Vi som planerar äggdonation 2019
Hej på er!
I måndags kom vi hem från Riga efter ett första besök på Avaclinic. Till att börja med när vi kom dit så kändes det inte alls lika modernt som på Invimed i Gdynia fast samtidigt mer lugnt och sansat. Vi kom faktiskt till och med in på vår bokade tid och både kordinator och sen läkaren hade tid för just oss. Detta är något som jag stört mig på som fan på Invimed att man betalar dyra pengar men när man kommer dit så har de ingen tid för en utan de e sjukt stressigt, tiden hos läkaren är sjukt pressad och man har glömt hälften av vad man bestämt sig för att fråga. Den manliga läkaren i Polen är lite lugnare men du blir hela tiden upplyst om att skynda på och att nästa patient väntar. Känslan är väldigt stressande.
Jaja tillbaka till Riga... vi hade 2h bokade endast med läkaren som hade gått genom hela vår journal, herre Gud va förvånade vi blev. Han hade en ny plan för oss redo med olika förslag som han rekommenderade. När han tittat på de gamla spermaproven från Gdynia så var DNA fragmenterings provet inte helt ok. Under alla Ivf med mina och donator ägg så har alla blivit befruktade men på dag 3 så har utvecklingen ändrat sig.. där av inga till frysen och därför blev det inga kvar när vi gjorde blastocyst odlingen. Så nu ska de sortera mannens sperma på ett annat sätt för att få tag på de bästa.
Nytt test ska tas på spermierna i Malmö eftersom de inte kunde göra det där pga av nått strul på labbet. Eftersom jag har en väldigt bakåtlutad livmoder så gjorde även läkaren provinsättning på mig så han vet vad han har och vänta, helt fantastiskt. Detta är nått min läkare i Sverige sagt flera gånger eftersom de är svårt att komma rätt.
Nu väntar vi på lite provsvar och så ska vi skicka foto på mig som lite yngre..haha.