Skulle ni skämmas om ert barn fick sin partner att begå självmord?
Hen hade aldrig tidigare pratat om självmord eller dålig mående. Hen mådde bra tills dagen innan
Värst av allt
Nu ångrar monstret sig och sa att hen egentligen hade velat bli ett par igen men skämdes för otroheten och istället för krama slog henne för hen blev hysteriskt ledsen och arg och monstret klarade ej av att se detta
Hur fan kan man då istället för säga förlåt, krama och trösta. Säga hoppa framför ett tåg då och sen dra till gymmet och sova över hos en polare. Dagen efter hittas den andre död.
Om hon verkligen mådde helt bra innan som du hävdar skulle jag nog ha blivit förbannad på henne om hon var min anhöriga, hur hon kunde vara så självisk att hon gick och tog livet av sig "bara" för att hon blev förtvivlad för att hon blivit sviken och illa behandlad.
Om det däremot handlat om en långvarig psykiatrisk problematik eller där partnern under åratal brutit ner personen hade självmordet, liksom att leva kvar i en destruktiv relation, fortfarande varit personens eget val men jag hade säkert för egen del skuldbelagt partnern i högre grad.