PeeWee44 skrev 2018-10-25 16:56:43 följande:
Hej, vi går på Ava Peter. Önskar att vi hade koll på dom från början. Vi började med äd på ivf Riga, 12 ägg som blev 8 fina blasto. Det resulterade i missfall i v6 på första försöket, sen ingenting. Inför sista försöket åkte vi till Aten och dr d, det hjälpte inte. Vi fortsatte hos d med två är som blev totalt 4 försök med 7 embryon, ett pluss fick vi på dag 10 med dag 13 var det inget längre. Inför sista försöket hos dr d så åkte vi till serum och gjorde hysto och DNA-Fragmentering på spermie, spermierna var helt ok. På hysto hittade dom en infektion och gjorde implantationssnitt. Hade stark immunmedicin men det hjälpte inte heller.
Nu är vi i St Petersburg och har gjort en hysto och en insättning som inte heller gav +. Nu väntar vi på hysto nr 2 i december och insättning nr 2 i mars.
Kan bara säga att dom är så proffsiga om jag jämför med dom andra. Som sagt synd att vi inte hittade Ava Peter först för jag kan klart rekommendera dom.
Oj vilken resa ni gjort! Jag hoppas verkligen att det lyckas för er till slut! Vet själv inte vad jag gör ifall jag inte lyckas bli gravid med äd. Tycker att ni som kämpar är så starka, jag är dock singel och då kämpar man själv vilket är väldigt tungt ibland.
Havet75 skrev 2018-10-25 14:16:28 följande:
Hej!
Jag följer gärna med i denna tråd. Är 43 år och vi har bestämt oss för Äd. Jag träffade stora kärleken för två år sedan , han har inga barn men jag har tre. Vi har ju min ålder emot oss o vi har försökt nästan i två år samt två ivf utan ett plus. I helgen var vi på seminarium för Äd som Ava-Peter hade och det kändes så bra. Nu har vi kontakt med kliniken och väntar på upplägget för Äd i januari. Är det någon mer som funderar på Ava-Peter??
Hej havet75! Jag är också 43 och mötte kärleken sent i livet var 36 år han 26 och vi gjorde 4 IVF.r och jag hade 3 tidiga missfall allt detta slet på oss så han gav upp (han var 10 år yngre så det var kanske alldeles för tungt och jobbigt för någon i de sena 20, han var ju 27 när vi började försöka) och lämnade oss.
Men skam den som ger sig! Jag fortsätter kämpa själv nu och var på AVA Scanferts seminarium i Köpenhamn. Var helt inne på att jag skulle gå hos dem, men valde till slut AVA Riga eftersom jag hört många som lyckats hos AVA Riga, plus att jag inte hade råd med ST petersburg. Ville gärna ha lite embryos till frysen för syskon och då var AVA scanfert för dyrt då de rekommenderade deras 12 äggspaken som kostar 11900 euros, så om jag valde jag dem då hade jag fått vänta ytterligare ett år för att börja då jag inte hade dessa pengar , så det blev AVA Riga. Men jag är nöjd med dem än så länge. De svarar snabbt på frågor och allt har gått smidigt. Nu väntar jag bara på att få börja behandlingen.
Hoppas att 2019 bär med sig en massa plus åt oss i tråden!!!