• lill111

Vi som planerar äggdonation 2019

[quote=79166380][quote-nick]Havet75 skrev 2018-10-25 14:16:28 följande:[/quote-nick]Hej!

Jag följer gärna med i denna tråd. Är 43 år och vi har bestämt oss för Äd. Jag träffade stora kärleken för två år sedan , han har inga barn men jag har tre. Vi har ju min ålder emot oss o vi har försökt nästan i två år samt två ivf utan ett plus. I helgen var vi på seminarium för Äd som Ava-Peter hade och det kändes så bra. Nu har vi kontakt med kliniken och väntar på upplägget för Äd i januari. Är det någon mer som funderar på Ava-Peter??[/

Hej, vi var med på seminariet och fick förtroende efter första samtalet ned Olga :)! Vi ska köra St Petersburg

Har en biologisk son född 2010...efter det 6 MF och en herrans massa utredningar operationer osv...

Önskade jag valt ava Peter från början.. ;)

• lill111
    Havet75 skrev 2018-12-30 22:38:53 följande:

Hej, vi var med på seminariet och fick förtroende efter första samtalet ned Olga :)! Vi ska köra St Petersburg

Har en biologisk son född 2010...efter det 6 MF och en herrans massa utredningar operationer osv...

Önskade jag valt ava Peter från början.. ;)

Hej!!

Men vad roligt att ni oxå var med då : )

Hur går det för er?? Vi åker till st Petersburg om 14 dagar, slutade med p-piller den 27/12 och tog nedregleringssprutan på julafton så nu närmar det sig: )

Längtar o är så spänd samtidigt..[/

Hej!!! Ja, så spännande! Vad kör ni garantipaketet, ursäkta om jag kanske missat info;)?

Hur har du mått, kör ni färskförsö el frys?
  • lill111

[quote=79325085][quote-nick]Havet75 skrev 2018-12-31 15:28:35 följande:[/quote-nick]Vi kör det programmet med minst 8 garanterade ägg och det är färska.

Har mått bra hittills förutom väldig trötthet sedan några dagar efter nedregleringssprutan. Har ni bestämt när ni ska till st Petersburg??[/

Heh havet! Tack för svar - nej, inte bestämt ännu, samtal med Olga på onsdag:)

Visst använder ni din mans spermier?

Lycka till nu och uppdatera oss gärna;))

• lill111

[quote=79360877][quote-nick]Frazze skrev 2019-01-14 06:51:20 följande:[/quote-nick]Alltså nu måste jag fråga varför en del får använda p-piller innan äd och vissa får ta procren sptuta.

Jag är bara jag varför skulle du ta en ägglossningsspruta? Jag får så många funderingar i huvudet och jag vill ju verkligen ha bästa möjliga behandlingsplan när jag ska iväg. Idag är det jag som ringer min gyn i alla fall och snackar lite om vul och infektionstester Nu börjar förberedelserna. Börjar sakta bli hoppfull om en resa i mars/april.[/

Hej! För oss blir det färskförsök och p-piller fram till dess...St Petersburg ....hcg stöd efter transfer...

• lill111

[quote=79392310][quote-nick]ahm66 skrev 2019-01-25 09:27:33 följande:[/quote-nick]Hej. Jag gjorde FET i november 2012. Min första UL var vecka 6+3, då såg och hörde vi hjärtslag til TV1 och såg hjärtslag, men hörde inte till TV2. Tv2 var mindre och fortsatte att vara mindre gjenom hela graviditeten. 

Blödde också jag, men slapp undan med 2 blödningar som bara var små. Kom blod på pappret när jag var på toa. I vecka 5 och vecka 11. 

Som flera skrivit så blöder man lättare vid ÄD, bland annat för att alla slemhinnor är mycket mer sköra. 

Tror det är viktigt för alla som sliter, med att sätta sig in i egen behandling, och kolla runt omkring vad som kan funka. 

Klinikerna har dessvärre mycket av "löpande band" principen och är inte alltid lika duktiga att prova nya saker. 

Mina tvillingkillar kom på 10 försöket! 

Lycka till allesamman! [/

Bra info där - var det 10:de försöket med äd?

• lill111

[quote=79524120][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-03-24 11:27:15 följande:[/quote-nick]Till alla i tråden som funderar på PGS. Jag vill varna för att använda PGS !!! Jag har pratat med en tjej som gjorde PGS på sina embryon och frös sen in dem och 100% av embryona som hade klarat PGS dog vid upptining. Samma sak hände oss också flera av embryona dog vid upptining och läkaren erkände rakt ut att det var pgr av PGS. Tydligen så tål embryon man gjort PGS på upptining mycket sämre än embryon man inte gjort det på ! Önskar att kliniken hade meddelat oss det tidigare, då hade vi aldrig valt PGS ![/

Så fruktansvärt tråkigt undrandesökande! Men tack för att du i formerar! I st peterburg gör de aldrig PGS...

• lill111

[quote=79524270][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-03-24 13:11:56 följande:[/quote-nick]Jo, Det gör de ! De ska göra PGS på Solhällans embryon i Ryssland sa hon till mig. Hon hade fått babygarantipaketet med ÄD och hennes mans spermier under förutsättning att de gjorde PGS på de embryona.[/

Knepigt till mig sa Olga samt på seminarierna att de inte anv PSG eftersom det förstör embryoerna och att derbyt så unga ägg att det näst intill aldrig är fel på dem!

Jag frågade också specifikt om detta sist vi sågs samma svar fick jag då av henne och Elena

• lill111

[quote=79524390][quote-nick]Frazze skrev 2019-03-24 14:11:32 följande:[/quote-nick]Skit samma om de gör el inte egentligen. Är det barngaranti så ska ju de stå för det i alla fall. Eller har jag fel?[/

Helt sant - babygarantipaketet får ju inte alla utan man måste uppfylla kriterier. Och ja, det är ännu ingen som fått tillbaka sina pengar - någon enstaka men då har det berott på att paret själva valt att inte gå vidare men det bara efter en insättning babygarantipaketet inkluderar tre insättningar....

• lill111

[quote=79524506][quote-nick]Solhällan skrev 2019-03-24 15:12:49 följande:[/quote-nick]Men för oss finns det en manlig faktor också, så därför sa de att PGS var förutsättning för att få ÄD-baby-garanti-programmet. Troligtvis för att kontrollera hur generna ser ut efter odling/delning. Ser det bra ut efter PGS så är det ju bra. Men om inget embryo blir godkänt efter PGS så måste det bli dubbeldonation.

Har dock inte startat än i Ryssland, då vi har 2 frysta embryo kvar på en annan klinik som vi ska använda först. Kommer sätta in dessa imorgon om allt går som det ska.

Om dessa inte lyckas kommer det bli St Petersburg nästa.[/

Hej:) ja, då är det ju skillnad helt klart! Lycka till imorgon:)!!

• lill111

[quote=79524635][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2019-03-24 16:29:44 följande:[/quote-nick]lill111-Kommer du göra i sättning nr 1 i Ryssland i april 2019?[/

Hej, nej det kommer jag inte göra!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019