Maika19 skrev 2019-05-25 13:09:25 följande:
[quote=79646030][quote-nick]PeeWee44 skrev 2019-05-24 18:07:42 följande:[/quote-nick]Mitt Östrogen brukar ligga runt 1000 +- progesteron har legat runt 35 och då har inte jag lyckats. Denna gång hade jag strax under 1000 på Östrogen och med dubbla progesteronsprutor 187 i progesteron.[/
Men jösses jag tog prov i onsdags och det låg på 0,90!!!???Vet inte mitt östrogen än för Werlabs lyckades inte leverera svar än. Har tagit nytt på kliniken i morse. Men verkar ju vara död med mina dåliga värden:(
Hej!
Om ditt värde var innan du började med progesteronmedicinen (Lutinus) så är det bra.
Fått veta att det ska vara under 3 nmol/L (vilket är knappt 1 ng/ml).
Har man över 3 indikerar det att man haft ÄL och då börjar progesteronet stiga och då behöver transfern göras så många dagar efter som embryot är dagar gammalt.
Just detta (har jag fått veta i efterhand) gjorde att 2 av mina 3 ÄD-transfers i polen (samma klinik som din) blivit utanför inplantationsfönstret och därmed omöjligt kunnat leda till en graviditet.
Vilket är en av flera anledningar att jag anser de oproffesionella i Polen och nu gått över till St Petersburg. Hoppas detta ska ge bättre resultat!
Referensvärdena ska man inte gå efter om man gör ÄD/IVF i medicinerad cykel och då tillsätter både Estradiol och progesteron.
Om man gör i naturlig cykel är en annan sak.
Ang att ägg/embryon inte klarar sig är inget konstigt.
Om man använder frysta ägg finns stor risk att många inte klarar upptiningen (bättre med färska). Av dessa är det inte alla som blir befruktade. Mellan dag 3 till dag 5 så ?dör? (avstannar utvecklingen) ca 50 % av embryona. Därför bör man odla till dag 5 (om det är ett bra lab m bra embryologer) för att sätta tillbaka just de som troligtvis kommer fortsätta utvecklas.
Dessutom dag 3 embryo som fryses på dag 3 har svårare att överleva infrysning/upptining pga skörare pga förre celler jämfört med blastocyster som är starkare.
Grattis till alla er som plussat!
Lycka till alla ni som är på G med nya försök och beklagar till er som misslyckats - hämta nya krafter och på det igen!
Kan varmt rekommendera OLGA i St Petersburg. Många som tidigare misslyckats har lyckats där. De är professionella och har ett bra och trevligt bemötande. Deras living birth baby garantuee (80% av pengarna tillbaka om man efter 3-4 försökscykler inte fått en levande bebis) gjorde att valet av denna klinik blev nästa steg för oss. En enorm trygghet.
Kram till er alla kämpars!