska du på rul?
  • PeeWee44
    AnnaLa skrev 2019-08-30 20:30:50 följande:

Det blir så klart ett tillfälle att ta ett nytt beslut. Sen vet jag inte vad det blir om det blir Riga igen eller kanske hos Olga. Är intresserad av deras embryodonationsprogram.

Men Riga är ju smidigt att åka till.. och min stora stress är ändå allt krångel med jobbet... räknade ut hur många uppstartade eller avbrutna (då man ändå krånglat med ultraljud och plock och insättningar ) ivf och äd försök jag gjort och är uppe i 15 st sedan 2015.. så mycket pusslande blir det:)

Det är inga problem att skaffa visum, super enkelt och smidigt. Flyg tar bara 1.10 så det är inte något problem. Vi är många som misslyckats på andra kliniker som har lyckats i St Petersburg. Önskar vi hittat dom tidigare. Du behöver inte åka till St Petersburg innan för att köpa mediciner innan, du köper när du är där. Vi har gjort embryodonation och är gravid i v 18+4. Tre olika äggdonatorer, en i Riga med fyra insättningar, en graviditet som slutade i missfall i v 6. Två är i Aten, fyra insättningar, ett pluss på första testdag men negativt tre dagar senare.
  • PeeWee44
    AnnaLa skrev 2019-08-31 16:11:17 följande:

Ja har en liten sessa via äd:) så är lyckligt lottad!

Runt 17-18 september är det fet om slemhinnan tjockar på sig...Så häftigt att ni lyckats:) Hur lång tid innan planerad insättning vet man datum för när det blir? Och hur lång tid tar det att få visum?

Det kan du bestämma själv, du styr cykeln med p-piller och sen procen depot. Visum tar en dryg vecka om du inte betalar extra.

Nu håller vi tummarna för att du slipper åka till St Petersburg eller Riga.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019