• ahm66

Vi som planerar äggdonation 2019

Hej. Jag gjorde FET i november 2012. Min första UL var vecka 6+3, då såg och hörde vi hjärtslag til TV1 och såg hjärtslag, men hörde inte till TV2. Tv2 var mindre och fortsatte att vara mindre gjenom hela graviditeten. 
    Blödde också jag, men slapp undan med 2 blödningar som bara var små. Kom blod på pappret när jag var på toa. I vecka 5 och vecka 11. 
    Som flera skrivit så blöder man lättare vid ÄD, bland annat för att alla slemhinnor är mycket mer sköra. 
    Tror det är viktigt för alla som sliter, med att sätta sig in i egen behandling, och kolla runt omkring vad som kan funka. 
    Klinikerna har dessvärre mycket av "löpande band" principen och är inte alltid lika duktiga att prova nya saker. 
    Mina tvillingkillar kom på 10 försöket! Hjärta
    Lycka till allesamman! 

• ahm66

Jag hade 2 försök på egna ägg, som inte fungerade. Eftersom vi började väldigt sent, så var vi på privat klinik, och betalade allt själva. Mitt smh värde var 0,5 så kliniken menade att det var dödfött med egna ägg. 
    Vi gick på AVA Riga, som sen "bröt" ut och nu heter IVF Riga. 
    Första försök blev så sent i min cykel, att jag blödde ut slemhinnorna. Så följde 3 stk FET med super ägg som alla var högsta kvalitet och det var 5 dagars embryo. 
    Minus på alla försök. 
    Efter 2 minus så började jag ifrågasätta att jag kanske borde få penicillin, eller att livmodern skulle kollas mer. Jeg har ett litet hunduppfödning, och har du en tik som inte tar seg, brukar man behandla med penicillin för att "garantera" att livmodern inte har bakterier som inte är bra för ägg. I tillägg så menade jag att alla insättningar var sena i min cykel, jag har haft ganska korta manscyklar, där mensen kommer dag 26-28. När man då sätter in dag 21-23 så tycker jag det är sent. 
    Jag googlade ALLT. Läste på andra lands behandlingar, USA, Grekland, Spanien, Ryssland OSV. Jämförde med min egna behandling. 
    Efter 3 minus, och 1 där äggena inte överlevde tining. Så kontaktade jag Serum och Penny. Skickade mansblod och fick konstaterat Hidden C. Jag och min man fick starka penicillin doser. 
    Var i tankeboxen om vi skulle dra till Grekland för ny donor, men enkelhet i flygresor och pris blev utslagsgivande för oss. Så det blev ny donor på AVA Riga igen. 
    Där startade vi med diskusioner om penicillin behandling, (som AVA menade var bara vås) och högre dosering av kortison, samt behandling med Fragmin och Trombyl. Jag hade 4 moym i livmodern som också tog sitt av näring. 
    Dessa krymptes till nya försöket, men växer ju när man tar östrogen. 
    Efter 1 färsk försök så fortsatte diskusionen. 
    Jag fick goda råd av Penny och följde dom. Men da ingenting til AVA. 1 FET var också i senaste laget menade jag. och också det blev minus. Mina 2 sista ägg och sista FET så krånglade jag till mig insättning tidigare. De ville 5/11 och jag fick till slut 2/11. Knackade penicillin från och med mens dag och tog höga kortison doser. 
    Jag fick så mitt första PLUSS, och mina två tvillingkillar blev födda vecka 37+6 med planlagt KS. 
    Själv menar jag att jag kan tacka Penny för mina två mirakel   !

• ahm66

Skriv vad du vill ha Frazze. Skriv just det! Jag vill ha penicillin behandling också, när skal jag börja och till vilken dosering. Bara att tjata och stå på!!! Skriv också varför och argumentera. Det är det bästa. Ge dig inte!!! Det är du/ni som betalar. 

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019