Vi som planerar äggdonation 2019
Vi har gjort ÄD på Vitanova i Köpenhamn. Anledningen till att vi valde dem är att vi tidigare hade gjort tre Ivf-försök där, så det kändes naturligt att fortsätta där. De hade ju dessutom alla provsvar också.
Jag har bara positivt att säga om den kliniken! Trevlig och proffsig personal, finns några som pratar svenska om man tycker danskan är svår. Kliniken ligger centralt i Köpenhamn, ganska nära Centralstationen. Vi fick vänta 3 månader innan de hade en donator som passade våra önskemål. Och så lyckades det på första försöket, är i vecka 24 nu
Hör gärna av dig om du undrar något mer!
Lycka till!
Vi planerar oxå ÄD under 2019 och har lite småpanik över valet mellan Vitanova (Danmark) eller Fertinova (Fi). Vi har haft lång väg hit vilket har resulterat i att vi inte fått möjlighet att testa IVF alls (jag var för överviktig och skickades bara hem varje gång vi sökte för att avvakta viktnedgång och när den väl var gjord sa de att det var för sent för AMH hade gått ner) så nu hoppas vi på ÄD (utomlands då landstinget säger att vi inte hinner fram i kön innan jag fyller 40 2019). Så det ska bli väldigt spännande att se hur det går.