• JennyEfternamn

Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator.

Hej! ??

Har denna månad testat och skaffa ägglossningtest. Men förstår mig inte riktigt på det.

Började testa mig på dag 10 i min cykel vilket ligger i snitt på 27-29 dagar. Testade varanna dag fram till min första blinkande gubbe på dag 17, har nu haft en blinkande gubbe i 6 dagar vilket blir dag 22 i min cykel och forfarande inte fått någon fast gubbe :/ Har förstått att för som flesta så har man ägglossning runt dag 14, så ligger rätt långt efter den normen. Kan det va så att ägglossningen uteblivit, blivit missad eller att det finns en chans att den forfarande kommer? Ska ha mens om 7 dagar ca, så borde va lite sent nu.

Mycket tacksam för svar ????????

• Svar på tråden Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator.
  • Myran1979

Det har hänt mig med men har inte en aning om vad det beror på. Ägglossning har man ju bara på ett intervall på 24-48 h då hotmonerna också peakar och det är ju det som testerna skall ge utslag på så vatför det blir så här vet jag inte. En bugg i testet?

• Myran1979

Det har hänt mig med men har inte en aning om vad det beror på. Ägglossning har man ju bara på ett intervall på 24-48 h då hotmonerna också peakar och det är ju det som testerna skall ge utslag på så vatför det blir så här vet jag inte. En bugg i testet?

• JennyEfternamn

Köpte ett nytt paket då mina stickor va slut och använde det i en morgon och även det fick en blinkande gubbe. Men har gått tillbaka till mitt första provtwst igen då jag läst att man inte ska byta. 5 dagar kvar till mens idag och även morgonens test va en blinkande gubbe.

Tycker att östrogen nivån borde gå ner om jag nu missat ägglossningen så man kunde sluta och testa varje dag.

• Myran1979

Precis, men kanske säkra upp genom att ha sex varje dag efter mensens sista dag? Inget vi orkat med dock...

• Omstart2019

Finns ganska mycket info i bruksanvisningen och på deras hemsida.

?? Ibland har vissa kvinnor en LH-topp som är för låg för att testet ska upptäcka den eller så har de inte ägglossning under en cykel och i så fall kan man se många dagar med hög fertilitet, men inte någon med maximal fertilitet. Det här är inte ovanligt och kan inträffa i ungefär 8 % av cyklerna.?

• JennyEfternamn

Tack för svar. Jo jag läste det också. Bara frustrerande om det skulle hända första gången man använder något nytt. Svårt att lära sig när man har ägglossningen om man inte känner eller ser tydliga tecken själv. Får hålla tummarna nästa cykel ist. Men vem vet, kan alltid hålla tummarna för att jag lyckats pricka en icke registrerad denna gång..

Svar på tråden Clearblue digitalt ägglossningstest med dubbel hormonindikator.