• CrookedTail

Vi som planerar äggdonation 2019

Tråkigt med troll i tråden, bra du tog bort dom.

April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail

Idag fick jag lugnande besked om att ta 2tbl/2ggr/dag fram till VUL på torsdag istället. Nu är det inte långt kvar tills vi åker :D

April 2017: spontangravid, MA i V.13 | Januari 2019 IVF: 0 ET | April 2019 IVF: 0 ET
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-02 14:30:34 följande:

Åh så dum man är! Jag har ju vart täppt i näsan ett tag och har försökt använda koksaltlösning, men när det inte gått så har jag tagit sonens nasoferm. Vem tänker på att en nässpray för barn under 10 ska kunna vara farlig? Idag googlar jag och ser att den inte alls är bra HJÄLP! tänk om jag skadat mitt lilla knyte i magen? Hur kunde jag vara så dum? Får inhandla neseril idag och imprgon ringa vårdcentralen och se vad de kan ge mig för nåt. Inte nog med täppt näsa liksom, nu har jag ju gått och blivit förkyld på riktigt och supermegatäppt!

Det är säkert ingen fara, men om du är orolig så ring till läkemedelsupplysningen, så kan de upplysa om varför det är farligt och i vilken utsträckning.
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-02 19:05:57 följande:

De är ju precis värdelösa hela bunten! Fick ett bryt på apoteket och 1177 medicinupplysning idag. Dra mig vad jag fick bita mig i tungan för att inte vräka ur mig alla olämpligheter jag hade på gång. I alla fall så verkar det inte som att nasoferm var farlig att använda, så pust! Nu har jag köpt nezeril så ska jag använda det tills förkylningen är över i alla fall. Sen får vi se hur jag kämpar vidare. Finns få saker som jag verkligen hatar så mycket som att vara täppt i näsan

Men oj! Vad hände?
  • CrookedTail
    Frazze skrev 2019-09-03 01:50:04 följande:

Jo, men jag menar typ hyfsat beprövad medicin om man nu kan kalla det så. De rekomenderar ju Nezeril t ex el Clarityn istället för annan sort. De verkar ju mer beprövade än amdra alltså. Det var mer så jag menade. Inte 100% säker! Hellre det än denna jäkla ring dit de vet! Nä de ver inte de heller tyvärr. Grrrrrr! Jo då, jag kämpar på!

Det finns väldigt få läkemedelstester på gravida kvinnor, av den enkla anledningen att få gravida kvinnor vågar ställa upp i sådana tester. Många mediciner är troligtvis helt ofarliga för gravida, men då man inte lyckats göra några tester så måste de skriva ?rekommenderas ej till gravida?. Och en del läkemedel gör helt enkelt mer nytta för dig än vad de gör skada på barnet.

Ex. när jag var gravid åt jag en astma-medicin där det stod att gravida ej skulle äta. Läkaren sa att jag skulle ta den ändå. Jag ringde till läkemedelsupplysningen som berättade att studier visade att ett ökat antal barn till mödrar som tagit medicinen, vägde något mindre vid födseln och det var helt enkelt därför det inte rekommenderades.
  • CrookedTail

Sista inbokade VUL idag innan vi åker. Är livrädd att slemhinnan inte ska vara tillräckligt tjock, speciellt med mitt piller-misstag förra veckan. Jag har haft massa flytningar hela veckan, vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Jag är ju nedreglerad? :/

sandraabinger skrev 2019-09-05 09:03:58 följande:

Hej! Ja det tog faktiskt inte mer än 1 år och 7 månader :) så jag blev förvånad. Jo vi har fått våran första tid den 24 september, och behandling påbörjas inom 3 månader, alltså innan julafton :) kram

Spännande! Önskar er lycka till :)
    Lilly2013 skrev 2019-09-05 09:46:19 följande:

I fredags var det dags för oss igen. En perfekt 6 dagas blasto. Enligt läkaren kunde han inte önskat sig bättre. Vi åkte över dagen denna gång. Smidigt

Blodprov på måndag.

Inga symtom, vare sig av mediciner eller nått annat. Hade inte det sist heller så det känns ju inte så positivt men har 6 st kvar som tur är.

Blev positivt överraskad av att det första de valde att tina upp överlevde, jag hade räknat med ett visst svinn redan där.

Vad kul med en perfekt 6-dagars! Skönt att slippa symtom med. Håller tummarna för att blodprovet är positivt!
  • CrookedTail

VUL gick bra! Alla sprutor och piller verkar ha gjort det dom skulle, slemhinnan var 8,5 mm. På måndag görs sista undersökningen av donatorn, så förhoppningsvis åker vi om en vecka. Nu börjar jag bli nervös! :D

• CrookedTail
    SuzieZ skrev 2019-09-05 20:00:35 följande:

Wow vad spännande!! Å nervöst så klart! <3 Var är det ni åker?

Kram

Ja, nu börjar det kännas verkligt. Pirrar i magen! Vi åker till AVA Riga, valde klinik efter att ha läst vad folk skrivit här på FL :P
  • CrookedTail
    Lilly2013 skrev 2019-09-09 13:44:51 följande:

Positivt på stickan i lördags och har varit och lämnat blodprov idag. Fjärde transfern med äggdonation och andra hos Ava Riga. Hur det än går nu så har jag iallafall aldrig kommit så här långt

Så roligt! Grattis! :D

En fråga till alla som varit på Ava Riga: vilken är snabbaste/lättaste transfern från flygplatsen? Hur lång tid tar det in till stan?
  • CrookedTail
    UndrandeSökare skrev 2019-09-09 16:12:42 följande:

Du kan åka med buss eller taxi från RIX (Riga flygplats) in till stan. Snabbast går det med taxi. Ta en RÖD eller GRÖN taxibil sa Veronika till mig. De är de seriösaste bolagen.

Tar du buss från flygplatsen, så åker man in till centrum och byter till spårvagn där om man ska till kliniken.

Lycka till på resan !

Tack!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019