Inlägg från: Bagar Bengtsson |Visa alla inlägg
  • Bagar Bengtsson

Hatar ni invandrare även om de inte är muslimer?

Hata är ett starkt ord. Jag ogillar människor som inte integreras i samhället. Det tar med sig sina seder och lever i parallella samhällen. När de skyller på att de blir orättvist behandlade, inte får hjälp o.s.v. I Sverige har man alla förutsättningar att lyckas. Visst, folk från bättre områden har ju en stor fördel med att föräldrarna kanske har resurser som gör det enklare.

Jag förstår inte folk som har flytt som kommer hit och börjar leva som de gjorde i hemlandet. Detär kanske bra att ha en tro på något men när man anpassar sitt liv 100% efter en fiktiv Gud så är det lite förlegat.

Det är en enorm skillnad på vilka som lyckas när det kommer till olika ursprung. Jag kan även förstå en kvinna från Afrika som lever som om de bodde i Afrika. De kan föda 8 barn då många barn dör i tidig ålder, de kanske inte får använda preventivmedel. Varför ska de jobba? I hemlandet jobbade de för att få mat på bordet. I Sverige kan du leva på bidrag och ändå ha pengar som räcker till mat, hyra och lite konsumtion. De är mer än nöjda med detta och skulle de få ett jobb som är dåligt betalt är det ju inte värt besväret att jobba 170h i månaden bara för att få 1000 kr extra att leva på.

• Bagar Bengtsson
    Anonym (Va) skrev 2019-06-03 12:10:35 följande:
    Är dom inte? Typ 90% av Irans befolkning är muslimer.. Så många av dom som kommer hit borde också va muslimer.
    Kan personen menar att de kristna i Iran lever under förtryck av muslimer och därmed tenderar att utvandra i högre utsträckning?
Svar på tråden Hatar ni invandrare även om de inte är muslimer?