Evylina skrev 2019-01-09 14:30:29 följande:
Hej Bappen! Vi är väldigt nära i tid vi två! Jag har ultrajud nästa vecka den 17/1. Förstår din oro! Ruvandet är tortyr men detta innan man ser ett hjärta eller väntan till vecka 12 är nästan ännu värre, tycker jag. Jag har haft spottings nu i söndags och idag. Väldigt lite, men man blir ju livrädd. :( någon mer som har haft det så?
Har dock varit väldigt illamående i vågor och har mycket molvärk så något är där ju. Ändå jobbigt med spottings :( äter trombyl så det kan ju vara det.
Håller tummarna för oss alla nygravida!!
Kram
Hej Evylina,
Jobbigt med spottings, men bra att du kontaktat kliniken och fåt öka på lutinus.
Jag hade mkt spottings med mitt första barn under hela graviditeten och det var psykisk terror men allt gick bra. Det är som sagt väldigt vanligt vid äd. Men försök vila så mkt du kan!
Jag håller med om att den här tiden är ännu värre än ruvandet, nu har man börjat nosa på glädjen och hoppet, och kraschlandningen blir total om det går i stöpet.
Hur var det, hade du barn sedan tidigare?
Håller tummarna inför 17/1!!! Jag ska på vul idag, de kan ju inte se så mkt nu men det vore så skönt att få veta om det fanns en liten hinnsäck. Ååååååh denna tortyr! Jag önskar att jag kunde söva ned mig och inte vakna förrän efter vecka 12.